Acești tineri din Iași călătoresc în cele mai luxoase vacanțe cu nimica toată! Andra Darie și Andrei Dodițe au locuit două luni în Tanzania cu doar 2.000 de euro. Cei doi împărtășesc toate experiențele pe rețelele de socializare

24 sept. 2021, 02:00
Andreea Pădurescu, în Titlurile zilei

Doi tineri din Iași, care iubesc să călătorească, au vrut să împărtășească această pasiune și secretele ei cu întreaga lume. Andra Darie are 25 de ani și lucrează în domeniul marketingului, iar iubitul său, Andrei Dodițe, are 28 de ani și este software tester. Cei doi au creat pe rețelele de socializare pagini în care postează fiecare experiență a lor din vacanțe. Au început totul în plină pandemie. Cea mai ieftină vacanță a lor a fost în Grecia, cu 600 de euro, iar cea mai scumpă – 2.000 de euro, în Africa

Andra Darie are 25 de ani, iar iubitul său, Andrei Dodițe, are 28 de ani și împreună împărtășesc aceeași pasiune, călătoriile. Cei doi ieșeni călătoresc în întreaga lume și de câte 4-5 ori pe an, cu un buget foarte redus. Foarte multă lume îi întreba cum reușesc să meargă în vacanțe cu adevărat luxoase, cu bani puțini, și așa și-au creat contul „Aer de Vacanță”, pe rețele de socializare, unde împărtășesc toate secretele lor.

„Este o poveste scurtă și simplă în spatele acestui proiect. Noi iubim să călătorim de mult timp. Călătoream foarte mult și când eram singuri, dar și mai mult de când suntem un cuplu. De-a lungul timpului, atât prietenii, cât și familia sau colegii de muncă tot ne întrebau cât ne costă, cum reușim să călătorim pe buget mic. În același timp ne cereau sfaturi, idei de itinerarii, sugestii de cum să cumpere bilete de avion ieftine. Atunci ne-am dat seama că am putea ajuta mai multă lume dacă împărțim informația la o scară mai largă.

Scopul nostru este să încurajăm cât mai multă lume să călătorească. Știm că sunt mulți oameni care își doresc să ajungă într-un anumit loc, dar cred că o vacanță într-o țară străină este prea scumpă, că nu și-ar permite. Ideea este că se poate chiar și cu mai puțini bani! Nu le venea să creadă cum noi reușeam să muncim și să plecăm și în câte 4-5 concedii într-un an. Se poate, doar că tot ce trebuie făcut este să fie foarte bine planificate aceste vacanțe din timp și trebuie făcute economisiri. La fel împărțim sfaturi și studenților, sfaturi pe care le-am fi vrut și noi să le știm când călătoream prin Europa cu puținii bănuți pe care reușeam să-i strângem”, a declarat Andra Darie, creator de conținut.

Reporterii „BZI” au prezentat în edițiile anterioare că Iașul a fost inclus într-un clasament al orașelor europene în care se mănâncă bine .

„Noi mergem în vacanțe pentru peisaje și experiențe noi, nu pentru mâncare scumpă sau cazări luxoase”

Cei doi ieșeni au început totul în plină pandemie, în luna martie 2020, atunci și-au creat conturile. Într-un singur an au reușit să adune pe rețelele de socializare zeci de mii de urmăritori, care le apreciază munca. Andrei și Andra sunt două persoane foarte chibzuite, și, spun ei, acesta este principalul factor prin care reușesc să ajungă în vacanțele mult dorite. Andra lucrează în domeniul marketingului, iar iubitul său, Andrei Dodițe, este software tester. Din salariile lor strâng bani și călătoresc. În perioada pandemiei lucrau și erau în vacanță în același timp, în cele mai exotice locuri.

„Canalele de socializare le-am creat în plină pandemie, chiar în luna martie 2020, am dat startul acestui proiect, dar am început să le luăm în serios acum un an, în septembrie 2020. Cu TikTok-ul am început mai târziu, anul acesta. În luna mai am început să urcăm conținut în mod regulat. Am avut o mare surpriză, că impactul a fost unul uriaș din partea oamenilor și am avut un feedback pozitiv.

Până acum, în călătorii am invesit foarte mulți bani, dar pe noi asta ne face fericiți și nu ne pare deloc rău. Pe lângă asta, pentru «Aer de Vacanță» am investit și în aparatură. Am început cu o cameră de acțiune, după am trecut la alta mai performantă, a trebuit să ne luăm telefoane un pic mai performante, dar s-a meritat fiecare leuț. Nu avem un buget extraordinar de mare, suntem doi oameni normali, cu locuri de muncă normale, doar că iubim să călătorim.

Strâgem banii din timp pentru fiecare vacanță. În fiecare lună economisim, dar un alt secret pentru o vacanță într-un loc frumos și pe bani puțini este să nu cheltui foarte mult când ajungi acolo. Noi mergem în vacanțe pentru peisaje și experiențe noi, nu pentru mâncare scumpă sau cazări luxoase. În multe vacanțe preferam să gătim, decât să mergem la restaurante, iar în ultimele zile, de multe ori, rămâneam cu bani și ne și răsfățam”, a adăugat Andrei Dodițe, creator de conținut.

Cea mai scumpă vacanță a durat două luni și a costat 2 mii de euro

Prima vacanță în doi a fost în Spania, în anul 2015, la un an după ce au format un cuplu și nu s-au oprit aici. Un an mai târziu au mers în Santorini, unde au stat timp de 10 zile și a fost cea mai ieftină vacanță a lor. Ultima călătorie și cea mai lungă a fost în Africa. Acolo au stat două luni.

„Prima călătorie împreună a fost în Spania, în 2015. Am stat o lună la familia mea, în Madrid. Eu acolo am crescut și i-am arătat tot orașul lui Andrei. Am și vizitat nordul Spaniei tot atunci. Prima călătorie în doi și organizată de noi a fost în 2016, în Santorini și Atena. A fost și una dintre cele mai ieftine, eu eram studentă și Andrei câștiga foarte puțin atunci. În Santorini am stat 10 zile și totul ne-a costat pe amândoi dor 600 de euro, cazare, transport, mâncare și tot ce am făcut acolo. Cea mai scumpă vacanță a fost și ultima, în Tanzania. Aici am stat două luni și am cheltuit aproximativ 2 mii de euro.

A fost o experiență unică și pe care o recomandăm tututor. Africa e superbă. Noi am și lucrat cât timp am fost acolo. Anul acesta am vizitat și insula Menorca și ne-a cucerit complet, fiind și locul preferat din străinătate. Este insula perfectă pentru noi. În România, locul nostru preferat este la Colibița. Despre următoarea destinație încă nu putem spune nimic, dar vom pleca în curând într-un loc tare frumos, în Europa. Muncim full-time, călătorim cât putem de mult, în weekend și în zilele libere pe care le avem. Aceștia suntem noi”, a precizat Andra Darie.

În edițiile anterioare, reporterii „BZI” au prezentat povestea a doi ieșeni care au ales să se mute în Tenerife .