Prima pagină » Titlurile zilei » Acesta este probabil cel mai spectaculos BMW din Iași. Răzvan a investit o avere pentru a-l transforma în mașina visurilor sale: „Nici nu vreau să mă gândesc cât m-a costat”

Acesta este probabil cel mai spectaculos BMW din Iași. Răzvan a investit o avere pentru a-l transforma în mașina visurilor sale: „Nici nu vreau să mă gândesc cât m-a costat”

02 nov. 2024, 02:00, 37 ,
Petronel Ștefan în Titlurile zilei

Răzvan Ștefan este posesorul unuia dintre cele mai spectaculoase BMW-uri din Iași și a investit mulți bani pentru a își vedea visul realitate

Răzvan Ștefan este unul dintre cei mai mari pasionați de mașini din Iași și a investit mii de euro în mașinile sale. Acesta este posesorul unuia dintre cele mai frumoase modele de BMW E36. I-a luat 4 ani să modifice toată mașina și a câștigat multe trofee la competițiile naționale și internaționale.

Cel mai spectaculos BMW din Iași

Prima mașină pe care Răzvan a modificat-o a fost un Peugeot 206, însă mereu își dorise să aibă un BMW E36. În 2020 și-a cumpărat un astfel de model, la care, ulterior, a investit mii de euro și ore de lucru pentru a îl modifica. Mașina are un motor 2.5, convertit la Turbo. Mașina dezvoltă undeva la 450 de cai putere. Modificările făcute sunt la nivelul motorului, interior-exterior, culoare, body-kit, evacuare sau la suspensii.

„Primul meu proiect a fost un Peugeot 206, i-am făcut câteva modificări, însă pentru mine, mașina mea preferată era BMW E36, mereu mi-am dorit una. În urmă cu 4 ani, am cumpărat un model pentru mine, nu neapărat să-l tunez. Am zis că tot trebuie să îi fac niște modificări, iar după te gândești să mai schimbi una, alta și la final am ajuns să modific toată mașina. Nici nu vreau să mă gândesc câți bani și timp am investit în ea, cu siguranță este mult, însă am vrut să mă bucur de proiectul meu și de pasiunea mea. Vreau acum să îmi omologhez totul la mașină, dacă nu reușesc în România, o voi trece pe Germania”, își amintește bărbatul.

Răzvan este foarte mândru de ce a reușit să facă și, când privește în urmă, crede că totul a meritat. A participat la multe competiții din România și din afara țării cu mașina sa, unde a primit și premii.

„Am participat și la multe competiții prin țară, în Polonia și în Croația. Îmi place foarte mult și la drifturi, e o senzație unică. Mai am un BMW pe care l-am folosit mai mult la drift, însă acum nu mai am așa mult timp să merg la evenimente. În special, la Iași, comunitatea celor care au BMW E36 este unită, mai ales cei care sunt mai vechi în domeniu, cei mai tineri sunt invidioși și spun multe comentarii răutăcioase, în loc să ne bucurăm cu toții de mașini. Mă cunosc mulți prin oraș, mi-au văzut mașina și așa am devenit popular”, a mai adăugat Răzvan Ștefan.

Pasionat de mic

Răzvan Ștefan a avut de mic o pasiune pentru mașini, iar de la 12 ani, deja începuse să facă modificări. Își mințea părinții că stă la prieteni ca să poată prinde trenul de București, unde erau cele mai tari expoziții de mașini. Acum a ajuns să aibă unul dintre cele mai frumoase modele de BMW tunat și o poveste de film în spate.

„De mic am fost pasionat de mașini, am crescut pe lângă mașini, mergeam prin garaj, bunicul meu a fost șofer, părinții aveau și ei mașină, mi-a plăcut să mă uit. Doar că nu puteam să stau astâmpărat să mă uit, a trebuit să fac ceva, așa că am învățat cum funcționează o mașină și cum pot să lucrez la ea. Eram înnebunit după mașini, la 14 ani plecam cu trenul la București, o mințeam pe mama că dorm la un prieten, și eu plecam la expoziții de mașini. I-am modificat mașina mamei fără să știe, iar la un moment dat, a oprit-o poliția pe stradă și i-a luat certificatul la mașină”, povestește Răzvan Ștefan.

Comunitatea pasionaților de mașini din Iași este una mare, iar Răzvan are mulți prieteni cu care își împărtășește cunoștințele. La Iași au mai fost organizate evenimente destinate pasionaților de mașini. Răzvan și-a dus pasiunea mai departe și a obținut diploma de licență și master în mecanică.

„Am mulți prieteni din copilărie cu care împărtășesc această pasiune, am rămas alături și acum ne ajutăm cu modificările la mașini. După ce am mai crescut, am făcut facultatea și masterul de mecanică, chiar dacă nu are mare legătură cu ce fac eu acum, am vrut doar să știu cât mai multe despre mașini. Pentru mine, o mașină normală, simplă, este plictisitoare. De ce să nu o fac pe gustul meu, să o îmbunătățesc?”, a mai adăugat ieșeanul.

Răzvan și-a deschis și un service auto, BMA Customs, unde se ocupă de recondiționări faruri. Răzvan nu este singurul ieșean care și-a modificat mașina.

„Eu am acum un service unde recondiționez faruri, mi-am deschis afacerea în urmă cu vreo 10 ani și merge destul de bine, nu pot să mă plâng. Am reușit să îmi îmbin pasiunea mea cu locul de muncă, iar acum o fac cu mare bucurie. Am și mașini normale, pe care le folosesc eu și soția, însă și la acelea am mai modificat ceva, nu pot să le las cum sunt ele”, a spus Răzvan.

A transmis pasiunea mai departe

Pasiunea lui Răzvan a ajuns la toți membrii familiei, iar fiul său de 9 ani deja îl ajută la reparatul mașinilor. Acesta se așteaptă ca peste ani să lucreze cot la cot cu fiul său și să discute împreună despre mașini.

„Am o familie frumoasă, doi copii. Băiatul de 9 ani deja mă ajută pe la mașini, îi place enorm și lui. Merge cu mine pe la competiții, adoră să fie pe lângă mașini, probabil va duce tradiția mai departe. Soția, la început, nu prea era de acord cu ce făceam, deoarece investeam mulți bani și timp la modificarea mașinilor, însă cu timpul a început și ei să îi placă. Merge cu mine la competiții, i-a cunoscut și pe ceilalți pasionați, familiile lor, și a reușit să își facă prieteni”, transmite Răzvan.

Pentru moment, Răzvan nu vrea să se mai angajeze la un nou proiect, deoarece a investit prea mult în ultima mașină, însă după spusele sale, niciodată nu se știe exact.

„Pe viitor, vreau să mă axez pe afacere și familie. Sincer, nu vreau alt proiect cu vreo mașină, deja am cheltuit prea mulți bani. Totuși, niciodată nu se știe ce apare și când simt iar nevoia să fac altceva. Oricum, nu m-aș vedea să lucrez într-un alt loc vreodată”, a încheiat Răzvan Ștefan.

Răzvan are probabil cel mai spectaculos BMW din Iași și a durat ani de zile până și-a văzut visul realitate.

Comentarii
  • Esti unul din cocalarii care fac vrum vrum in copou la rond , este?

  • WHY ARE U GHAY?

  • Control R A R

    RăzvanBMA sau tăticul farurilor aburite, omul care face prețul după cine vine cu mașina nu după lucrare în sine… Ai un e90 și ești tovarăș cu el îți ia 2000 de lei, ești necunoscut îți ia 1500. Garajul unde modifica faruri, fără omologari, cu șpăgi babane la lucrătorii RAR cu un S.c. deschis la mișto nu pentru a factura ci pt a-i merge vechimea pe cartea de munca. Poate se sesizează cineva și cu acest gândac de la care pleci cu faruri aburite după ce plătești 4000 de lei și primești drept soluție „scoate și tu capacul din spate „

  • Stire de kkt. Alt cocalar cu BMW…

  • Tata vostru'

    Noroc de Controlor RAR ca mai aflam si noi cum se fac mersurile si combinatiile in Iasi. Sa faci o troaca veche de 450 CP si dieael, chiar trebuie cascaval. Decat curvele lui Chirica din imobiliare, mai bine astia chiar care muncesc pentru ei. Va pupa tata.

  • Mare afacerist!
    Freca pu…faruri…
    Ziceti bre ce invarte ma-sa si tacsu!

  • Mâncători sunt și vor fi, mi.am reparat un far care ma.costa 6000 ron și nu găseam.solutii nicăieri cu 400 ron, vorbiți de mii de lei de parca i-ai dus un far bun și vroiai unul nou la schimb… haterii sa moara de ciuda, ca altu mi-a cerut 2000 ron pt aceeași lucrare

  • ….chiar( ai dreptate Andy)….măsa si cu tatsu ce s?
    Ce ” afaceri” au ?

  • Toți meltenii fără bani de mașini noi își cumpără cadavre vechi și se dau restauratori când resuscitează o vechitura scoasă din uz. Toți cunoaștem câte un gușter cu apucături de colecționar de mortăciuni.

  • Eram sigură că frustrații de serviciu își vor vărsa veninul prin comentarii.
    Băi, ăștia, vome bipede, labe triste și cururi nespălate ce sunteți, mai ieșiți din casă și priviți cerul din când în când.
    Mâine este duminică. Să mergeți la biserică, șoșocarilor impotenți! Lăsați bârfele și comentariile răutăcioase.

    • Lili manelista

      Handicapato, dacă erai într-adevăr cu Dumnezeu în suflet, nu insultai oamenii.

      Vai de capul tău de prostalancă.

      Sunt oameni în comentarii care au mai mulți bani decât îți poți imagina.

    • Lili, esti din secta usr, care se chinuie sa vada doar rozul din viata? Si un cantecel sa cantam 🙂

  • Propun sa fie facut cetatean de onoare al orasului si erou al revolutiei din ’89

  • o stire inutila

  • Niste intrebari:
    Ce plm sa faci cu 450 cai in Iasi? Sau in Romania. In ceea ce romanii numesc tara, exista doar 2 track-uri pe care te poti da cu masina. Niciunul insa in Moldova cea mult laudata de moldoveni.
    De ce sa investesti atat timp si bani intr-o vechitura, cand iti poti cumpara una noua, cu aceleadi performante si cu aceeasi bani (in ipoteza in care a investit zeci de mii)?
    De ce bmw?
    BMW nu sunt masini sport, cu mici exceptii. Pentru ca asa au fost proiectate si executate. Sunt masini de familie, 98% dintre ele. Daca asa au fost proiectate si calculate de niste ingineri pe care se presupune ca ii admiri din moment ce le cumperi rezultatul muncii, vii tu romanas din Cogeasca si spui ca esti mai bun decat inginerii bmw, si te apuci sa modifici. La bordura (precum cyp) sau in soproane inchiriate.
    Idem si pentru cei cu modificarile exterioare. Designul oricarei masini, chiar si Dacia, este facut de o echipa de profesionisti. Marcile care isi permit, angajeaza case de design auto precum Pininfarina. Da’ vii tu taranus de la Cogeasca si spui ca poti imbunatati design-ul. In sopronul tau, cu porcarii cumparate de pe Temu. Pentru ca iti plac masinile. Doar ca nu le intelegi.
    Si o ultima intrebare: de ce plm nu va cumparati masini sport, concepute si proiectate sa fie masini sport? De ce umblati cu cioara vopsita? E ca si cum te-ai apuca sa modifici o barca cu vasle, in petrolier. Ori un petrolier in barca de racing. In sopronul tau. Ridicol, nu?
    O masina este sport nu pentru ca asa crezi tu. Si nu doar pentru ca scoate sub 3 pana atinge suta. O masina peste 1500 kg poate sa arate sport, dar nu este sport. Sau este… pana la prima curba, cand trebuie sa calci frana (singurul mod in care poti negocia cu greutatea masinii) si te depaseste pana si o Miata mark 1. Pana si producatorii consacrati de masini sport se lauda rar cu masini usoare, la care au lucrat mult (si costa la fel de mult). Exemple: Aston Martin dbs Superleggera, Lotus Elise, Lotus Emira. Ultimile doua cu motor de 1800, care bate oricare 3 litri bmw, pe track. De ce plm bmw?! Din lipsa de bani si din aplicarea conceptului „fake it to make it”.

    • Cu siguranta multe din raspunsurile tale le au doctorii de la Socola.

      Sunt niste afectiuni psihice netratate ale unor indivizi care simt nevoia sa iasa innevidenta.
      Simt nevoia de validarea crloralalti.
      Simt nevoia sa dea o utilitate vietii.
      Denumesc aceasta afcectiune ca fiind o pasiune si ingroapa mormane de bani si foarte mult timp in aceasta.

      Culmea este ca se gasesc bolnavi si in institutiile de conducere ale orasului care incurajeaza acest gen de risipa cum ar fi:
      Raliul Iasului
      Chestia aia 4×4 din Paun…
      Padurile au devenit locul.de joaca a multor „pasionati” de ATV, 4X4 scumpe, ieftine dar mai ales poluante.

      Foarte mula ipocrizie. Si foarte multa…proatie dar mai ales resurse risipite!

  • De acord cu Dna Lili,impotentii si ingustii la minte mor de ciuda cand aud de unul care se hraneste cu pasiunea sa! Fericiti cei ce au cel putin un hobby in aceasta viata,de altfel,de kkt…

  • 👳‍♂️

    dna lili si ” raliu”…sa-i pupati in p..ă si in ” cururile nespalate” pe „frustrați ….
    De ce si ar pune 450 cai pe motor nu i problema „frustatilor” …problema e ca de ce trebuie sa ne ” informati” despre fetișurile voastre…pe cine intereseaza?!?
    Șarap si spor la pupat ” cururi nespalate” si ipotentii la p..ă poate li se scoală !!!!

  • ce știre e asta ? un cacat de mașina oricum…daca era macar un Audi RS6 da…

  • BMA baga cotetu inapoi in curte ca sar gainile din el
    Breee

  • Chiar nu inteleg de ce ai baga macar 1 leu intr-o vechitura ca asta. Cum a zis si @PLM: ai bani, iti iei ce trebuie de la inceput, nu cumperi vechituri cu aere de masini si te apuci tu mare inginer sa le faci mai bune decat ies ele din fabrica.

  • Cam cat de retard sa fii sa te lingi in cur singur sa plătești o știre în ziar in care te ling ziariștii in cur.

  • Spuneti si voi ca e reclama sponsorizata in plm

  • Era ieri un țăran căruțaș de betșani, vinit la mol, cu un reno BT20…, care și-a pus pe capota spate litere Schumacher. Ce babaș căruțaș! Cât de prost poți fi? Doar in Betșani vezi.

  • Un prostut de bani gata care ii da mamica…si isi face reclama la service…

  • arata ca o tigaie TEFAL

  • Unul dintre cei mai mizerabili oameni din iasi.

  • Vand untdelemn de la bunica lu BMA ca tigaie are deja!! 🤣🤣🤣

  • mare e invidia ba oameni buni iaca de asta va bate Dumnezeu:))

  • Un baiat foarte ok,profesionalist in domeniul in care activeaza,nu pleci de la el fara rezolvarea problemei pentru care ai apelat la el.Recomand cu incredere: asta conteaza,restul comentariilor rautacioase sunt degeaba,haterii raman frustrati,omul isi vede de treaba lui 🙂

  • Un altfel de anonim

    În general vorbind, dacă nu era modul anonim, sunt curios câți mai comentau, în general nu la acest articol. După tastatura mulți sunteți „destepti” și „atotstiutori”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`