Prima pagină » Actualitate » Adevărul din spatele mitului despre telefoanele ascultate
Adevărul din spatele mitului despre telefoanele ascultate

Adevărul din spatele mitului despre telefoanele ascultate

02 nov. 2024, 18:00,
în Actualitate

Auzim din ce în ce mai des că telefoanele mobile sunt spionate. Impresia pe care o au mulți oameni că li se ascultă conversațiile este una reală deoarece după ce vorbim cu un prieten apar anunțurile publicitare online. Mai exact se urmăresc obiceiurile online și schimbul de preferințe între dispozitivele din apropiere.

Telefoanele mobile sunt ascultate, dar nu este nimic bizar

Atunci când prietenii vorbesc între ei despre un anumit lucru, de multe ori descoperă că, la scurt apar pe rețelele sociale anunțuri legate de fix ceea ce au vorbit în privat. Această situație a dus la speculații că telefoanele mobile ascultă conversații pentru a personaliza publicitatea.

Cu toate acestea, nu este nimic bizar în acest fenomen, iar experții de la Kaspersky resping această idee și oferă sfaturi despre cum să vă protejați confidențialitatea dacă vă simțiți inconfortabil în legătură cu situația

„Monitorizarea obiceiurilor online este permanentă, cât timp utilizatorul este conectat la Internet. Datele urmărite includ site-urile web pe care le vizitează, produsele pe care le examinează și le cumpără, căutările pe care le efectuează, conținutul care îi place pe rețelele sociale și chiar locația înregistrată prin GPS pe dispozitivul său. Aceste informații permit companiilor să învețe despre interesele și preferințele utilizatorilor și să facă recomandări personalizate, explică experții.

Cum se face monitorizarea telefoanelor

De exemplu, dacă căutați trasee de drumeții, este posibil să vedeți ulterior anunțuri pentru excursii în locuri în care drumețiile sunt populare, chiar dacă nu ați căutat în mod special acea locație.

„Cu toate aceste, adevăratul vinovat din spatele mitului că telefoanele mobile spionează conversațiile este capacitatea de a împărtăși preferințele între dispozitivele din apropiere. Cu alte cuvinte, smartphone-urile au o caracteristică care le permite să facă schimb de informații despre obiceiurile de cumpărături între ele. Așa cum oamenii împărtășesc informații atunci când vorbesc, dispozitivele fac același lucru, având ca scop îmbunătățirea personalizării ofertelor online”

Este de remarcat faptul că acest schimb nu este asociat cu proprietarul telefonului mobil, ci mai degrabă cu numărul de înregistrare pe internet (IP) al dispozitivului.

Cauzele: Schimbul constant între telefoanele mobile

Experții mai spun că aceasta înseamnă că datele personale nu sunt „scurtate”. Tehnic vorbind, ceea ce se transmite sunt „metadate” care nu permit identificarea persoanelor implicate.

„În fiecare zi căutăm sau consumăm conținut online, iar acest schimb între dispozitive are loc în mod constant. Nu observăm acest lucru când e vorba de subiecte generale, pentru că presupunem că este doar publicitate de masă. Dar ne atrage atenția atunci când vorbim despre un anumit subiect, cum ar fi o călătorie într-o țară neobișnuită, un anumit produs sau serviciu, și apoi vedem reclame despre acestea. Cazurile specifice creează percepția că telefonul mobil a ascultat conversația”, explică Leandro Cuozzo, analist de securitate pentru America Latină la Kaspersky.

Ce trebuie să verificați la fiecare aplicație

Leandro Cuozzo recomandă monitorizarea aplicațiilor care urmăresc în mod activ comportamentul sau interacțiunile de navigare pe internet. Pentru a face acest lucru, pur și simplu verificați permisiunile pentru fiecare aplicație atunci când este instalată și dezactivați funcțiile care sunt considerate invazive.

Dacă doriți să limitați partajarea datelor personale, puteți revizui setările telefonului pentru a împiedica aplicațiile să acceseze (și să partajeze cu terțe părți) date despre istoricul de navigare sau obiceiurile de consum.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`