Aeroportul Internațional Kansai din Japonia susține că nu a pierdut niciodată un bagaj, un troler sau o singură geantă în 30 de ani de activitate, transmite agenția AFP, citată de boursorama.com.
Însă pentru personalul acestui aeroport, care deservește regiunea Osaka și Kyoto din vestul Japoniei, această ispravă nu reprezintă nimic ieșit din comun.
„Noi doar respectăm procedurile și regulile și facem ceea ce trebuie să facem”, a declarat pentru AFP Tsuyoshi Habuta, supervizor la CKTS, una dintre companiile de handling ale aeroportului.
Nu există o formare specială
Habuta și echipele sale, care manipulează peste 3.000 de bagaje pe zi, nu au nevoie de nicio „formare specială”.
„Predăm obiectele fragile, cărucioarele, plăcile de surf și schiurile direct pasagerilor”, „bagajele sunt plasate pe banda transportoare în termen de 15 minute de la sosirea avionului, pentru a reduce stresul clienților”, explică el.
Aeroportul internațional, unul dintre cele mai aglomerate din Japonia, a fost clasat în aprilie drept cel mai bun aeroport din lume pentru livrarea bagajelor de către Skytrax, organismul britanic de evaluare a aeroporturilor.
„Toată lumea de la Aeroportul Kansai este mândră de acest lucru”, a declarat pentru AFP Benoît Rulleau, director general adjunct al aeroportului.
Numărul bagajelor pierdute a scăzut considerabil
Deși acest lucru este mai ușor de realizat într-un aeroport precum Kansai, care gestionează un număr relativ mic de pasageri în tranzit, acesta reflectă totuși „dedicarea incredibilă” a personalului aeroportului, spune el.
Numărul bagajelor pierdute sau întârziate la nivel mondial a scăzut considerabil în ultimul deceniu datorită tehnologiei, spune Nicole Hogg, șefa departamentului de bagaje de la Sita, un furnizor de servicii IT pentru industria transportului aerian cu sediul la Geneva.
„Dacă vă uitați la numărul de pasageri, 6,9 bagaje rătăcite (la 1.000 de pasageri) este o cifră foarte scăzută”, a declarat Hogg pentru AFP.
În urmă cu zece ani
În urmă cu zece ani, numărul de bagaje rătăcite la 1.000 de pasageri era „cu două cifre”, a adăugat ea, lăudând „investițiile industriei în tehnologie” care au permis acest progres.
Bagajele sunt rareori rătăcite atunci când pasagerii nu au conexiuni.
„Dificultatea constă în transferuri, atunci când pasagerii au conexiuni scurte și încearcă să treacă de la un zbor la altul”, a precizat ea.
Aeroportul Kansai a revenit recent la nivelul său de activitate de dinainte de pandemie, cu 25 de milioane de pasageri internaționali pe an.
Potrivit lui Rulleau, acesta ar trebui să poată prelua până la 40 de milioane de pasageri pe an, după ce va fi renovat în vederea pregătirii expoziției mondiale care va avea loc la Osaka în 2025.