A fost finalizată #recepția la terminarea lucrărilor la #T4, parcare auto și parc fotovoltaic, moment ce marchează o etapă importantă în dezvoltarea Aeroportului Iași. De pe noul terminal, ce va fi deschis din 31 martie, urmează să fie operate zborurile în țările din spațiul Schengen, precum și zborurile interne.
Cu o suprafață de peste 31 de mii mp, trei niveluri (subsol, parter, etaj) și o capacitate minimă de procesare de 3,5 milioane de pasageri anual, #T4 devine al doilea cel mai mare terminal din țară, iar cu noua infrastructură și identitate inspirațională, Aeroportul Iași se pregătește pentru o amplă transformare.
Noul aeroport din Iași își propune să ofere servicii de calitate și experiențe memorabile pentru pasagerii săi. Terminalul T4 are 20 de birouri check-in, 12 sisteme self check-in, 14 porți de îmbarcare, șase filtre de securitare, trei aviobridge-uri, un salon VIP și unul de business, spații pentru activități comerciale, spații de relaxare, loc de joacă etc.
Aeroportul Iași mai are o parcare extinsă de 600 de locuri, echipată cu un sistem modern de acces și plată, precum și un parc fotovoltaic de 1 ha și cu o capacitate de 1,3MWh, fiind primul aeroport din țară ce deține o sursă de energie verde.
Valoarea totală a proiectului de dezvoltare și modernizare a Aeroportului Iași este de aproximativ 100 de milioane de euro, 85% reprezentând fonduri europene.
„Personal, consider că am trecut cu bine testul impactului lansării noul brand. Am ştiut de la bun început că ne asumăm un risc să schimbăm identitatea aeroportului, având în minte reacţiile critice de la apariţia brandului de oraş.
Schimbarea este un ‘leap of faith’, un act de curaj, dar şi de educare, într-o societate conservatoare. Dar am mizat pe faptul că Iaşul este un oraş deschis spre nou şi inovare. Şi am avut dreptate. Mulţumesc tuturor celor care ne-aţi apreciat noua identitate şi celor care ne-aţi criticat, doar aşa învăţăm şi ne dezvoltăm.
Urmează săptămâna viitoare un alt pas major, mult aşteptat de toţi cei care călătoresc cu avionul şi nu numai.
Vom inaugura noul terminal T4.
Intrarea în Schengen, stabilită la început de an, ne-a devvansat calendarul operaţionalizării T4, drept urmare, am apăsat pedala de acceleraţie să putem opera zboruri Schengen şi non Schengen în ultima zi de martie.
Din cauza timpului comprimat, nu vom reuşi tot ce ne-am propus iniţial, fiind acum concentraţi pe minimul necesr de funcţionare pentru 31 martie, astfel încât să asigurăm fluidizarea fluxurilor, separarea pe zone, confortul, siguranţă şi securitatea pasagerilor şi a aeronavelor.
În acest interval de mai puţin de trei luni, a trebuit să facem lucrările de modificare necesare procesării fluxurilor non Schengen în T3, modificarea signalecticii, să obţinem avizele necesare pentru recertificarea aeroportului, să derulăm licitaţii pentru închirierea spaţiilor pentru vendomate, ATM şi ticketing, (vom da curând drumul la licitaţii pentru cafenele şi rent a car), să finalizăm recepţia lucrărilor şi punerile în funcţiune, să facem familiarizarea şi instruirea angajaţilor, să finalizăm licitaţiile pentru toate serviciile necesare în T4, cum ar fi serviciile de curăţenie şi multe alte operaţiuni pe lângă cele curente, de zi cu zi.
Am scos în evidenţă doar vârful aisbergului, tocmai pentru că suntem o mână de oameni destoinici la aeroport care se ocupa de tot ce e nevoie pentru buna funcţionare a aeroportului. Ne mândrim cu ei. Volumul de muncă este imens, presiunea e maximă, timpul insuficient. Dar exista entuziasm, dorinţa de a participa, nerăbdare şi o efervescentă cum nu cred că s-a mai văzut decât atunci când s-a lucrat la pista nouă.
Traversam o perioadă unică pentru aeroport.
Probabil, că nu vom reuşi să facem să fie totul perfect, dar am demonstrat că reuşim să găsim soluţii şi că avem capacitate de adaptare.
Am încredere ca pasagerii ne vor înţelege că avem nevoie de timp pentru a pune totul la punct, aşa cum ne-am propus, şi ca bucuria de a folosi noul şi modernul terminal va fi foarte mare pentru pasageri, echipaje şi angajaţi deopotrivă.
Sunt recunoscător tuturor celor care au înţeles că este nevoie de un efort comun şi colaborare pentru a finaliza operaţionalizarea mai repede decât era prevăzut.
Chapeau bas!”, a transmis Romeo Vatră, directorul Aeroportului Internațional Iași.
Nu e nici o echipa sunt cativa care te duc in spate mai e un puhoi care muncesc pe rupte si o echipa de putori .