Prima pagină » Eveniment-Social » Activitate de job-shadowing derulată de cinci inspectori școlari din cadrul Inspectoratului Școlar Județean Iași la Académie de Rennes, regiunea Bretagne, Franța
Activitate de job-shadowing derulată de cinci inspectori școlari din cadrul Inspectoratului Școlar Județean Iași la Académie de Rennes, regiunea Bretagne, Franța

Activitate de job-shadowing derulată de cinci inspectori școlari din cadrul Inspectoratului Școlar Județean Iași la Académie de Rennes, regiunea Bretagne, Franța

03 dec. 2024, 11:40,
în Eveniment-Social

În perioada 25 – 29 noiembrie 2024, cinci inspectori școlari din cadrul Inspectoratului Școlar Județean Iași, Ramona Bojoga, Florentin Ciobotaru, Lăcrămioara Doncean, Claudiu Popa și Mihaela Simion, au participat la activitățile Proiectului Erasmus+ „Consorțiu local pentru educație de calitate – 2024” (2024-1-RO01-KA121-SCH-000205047).

Activitate de job-shadowing derulată de cinci inspectori școlari din cadrul Inspectoratului Școlar Județean Iași la Académie de Rennes, regiunea Bretagne, Franța

La Académie de Rennes, instituție care coordonează învățământul preuniversitar francez din regiunea Bretagne, au fost abordate teme precum managementul școlar, digitalizarea sistemului educațional, antreprenoriat, educație timpurie, prevenirea și combaterea violenței și a (cyber)bullyingului.

Pe parcursul celor cinci zile, participanții și-au propus să atingă o serie de obiective printre care se regăsesc îmbunătățirea competențelor de management și leadership, a competențelor digitale, crearea unor medii de învățare incluzive și sustenabile în școlile din consorțiu prin dezvoltarea comportamentului antreprenorial, reconfigurarea parteneriatului educațional între copii-familii-grădiniță-comunitate prin aplicarea de tehnici moderne în educația timpurie, reducerea cazurilor de (cyber)bullying și mobbing în unitățile de învățământ preuniversitar.

Inspectorii școlari au fost informați cu privire la specificul sistemului de învățământ francez și la particularitățile acestuia în regiunea administrativă Rennes. Totodată, gazdele proiectului au facilitat delegației din Iași vizite la unități de învățământ preuniversitar, respectiv Liceul „Marcellin Berthelot” din Questembert, Școala Primară „Julie Daubié” din Saint Avé, Școala „Toni Morrisson” din Rennes, Școala Gimnazială „Françoise Dolto” din localitatea Pacé.

La Académie de Rennes, inspectorul Laurence Emile-Besse, consilier al rectorului pe probleme internaționale, a prezentat structura organizatorică a Departamentului DRAREIC – Délégation Régionale Académique aux Relations Européennes, Internationales et à la Coopération. De asemenea, a fost supusă atenției activitatea desfășurată de personalul GIP-FAR – Grupul de interes public pentru formare din regiunea Bretagne, instituție ce propune anual școlilor gimnaziale și elevilor din liceele teoretice și profesionale activități care să îi ghideze în orientarea școlară și profesională.

Cele cinci zile de mobilitate desfășurate la Académie de Rennes au creat oportunități pentru schimbul de experiență între școala românească preuniversitară și sistemul educațional francez.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`