Ultimele zile au fost pline pentru personalul de la Aeroportul Internațional Iași. Ajutorul oferit refugiaților din partea conducerii aerogării a fost unul vizibil, aceasta încercând să creeze cele mai bune condiții pentru cei aflați în tranzit. Cu toate că numărul zborurilor s-a dublat, agențiile de turism din Iași își plâng de milă, ieșenii nefiind atât de receptivi în planificarea unor vacanțe sau călătorii. Care este motivul pentru care aceștia sunt atât de sceptici și cum vor fi soluționate problemele firmelor în anul care urmează sunt aspecte pe care managerii agențiilor le confruntă.
Aeroportul Internațional din Iași este plin, însă agențiile de turism își plâng de milă. Deși numărul de zboruri din ultima perioadă a crescut considerabil, aerogara fiind constant plină de pasageri, adevărul din spatele celor care oferă servicii pentru a pune la punct detaliile unei călătorii reușite este unul crud.
Războiul să fie cel care îi sperie pe români atunci când iau decizii legate de planificarea vacanței sau condițiile pe care trebuie să le îndeplinească atunci zboară, în detrimentul eliminării restricțiilor?
Au fost eliminate restricțiile, dar agențiile de turism își plâng de milă!
Agențiile de turism din Iași întâmpină zilele acestea dificultăți în ceea ce privește creșterea venitului din cont. Mai multe firme care oferă servicii în domeniu susțin faptul că telefonul nu a mai sunat în ultima perioadă, iar cauza pare a fi una evidentă.
Deși terminalele aerogării din Iași sunt pline până la refuz, acolo sunt amenajate spații de joacă pentru copiii familiilor aflate în tranzit, spații de odihnă pentru părinți și locuri speciale pentru proviziile oferite de organizațiile nonguvernamentale, ONG-uri.
,,Restricțiile au fost scoase, însă ieșenii nu călătoresc mai mult decât înainte. Prețurile s-au scumpit la alimente, combustibil și oamenii se gândesc acum în ce să investească pentru o soluție de termen lung sau dacă să economisească bani pentru ceea ce urmează a fi în țara noastră. Războiul nu e la noi, dar românii se tem să și călătorească și să investească în călătorii și vacanțe”, a afirmat managerul unei agenții din Iași.
Cum cererile de călătorie au scăzut vizibil în ultima perioadă, firmele își extind sfera de servicii, oferind și contracte pe bază de închirieri de mașini sau punerea la dispoziție a autovehiculelor pentru transferuri de la Vama Siret cu refugiați spre orașe mai mari ale României. Rezervările făcute din timp, cât și biletele cumpărate în urmă cu ceva timp înainte de începerea războiului sunt cele care salvează întreprinderile care în această perioadă încasează câștiguri care tind spre zero.
Cifrele de la Aeroportul Iași care indică cereri uriașe de călătorie se aplică mai mult pentru zborurile care duc spre partea de vest a Europei sau cele care au fost redirecționate din Republica Moldova în urma bombardamentelor din Ucraina.
Destinațiile care le mai mențin pe aceste întreprinderi pe linia de plutire sunt constituite de vacanțele planificate în România sau Bulgaria, foarte puțini optând pentru călătorii cu specific tropical sau locații fastuase.
Războiul îi ține pe ieșeni departe de agențiile de turism
Deși estimările zborurilor pentru anul 2022 par a deveni reale, agențiile de turism din Iași nu se pot mândri cu același succes, deși țara noastră pare că încearcă să revină la normal.
În urmă cu doar o săptămână au fost eliminate restricțiile din România după doi ani în care oamenii s-au temut la fiecare pas de urmările pe care le-ar putea avea asupra lor expunerea în locuri aglomerate, locații predispuse îmbolnăvirii și evenimente care să amplifice numărul cazurilor de infectați.
La doar câteva zile, mulți dintre români se comportă ca și cum ultimii ani nu au tras un semnal de alarmă în privința prudenței, însă aceștia sunt sceptici în ceea ce privește planificarea vacanțelor în afara țării.
Premierul Nicolae Ciucă atrage atenția asupra respectării unor linii invizibile care să nu întoarcă țara în locul din care a pornit cu doar doi ani în urmă, acesta fiind poate unul dintre motivele care fac românii să fie mai precauți în luarea deciziilor de călătorie, agențiile de turism plângându-și de milă.