Prima pagină » Eveniment-Social » Absenteism și abandon la cote alarmante în școlile din Iași. Tot mai puțini elevi reușesc să obțină note de trecere
Absenteism și abandon la cote alarmante în școlile din Iași. Tot mai puțini elevi reușesc să obțină note de trecere

Absenteism și abandon la cote alarmante în școlile din Iași. Tot mai puțini elevi reușesc să obțină note de trecere

10 mart. 2022, 02:00,
Valentin Hutanu în Eveniment-Social

Un document oficial, care vizează o analiză cu date despre sistemul de educație din Iași, arată că totul este într-o criză fără precedent! Mai mult, informațiile prefigurează un adevărat dezastru în învățământul preuniversitar. Situația se axează pe primul semestru al anului școlar 2021-2022. Este vorba despre scăderea numărulului copiilor înscriși în sistemul preșcolar, numărul absențelor nemotivate a crescut alarmant, iar rata de promovabilitate este una critică

Document oficial, ce se axează pe o analiză cu date despre sistemul de educație din Iași, scoate în prim-plan o criză fără precedent! Informațiile prefigurează un adevărat dezastru în zona preuniversitară. Totul se axează pe primul semestru al anului școlar 2021-2022.

Este vorba de scăderea numărulului copiilor înscriși în sistemul preșcolar, numărul absențelor nemotivate a crescut alarmant, iar rata de promovabilitate este una critică. Detalii complete despre acesta pot fi analizate AICI.

Absenteism și abandon în școlile din Iași: criză fără precedent în învățământ

Plecând de la această stare de fapt, numărul elevilor/preșcolarilor înscriși în învățământul de masă, la zi (anul școlar 2021-2022), a scăzut cu 1.165 în mediul urban şi cu 104 în mediul rural. De asemenea, analiza datelor evidențiază o creștere a numărului total de absențe la finalul semestrului I al acestui an școlar, în comparație cu anul școlar 2020-2021. Se constată că numărul absențelor nemotivate a scăzut ușor comparativ cu primul semestru al anului școlar precedent, dar numărul absențelor nemotivate/elev față de anul școlar anterior este în ușoară creștere, aspect ce se justifică prin revenirea la activitatea didactică cu prezență fizică.

Un număr mare al absențelor/elev și al absențelor nemotivate/elev în învățământul profesional și cel gimnazial a fost o realitate pe fondul pandemiei de COVID-19. Pe de altă parte, numărul elevilor neșcolarizați a crescut îngrijorător la finalul semestrului I al anului școlar în curs, la nivelul învățământului de zi, în timp ce acest indicator înregistrează un trend descrescător la nivelul învățământului seral/cu frecvență redusă.

Topul unităților școlare cu număr foarte mare de absențe nemotivate/elev din județul Iași

De reliefat este că, la nivel de semestrul I, la învățământul primar au fost 245.977 de absențe, dintre care nemotivate sunt 170.964; învățământ gimnazial cu 593.185 de absențe, respectiv 356.484 nemotivate; învățământ profesional cu 244.413 absențe din care 171.060 nemotivate și învățământ liceal cu 359.176 de absențe din care 112.632 nemotivate.

În total, la nivel de județ au fost 1.442.751 de absențe din care nemotivate 811.140. Aici, în top unități școlare cu număr foarte mare de absențe nemotivate/elev din județul Iași se află: Școala Gimnazială Slobozia, Școala Gimnazială Crucea, Școala Gimnazială Grajduri, Școala Gimnazială ”Veniamin Costachi” Sineşti, Liceul Tehnologic ”Mihai Busuioc” Paşcani, Liceul Tehnologic de Mecatronică și Automatizări Iași, Școala Gimnazială ”Iacob Negruzzi” Trifeşti, Liceul Tehnologic ”Dimitrie Leonida” Iaşi, Școala Gimnazială Ciohorăni, Școala Gimnazială ”Comandor Alexandru Cătuneanu” Lunca Cetățuii.

Scădere a promovabilității la nivelul învățământului de zi

În plus, datele evidențiază o scădere a promovabilității la nivelul învățământului de zi. Toate nivelele, în comparație cu ultimul an școlar, cu excepția învățământului primar, pentru care se menține un trend crescător, înregistrează o scădere a promovabilității. Procentele de promovabilitate înregistrate la nivelul învățământului de zi pentru acest semestru au revenit la cotele înregistrate în anul școlar anterior adoptării unor măsuri specifice contextului pandemic. Concret, din ce în ce mai puțini elevi și liceeni reușesc să atingă medii generale de peste 7.

Mai departe, rezultatele la simulări (Evaluarea Națională și Bacalaureat) evidențiază slaba pregătire a viitorilor absolvenți de gimnaziu și de liceu. Așadar, absenteismul și abandonul în școlile din Iași prefigurează o criză educațională fără precedent.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`