Accidentul de la gara Montparnasse. Deschisă în 1840, Gara Montparnasse a purtat iniţial numele de Gare de l’Ouest. Pe 25 august 1944, generalul von Choltitz, s-a predat cu garnizoana să generalului francez Philippe Leclerc la vechea gară. Asta după ce a refuzat să se supună ordinului direct al lui Adolf Hitler de a distruge orașul.
O gară noua a fost construită în anii 1960 care a fost integrată într-un complex de clădiri de birouri. În 1969 gara veche a fost demolată și pe locul ei s-a construit Turnul Montparnasse. Un terminal nou a fost construit în 1990 pentru linia TGV Atlantique, de unde pleacă pentru trenuri spre sudul Franței.
Accidentul de la gara Montparnasse
Gara Paris-Montparnasse a devenit renumită pentru deraierea pe 22 octombrie 1895. Atunci trenul expres Granville-Paris, care a depășit opritorul tampon.
Locomotiva acestuia a mai parcurs o distanță de aproape 30 de metri de locul unde trebuia să se oprească.
A dărâmat un zid gros de 60 centimetri, a traversat o terasă și s-a prăbușit prin pereții stației, căzând în Place de Rennes de la înălțimea de 10 metri, unde s-a oprit în poziție oblică.
Din cei 131 de pasageri doi au fost răniţi, în afară de fochist și de cei doi conductori, iar o femeie a decedat.
Marie-Augustine Aguilard, aflată pe stradă de dedesubt, preluase temporar sarcina de muncă a soțului ei. Ea a fost ucisă prin căderea zidăriei.
Compania feroviară a plătit mai târziu cheltuielile de înmormântare și a oferit o pensie pentru cei doi copii ai ei.
Accidentul a fost cauzat de o frână Westinghouse defectă și de mecanicul locomotivei, care accelerase încercând să recupereze o întârziere. Un conductor a primit o amendă de 25 de franci, iar mecanicul locomotivei o amendă de 50 de franci.