Prima pagină » Titlurile zilei » Aceasta este curba morții din Iași, unde șoferii își fac o cruce înainte să treacă. Autoritățile înlocuiesc parapetul o dată la 6 ore

Aceasta este curba morții din Iași, unde șoferii își fac o cruce înainte să treacă. Autoritățile înlocuiesc parapetul o dată la 6 ore

05 aug. 2024, 02:00, 6 ,
Gabriela Rusu în Titlurile zilei

Aceasta este curba morții din Iași, unde șoferii își fac o cruce înainte să treacă. Autoritățile locale înlocuiesc parapetul și o dată la șase ore. Este una dintre cele mai periculoare curbe din județ, iar aici se produc cele mai multe accidente, unele dintre ele fiind foarte grave.

Aceasta este curba morții pentru șoferii din Iași

Ieșenii au două drumuri de legătură cu județul Vaslui. Primul este DN 24, care trece prin Bucium, iar cel de-al doilea este DJ248, ce trece prin Ciurea, Bordea, spre Scânteia. Ambele sunt intens circulate, însă șoferii îl aleg pe cel județean, pentru că este o alternativă mai rapidă. Deși șoseaua este în stare bună, cât de cât, calvarul începe în pădurea Bârnova, acolo unde intervin și curbele periculoase. Una dintre cele mai celebre curbe este cea din dealul Bordea, care face legătura cu drumul comunal 51, cel care duce spre Poiana cu Cetate.

Aici, au loc cele mai frecvente accidente, dar și cele mai grave. Și asta din cauză că șoferii nu adaptează viteza la condițiile de drum, astfel că ajung să intre în parapetul de pe marginea drumului. Mulți nu se opresc în parapet, ci ajung în prăpastia din pădure. Autoritățile comunei Grajduri susțin că înlocuiesc parapetul și o dată la șase ore. De-a lungul timpului, au fost amplasate și oglinzi rutiere, însă au fost furate.

„Este foarte periculoasă curba aceea. Schimbăm parapetul non-stop. Într-o zi, când au fost băieții de la drumuri să-l schimbe, seara au terminat și pe la 4 dimineața au și intrat și s-au dus în gârla aia. Deci cinci, șase ceasuri a durat parapetul nou. Cel mai mult a ținut vreo două luni, adică nu a fost deteriorat pe întreaga porțiune, dar tot era boțit. În perioada de toamnă-iarnă, ține câteva ore. Eu îl sun dimineața, de obicei, pe domnul director, atunci când iar e boțit parapetul. Nu mai e uimit. Nu știu ce e de făcut acolo, dar șoferii nu înțeleg că e viața lor în joc”, a declarat Constantin Zamfirache, primarul comunei Grajduri.

O problemă este și pentru șoferii care circulă dinspre Iași, iar în curbă își doresc să schimbe direcția de mers către drumul comunal 51, care duce prin pădure către Poiana cu Cetate. Aici, mai ales vara, vizibilitatea este aproape zero din cauza vegetației. Cândva, autoritățile au amplasat o oglindă rutieră, însă a fost furată. În următoarea perioadă, autoritățile promit că vor lua noi măsuri de prevenire a accidentelor, însă nu știu cât timp va dura până la următorul eveniment rutier.

Aceasta este curba morții din Iași, unde șoferii își fac o cruce înainte să treacă de ea. Autoritățile au ajuns să înlocuiască parapetul și o dată la șase ore.

Comentarii
  • Parapetul nu este distrus, ci furat. Odata cu oglinzile. Pirandele din Grajduri au toate oglinzi rutiere in baie, ca sa se poata vedea in toata marimea lor 🙂

  • camere de supraveghere peste tot………………

  • rizuri stradale pentru limitarea vitezei, marcaj stradal nocturn, panou rutier – curba periculoasa. se pot face multe.
    Ideea e ca cei ce vin de la vaslui sa aiba o viteza redusa , controlabila.
    daca oglindele fuge in padure e singura obtiune

  • parapetul sa fie vopsit , sa fie vizibil fosforescent, si poate se repara si groapa din curba

  • Ieșean oripilat

    Semnalizarea rutieră și indicatoare de limitare a vitezei lipsesc dar e mai ușor să dai vina pe șoferi. De furat oglinzile, nu prea cred , cui ii trebuie o astfel de oglindă, ce să oglindescă în ea ? Când au prins țigani care furau cabluri de cupru de pe marginea căilor ferate i-au condamnat pt că puneau în pericol circulația feroviară. Oare chiar nu pot fi prinși hoții ? Doar nu e o oglindă de poșetă în care se oglindesc cucoanele ca să-și pudreze nasul. Oglinzile folosesc doar celor care vin de pe drumul lateral si doresc să se înscrie în trafic.
    Pe marginea drumului trebuie amplasați, în mod obligatoriu stâlpișori albi cu bandă reflectorizantă care să marcheze geometria carosabilului (obligațe prin standardul CE). Astfel de accidente se întâmplă noapte nu ziua, ziua intuiești ușor forma carosabilului dar noaptea la lumina farurilor este imposibil.

  • Bagati si voi vreo 3 cocoase inainte si rezolvati problema😉

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *