Prima pagină » Titlurile zilei » Absurditatea anului, la CTP Iași! Vatmanii trebuie să respecte limita de viteză prin centrul orașului, însă nu au kilometraj în bord: „Riscăm să fim amendați, în loc să repare tramvaiele”

Absurditatea anului, la CTP Iași! Vatmanii trebuie să respecte limita de viteză prin centrul orașului, însă nu au kilometraj în bord: „Riscăm să fim amendați, în loc să repare tramvaiele”

31 oct. 2024, 02:00, 17 ,
Petronel Ștefan în Titlurile zilei

Absurditatea anului, la CTP Iași, după ce compania a anunțat că va acorda o atenție maximă în privința respectării limitei de viteză în centrul Iașului. În realitate, vatmanii nici măcar nu au kilometraj în bordul tramvaiul ca să își monitorizeze viteza

În urmă cu câteva zile, conducerea CTP Iași a transmis că va monitoriza viteza tramvaielor care circulă în centrul orașului pentru a nu depăși limita de 10 km pe oră, ca să nu afecteze infrastructura urbană a orașului. Totuși, majoritatea vatmanilor nici nu au cum să monitorizeze viteza, deoarece nici măcar nu au kilometraj în cabina vagonului. Astfel, sunt nevoiți să aprecieze ei viteza și să spere că nu depășesc limita pentru a nu fi sancționați.

Absurditatea anului, la CTP Iași

Vatmanii trebuie să respecte limita de 10 km pe oră pe segmentul Târgu Cucu – strada Gării, însă nici măcar nu au kilometraj la tramvai după care să se ghideze. La vagoanele unde încă există un astfel de kilometraj, nici măcar nu mai funcționează de mult timp. La modelele noi de tramvai, kilometrajul este digital și funcționează, însă mai bine de jumătate din tramvaiele folosite de CTP sunt modelele GT4, care au peste 60 de ani. Vatmanii își desfășoară activitatea în condiții improprii și trebuie să mai aibă grijă și de călători. Acum apare întrebarea: cum poate un vatman să ducă călătorii în siguranță la destinație când vehiculul pe care îl conduce nu întrunește toate condițiile tehnice?

„Trebuie să respectăm limita de viteză, dar noi nici nu avem kilometraj la tramvai sau, care au, nu funcționează de mulți ani. Cum ar trebui să monitorizăm noi viteza în acest fel? Din Târgu Cucu până pe strada Arcu sunt 3 panouri care îți arată viteză, dar nu funcționează toate. Astfel, riscăm noi să fim amendați, în loc să repare tramvaiul”, povestește Anton, un vatman din Iași.

În urmă cu ceva timp, un vatman de la CTP Iași a fost sancționat de conducere pentru faptul ca a depășit limita de viteză pe strada Cuza Vodă. Acesta a contestat sancțiunea și a menționat că nu putea să își regleze viteza, deoarece nu are kilometraj la vagon. Mulți vatmani au primit reclamații de la localnicii din zonă pentru faptul că au depășit limita de viteză. CTP Iași a trebuit să îi achite 1.000 de lei vatmanului, reprezentând cheltuielile de judecată și anularea deciziei.

„De când lucrez la CTP, am fost doar pe modelul GT4, nu am avut niciodată kilometraj care să funcționeze. Care suntem mai vechi, ne-am obișnuit, aproximăm viteza, niciodată nu știi cu cât te deplasezi exact. Am pățit ca să primesc reclamație, deoarece am circulat peste limita de 10 km pe oră pe strada Cuza Vodă, dar eu le-am explicat celor de la dispecerat că nu am cum să îmi văd viteza în bord pentru că nu am kilometraj”, a spus Daniel, un alt vatman de la CTP Iași.

Vatmanii, sancționați pentru problemele companiei

Mai există o problemă și pentru tramvaiele mai mari, inclusiv Pesa și Bozankaya, care au nevoie de o viteză mai mare de 10 km pe oră pentru a urca pe strada Arcu. Astfel, vatmanii nu au cum să respecte niciodată limita pe porțiunea respectivă, dar riscă să fie sancționați.

„La modele M, care sunt mai mari, este imposibil să urci cu 10 km pe oră pe strada Arcu, efectiv nu ai cum. Au fost colegi care au fost sancționați de către polițiști pentru acest lucru, dar ei nu se gândesc că efectiv rămâi în loc dacă nu ai viteză pe porțiunea respectivă. Aici trebuie discutat și la Poliția Rutieră, ca să găsim o soluție”, a precizat Cristian, vatman la CTP Iași.

Compania a decis că este suficient ca vatmanii să fie atenționați să respecte limita și că se pot ghida după panourile de pe strada Cuza Vodă, în ceea ce privește viteza de deplasare. Astfel, în restul orașului, un vatman pe un model GT4 nu va ști niciodată exact cu ce viteză circulă, pentru că nu are unde să vadă acest lucru. Conducerea companiei și Primăria Iași a preferat să cumpere sisteme anti-coliziune, în valoare de 3,7 milioane de euro, când tramvaiele nici măcar nu au kilometraje în bord.

„Acum avem oameni, în fiecare dimineață, care îi atenționează pe vatmani în ceea ce privește limitele de viteză. Există panouri pe strada Cuza Vodă, care le arată viteza la vatmani. Astfel, ei își pot regla mersul când intră pe această porțiune”, a transmis Cristian Stoica, directorul general CTP Iași.

Ce a transmis CTP Iași este absurditatea anului, deoarece tramvaiele nu sunt echipate corespunzător pentru ca vatmanii să poate respecta legea.

Comentarii
  • Cadranul care indica viteza se numeste vitezometru domnule redactor, acum sunt tot felul de aplicatii ce se pot folosi pentru a vedea viteza cu care se circula. Daca vi se pare absurd un lucru pe care dvs nici nu stiti cum se numeste, ma mir ca mai scrieti articole…

  • absurdul anului

    absurdul anului e un idiot cu facultatea de jurnalism facuta in vreun apartament folosit si la videochat si care nu site ce e aia viteza si cum sau cu ce se masoara

  • Ce vina are CTP daca restrictia de viteza este solicitata de grupul de evrei de pe Cuza Voda…..Asta nu e voie de spus, nu ?

  • propunere pt CL Iasi

    Am urmatoarea propunere pentru primarul orasului Iasi. Sa se voteze in Consiliul Local, ca timp de 2 saptamini, in administratia publica (primarie, consiliul judetean), institutiile publice, politie etc, de la primar si directorul cel mai mare pina la ultimul sef sa nu mai fie utilizate masinile de serviciu. Le bagati fratilor in garaje si asa frumusel, veniti la serviciu cu transportul in comun, plecati la vilisoarele voastre de la marginea orasului, tot cu transportul in comun, cu taxiul, pe jos etc. Veti constata in acest fel ce conditii ofera transportul in comun, veti sta la cozi si in statii cit trebuie, veti vedea si pe tiganii care nu platesc bilet si maninca seminte, veti vedea si cit de indisciplinati sint soferii de autobuze,cei de taxi, firmele de livrare mincare la domiciliu etc. Veti lua contact cu situatia din teren si veti vedea astfel realitatea. Asa, cum nu platiti un leu din buzunarul vostru ca sa veniti la serviciu, ca va plateste institutia masina, ca aveti loc de parcare la institutie, ca dimineata va puneti fundul in masina si tup la
    serviciu e foarte simplu sa dai din gura sau sa ai initiative care dupa foarte scurt timp se dovedesc proaste .
    Sinteti de acord Domnule primar sa propuneti aceasta masura ? Dar Cei din Consiliul Local ? Daca da, va mai propun una, o saptamina din luna, pentru protectia mediului si incurajarea transportului in comun, primaria si toate institutiile publice nu utilizeaza masinile, doar transportul in comun. Dupa 3 luni de exemplu dat de voi, urmeaza si cetatenii. DE ACORD Domnule primar? Daca nu, sa vedem cine preia initiativa ?

  • E va și cum ai cere căruțelor sa aibă vitezometru…epoca de piatra…dar merita tunate aceste tramvaie de Zanzibar…oraș UE cu pretenții de Schengen.

  • Sunt o puzderie de aplicatii care monitorizeaza viteza dar e mai usor sa te plangi.

  • Chirică o are mică.

  • Asta e poză făcută de Râpanu Emilian, cel mai contra vatman împotriva unității la care lucrează.
    Numai el se plânge de toate celea.
    Tot orașul are reclamații că vatmanii nu respectă limita de viteză. Și pe bună dreptate. Să-i vedeți prin diferite zone ale orașului cum circulă cu viteză să ajungă mai repede la destinație, pentru a sta cât mai mult pe capete de linie la discuții interminabile și uită să mai plece în cursă.

  • In această dimineață răspunsul vatmanului la întrebarea unui călător de ce merge atât de încet a fost următorul: din cauza frunzelor căzute pe linii….😄😄

    • Aici îi dau dreptate. Din cauza frunzelor căzute pe linie se formează o peliculă ce nu mai permite bandajului să aibă aderență și astfel se formează fenomenul de patinaj. Ca să evite o eventuală situație nefericită, adica un accident rutier, se circulă cu viteză redusă pentru a avea timp de efectuarea manevrelor de scos din patinaj.

  • PENTRU CLARA

    Răspunsul vatmanului a fost foarte pertinent si sincer. Clara nu stie ce inseamna notiunea de patinaj si ca tramvaiul intra in patinaj din cauza frunzelor cazute pe linie. Vatmanul trebuie sa adapteze viteza pentru a nu scapa tramvaiul in patinaj si a pierde controlul si sa nu il mai poata opri in siguranta. Dar ce stie Clara? Clara stie sa rada de raspunsul vatmanului. Sa faca scoala de vatmani si dupa o sa vada ea

  • Asta e rubrica săptămânală Râpanu TV, în curând intră și pe cablu și Digi, să aveți supradoză de Râpanu:)))))))

  • Tramvaiul are in dotare vitezometru si trebuie sa fie functional. Punct.

    Fuga si lingeti talpile lui Chirica cu scuzele astea penibile ca te poti uita pe telefon, GPS, plm

  • Falimentarii au probleme mari. Cand se scot la „strada” toate tramvaiele noi??!!!! Sens unic in tot orasul?

  • In loc sa ceara socoteala Conest-ului care a „reabilitat” calea de rulare, ctp impune de la sine putere, limita de 10 km/h. Mai mult, ne invita sa folosim in masa mijloacele de transport in comun. Da *ula cine-o suge?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`