În plină criză COVID-19, ieșenii care stau acasă au găsit soluția pentru a nu ieși din casă la cumpărături. Aceștia apelează la firmele care fac acest lucru în locul lor, contra cost. Interesul pentru aceste metode de livrare la domiciu este crescut în această perioadă. Reprezentanții unei companii din acest domeniu susțin că sunt asaltați zilnic de comenzi. „Creșterea în ultimele două săptămâni este enormă. Se simte în fiecare oraș în care avem operațiunile. Nu este o creștere, este o explozie. Iar noi suntem în fiecare zi în căutare de modalități de a menține această creștere. În primul rând, să nu pice aplicația, dar să ne și mărim operațiunile ca să ajungem la cât mai mulți clienți”, susține reprezentantul unei firme specializate în livrări la domiciliu.
Situațiile de criză cer și soluții de criză. După ce autoritățile le permit persoanelor să părăsească domiciliul doar în situații excepționale, cu o declarație pe propria răspundere sau o adeverință de la angajator, tot mai mulți ieșeni s-au gândit că, pentru a nu ieși din casă la cumpărături și să riște să se îmbolnăvească, cel mai bine ar fi să apeleze la specialiști. Astfel, aceștia aproape au blocat aplicațiile prin care pot comanda produsele care apoi sunt aduse la ușă. Angajații acestor firme lucrează la foc continuu, iar firmele încă mai caută personal, în toate orașele din țară. Una dintre platformele prin care clienții sunt puși în legătură cu livratori specializați care fac cumpărăturile în locul lor și le aduc acasă este Bringo. Aplicații similare la fel de intuitive și ușor de folosit pot fi găsite cu ușurință pe internet.
Iașul, al doilea oraș din țară ca număr de comenzi
Potrivit reprezentanților Bringo, cererea a explodat în ultimele două săptămâni, în toate orașele. Potrivit acestora, 6.000 de comenzi sunt făcute într-o singură zi, la nivel național. Sute de ieșeni intră în aplicația Bringo și plasează comenzi. Iașul este al doilea oraș ca număr de comenzi după București.
„Este o creștere de 3 ori versus media de acum două săptămâni. Dar ca să ajungem la toți clienții, trebuie să mai creștem de minimum 5 ori. Ne este foarte greu, mai ales echipelor din teren. Dar încă suntem aici, ne automotivăm și găsim puterea să creștem în fiecare zi. Aceste cifre se aplică la toate orașele, inclusiv Iași, care este orașul cu cele mai multe comenzi în țară după București”, spune Laketa Ivan, reprezentant marketing Bringo.
Comenzi multe, timp de așteptare crescut
Din cauza numărului mare de comenzi, timpul de așteptare a crescut. Un client poate să aștepte câteva ore până primește produsele acasă. Asta dacă are succes să plaseze comanda.
„Eu am încercat vreo oră să comand produsele. E foarte aglomerată aplicația. După ce am plasat comanda, livratorii țin legătura cu noi. M-a sunat livratorul din magazin să mă întrebe dacă mă supăr pentru că mi-a luat alt parmezan față de cel comandat. Chiar își dau interesul și e mai simplu pentru noi, pentru că nu mai suntem expuși îmbolnăvirii cu coronavirus”, spune Ioana Popa.
„Trebuie să angajăm mult mai mult”
Numărul crescut de comenzi a determinat și angajarea unui număr mai mare de livratori.
„Angajăm zilnic. Am angajat deja 250 livratori la nivel național. Trebuie să angajăm mult mai mult. Ne îngreunează și mai mult faptul că livratorii noștri au nevoie de adeverințe de deplasare pentru fiecare comandă. Dar am găsit o cale să le facem și pe astea. Stocuri de mănuși și măști sunt minime peste tot în lume. Facem și acolo eforturi mari ca să acoperim fiecare livrator cu ele. Facem comenzi noi o dată pe săptămână, dacă avem noroc să găsim furnizori. În rest, sunt educați zilnic despre măsuri de siguranță: igienă, spălare mâini frecventă, toți au dezinfectanți, păstrează distanța de 1,5 metri”, mai spune Laketa Ivan.
Cum pot plasa comanda ieșenii?
Pentru a primi produsele acasă, aceștia trebuie să urmeze mai mulți pași. Primul este să descarce aplicația Bringo. După ce fac acest lucru, aleg magazinul de unde vor să cumpere, adaugă produsele și apoi plasează comanda. Bringo caută livratorii disponibili, clientul alege livratorul, iar cel ales de client face cumpărăturile și le livrează în intervalul specificat. La primirea comenzii, clientului îi este înmânat bonul fiscal și plătește produsele. Prețul de livrare este de 19,99 de lei. Costul folosirii platformei Bringo este gratuit. Cei care vor să afle mai multe informații, pot intra pe pagina de facebook sau pe platforma Bringo. Numărul aplicațiilor similare este destul de mare, iar ieșenii care stau acum în casă ar putea găsi soluții cât se poate de diverse.