Prima pagină » National » Aceasta este cea mai frumoasă cale ferată din România. Iată ce trebuie să știe turiștii
Aceasta este cea mai frumoasă cale ferată din România. Iată ce trebuie să știe turiștii

Aceasta este cea mai frumoasă cale ferată din România. Iată ce trebuie să știe turiștii

14 mai 2024, 13:45,
BZI.ro, în National

Aceasta este cea mai frumoasă cale ferată din România. Este vorba despre calea ferată Oravița-Anina, inaugurată pe 15 decembrie 1863. Calea ferată este unică în lume, întinzându-se pe o distanță de 33,4 kilometri și străbătând 14 tuneluri și 10 viaducte. Iată ce trebuie să știe turiștii.

Aceasta este cea mai frumoasă cale ferată din România

Românii se pot mândri cu prima cale ferată de munte din România, situându-se la o diferență de nivel de 338 de metri între stațiile Oravița (la 218 metri altitudine) și Anina (la 558 de metri altitudine).

Calea ferată Oravița-Anina este o perlă ascunsă a țării, adorată de turiștii pasionați de natură și de trasee spectaculoase. Traseul feroviar este spectaculos și străbate păduri dese, râuri sălbatice, stânci masive și panorame de basm. Cea mai frumoasă cale ferată din România străbate nu mai puțin de 14 tuneluri și 10 viaducte.

Au început lucrările la un tunel feroviar

Se modernizează calea ferată Predeal – București – Constanța. Guvernul va aloca bani pentru Autostrada Moldovei, centura orașului Gura Humorului și calea ferată Predeal-București–Constanța. Proiectul valorează 500 milioane de euro. Calea ferată Predeal – Bucureşti – Constanţa, proiect de 500 de milioane de euro, va permite călătoria cu trenul din Bucureşti la munte şi la mare cu o viteză apropiată de cea cu care se merge în restul ţărilor europene. O sumă asemănătoare va fi alocată pentru lucrarea de la centura orașului Gura Humorului.

„În regiunea Moldovei avem alt proiect rutier important, de peste 550 de miloane de euro – centura de ocolire a orașului Gura Humorului. Este o lucrare care va debloca semnificativ traficul de pe un drum național extrem de circulat din zonă.”, a explicat premierul.

Centura Gura Humorului va avea cel mai lung viaduct din România, pasajul peste râul Moldova și Drumul Județean 177 D având o lungime de peste 5 kilometri. Autostrada care va deveni o centură pentru orașul Gura Humorului are o lungime totală de 10 kilometri și va deveni o centură rapidă pe traseul Autostrăzii Nordului Baia Mare – Dej – Bistrița – Vatra Dornei – Suceava, drum de mare viteză cu o lungime totală de 335 de kilometri. Valoarea totală a investiției fiind de 2,7 miliarde lei.

De asemenea, se construiește cel mai mare tunel feroviar din România aflat pe ruta Brașov – Sighișoara. Este cel mai complex proiect de infrastructură din România din ultimii 30 de ani. Tunelul va avea la final 6,9 kilometri și va fi cel mai lung din țară. Lucrările ar fi trebuit să fie gata anul acesta. Reabilitarea căii ferate Brașov-Sighișoara costă peste un miliard de euro. Lucrările au început în 2020, după trei ani de licitații și sunt în mare întârziere. La finalizarea proiectului, trenul va parcurge distanța Brașov – Sighișoara într-o oră.

Se va construi și cel mai lung viaduct din România, care se află în proces de aprobare pentru construcție. Centura Gura Humorului va avea cel mai lung viaduct din România, pasajul peste râul Moldova și Drumul Județean 177 D având o lungime de peste 5 kilometri.

Conform declarațiilor secretarului de stat din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, Ionel Scrioșteanu, România intenționează să aloce sume uriașe pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere și feroviare în anul 2024. Mai multe șantiere pentru infrastructura rutieră au fost inaugurate, iar în prezent se lucrează la aproximativ 800 de kilometri de autostradă și drumuri expres.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *