Aeroportul Iași nu a renunțat la datoriile de la compania Blue Air în valoare de peste un milion de euro. Cele două părți continuă disputa în instanță pentru ca Blue Air să-și achite sumele restante. Operatorul a deschis o procedură de concordat preventiv pentru a preveni intrarea în insolvență. Aeroportul Iași trebuie să devină creditor pentru a-și recupera banii datorați de Blue Air în ultima perioadă
Aeroportul Iași încearcă să recupereze peste un milion de euro de la compania Blue Air în contul datoriilor acumulate de operatorul aerian. În ciuda numeroaselor procese în instanță, Aeroportul Iași riscă să nu mai poată executa compania, chiar dacă justiția îi va da dreptate. Blue Air Aviation SA a cerut să fie deschisă procedura de concordat preventiv prin care a evitat să plătească pe loc datoriile. În aceste condiții, Aeroportul Iași mai are de așteptat până să-și recupereze banii.
„Prin acest concordat preventiv ei sunt relativ protejați. Trebuie să-și facă un plan de plată a datoriilor pe care să-l aprobe și creditorii. Din acest punct de vedere vom fi creditori. Săptămâna trecută am câștigat un proces de 2,5 milioane lei. A rămas în pronunțare un al doilea proces pe 5,8 milioane lei. Mai avem unul la începutul lunii august. Din acest punct de vedere vom avea sentințe judecătorești pe care nu vom putea să le punem în aplicare imediată așa cum noi speram”, a precizat Cătălin Bulgariu, director la Aeroportul Iași.
Aeroportul Iași se va transforma în creditor la compania Blue Air. Operatorul a primit ajutor de la Guvernul României
Aeroportul Iași s-a războit în ultimii ani în instanță cu Blue Air pentru datoriile companiei. Aceasta a plătit mereu doar cu executorul la ușă, însă acum poate amâna plata din cauza concordatului preventiv. Acest concordat preventiv este un contract încheiat între debitorul în dificultate financiară și creditorii care dețin cel puțin 75 la sută din valoarea creanțelor. Practic, compania Blue Air Aviation SA propune un plan de redresare și de realizare a creanțelor către creditori. La rândul lor, creditorii sunt nevoiți să accepte sprijinirea eforturilor debitorului de depășire a dificultății.
„Acest concordat nu permite executarea silită a firmei. Din discuțiile cu ei, ne vor trimite programul lor de eșalonare. Îl voi supune atenției consiliului de administrație și vom decide. Nu pot decide singur, pentru că valoarea depășește 50 mii de euro, ceea ce duce către o decizie a consiliului de administrație”, a mai spus Cătălin Bulgariu, director la R.A. Aeroportul Iași.
Dosare peste dosare deschise de Aeroportul Iași pentru recuperarea datoriilor. Blue Air a primit ajutor de stat
Între R.A. Aeroportul Iași și compania Blue Air disputa este una mai veche. Operatorul a cerut inclusiv să beneficieze de anumite reduceri fiscale la Iași, iar conducerea regiei nu a fost de acord. În această situație, Blue Air a deschis o altă acțiune în instanță și au amenințat că se vor retrage de la Iași. Aerogara nu a acordat reducerile fiscale pe anul trecut ca la alți operatori pentru că Blue Air are datorii. Taxa variază în funcție de numărul de călători procesați și a ajuns să crească de la lună la lună. Acum, însă, situația s-a complicat pentru că Blue Air a intrat în concordat preventiv și s-a pus la adăpost. Mai mult, compania a primit ajutor de stat de la Guvernul României de 62 milioane lei în plină pandemie COVID-19, însă Aeroportul Iași nu va vedea prea curând banii.