Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, arată că a fost atribuit cel mai scump contract de infrastructură rutieră din România. Acest contract prevede construcția celor 41 de km ai secțiunilor Poarta Sălajului-Zalău și Zalău-Nușfalău (Autostrada Transilvania). Pe această porțiune se va construi și tunelul Meseș, cu o lungime de 2,89 kilometri, cel mai lung din România.
Două companii din Turcia vor construi ultimele secțiuni rămase necontractate din Autostrada Transilvania.
„Proiectarea și execuția secțiunilor Poarta Sălajului – Zalău și Zalău – Nușfalău a fost atribuită Asocierii de firme turcești Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS – Ozaltin Insaat Ticaret VE Sanayi AS, cu suma de 6,62 miliarde de lei (fără TVA)”, anunță directorul Companiei de Autostrăzi, Cristian Pistol.
Transformat în euro, valoarea contractului ajunge la circa 1,32 miliarde de euro și va fi gata în 6 ani și jumătate, potrivit contractului.
„Cel mai scump contract de infrastructură rutieră din România”
Este „cel mai scump contract de infrastructură rutieră din România” după cum anunță și ministrul Sorin Grindeanu.
Contractul prevede realizarea a 41 de kilometri de autostradă, dar și construcția tunelului Meseș (2,89 km), care va fi cel mai lung tunel de pe o autostradă din România.
Potrivit contractului construcția celor două secțiuni, cu o lungime totală de 41 km, trebuie finalizată în 78 de luni (18 luni proiectare, 60 de luni execuție).
Tunelul Meseș, 2,89 km
Pe traseul acestui sector din Autostrada Transilvania (A3) vor fi construite inclusiv: Tunelul Meseș (în lungime de 2,89 km), cel mai lung tunel de autostradă din România. Acest tunel este format din două galerii unidirecționale care împreună totalizează 5,78 km, 65 de viaducte, poduri și pasaje ( în lungime totală de aproximativ 13 km).
„Procedura pentru semnarea contractului, finanțat prin Programul Transport (PT), va putea începe în termen de 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații”, susține directorul CNAIR.
Prima licitație pentru acest proiect a fost pornită noiembrie 2020, dar după aproape trei ani a fost anulată. Ulterior procedura de achiziție publică a fost reluată în februarie 2023, iar pe 28 august 2023 au fost depuse șapte oferte: UMB (cu Euro-Asfalt pentru tunel), WeBuild, Makyol-Ozaltin, Ictaș, Mapa, Nurol-Duygu și Tekfen-Dogus.