Prima pagină » Local » A vrut să plece în SUA, la fiica ei, care urma să fie operată. Ieșeanca a dat în judecată compania Tarom, după ce a pierdut zborul de legătură (Exclusiv)
A vrut să plece în SUA, la fiica ei, care urma să fie operată. Ieșeanca a dat în judecată compania Tarom, după ce a pierdut zborul de legătură (Exclusiv)

A vrut să plece în SUA, la fiica ei, care urma să fie operată. Ieșeanca a dat în judecată compania Tarom, după ce a pierdut zborul de legătură (Exclusiv)

16 mart. 2022, 02:00,
Ciprian Nedelcu în Local

O ieșeancă a vrut să plece în SUA, la fiica sa, care urma să fie supusă unei intervenții chirurgicale. Totuși, aceasta a pierdut zborul de legătură. Astfel, Veronica Baker a dat în judecată compania aeriană Tarom SA. Magistrații din cadrul Judecătoriei Iași au admis în parte acțiunea formulată de femeie și au obligat societatea la plata unor despăgubiri.

O femeie din județul Iași a vrut să plece în SUA, la fiica sa, care urma să fie supusă unei operații. Însă aceasta a pierdut zborul de legătură. Astfel, Veronica Baker a dat în judecată compania aeriană Tarom SA. Recent, magistrații din cadrul Judecătoriei Iași au admis în parte acțiunea formulată de femeie și au obligat societatea la plata unor daune.

”Instanța admite în parte acţiunea având ca obiect pretenţii formulată de reclamanta Veronica Baker în contradictoriu cu pârâta Compania Națională de Transporturi Aeriene Tarom SA. Obligă pârâta la plata către reclamantă a sumelor de 250 de euro, 958,91 dolari şi 231,71 lei. De asemenea, obligă pârâta la plata către reclamantă a sumei de 700 de lei, cu titlu de cheltuieli de judecată”, au afirmat judecătorii ieșeni.

În edițiile anterioare, reporterii cotidianului BZI au prezentat un caz similar.

O ieșeancă a vrut să plece în SUA, la fiica sa, dar nu a ajuns când trebuia

De remarcat este faptul că sentința nu e definitivă, aceasta putând fi contestată. Procesul dintre Veronica Baker și Tarom SA a început pe data de 14 decembrie 2021. Prin acţiunea înregistrată pe rolul Judecătoriei Iaşi femeia a cerut obligarea Tarom la plata sumelor de 600 de euro, reprezentând compensaţie întârziere zbor la destinaţie de peste 3 ore, 935,91 euro, reprezentând contravaloarea noului bilet achiziţionat ca urmare a pierderii zborului de legătură, şi 231,71 lei, contravaloarea nopţii de cazare din Bucureşti din data de 5 iulie 2021, ca urmare a pierderii zborului de legătură.

”În vara anului 2021 am decis să călătoresc în SUA, întrucât fiica mea, care este stabilită în acest stat, urma să sufere o intervenţie chirurgicală. Astfel, pe 28 iunie 2021, am achiziţionat bilete de avion pentru data de 5 iulie 2021. Zborul Iași-Bucureşti urma să se desfăşoare între orele 9:30 și 10:40, iar din Bucureşti urma să decoleze un zbor la ora 13:55, în aceeaşi zi. Zborul Iași-Bucureşti a avut o întârziere de 3 ore și 30 de minute, aterizând în Bucureşti la ora 14:10, astfel că am pierdut zborul de legătură, suferind un șoc când am constatat aceste aspecte, raportat la vârsta mea, la problemele de sănătate pe care le am și la motivul călătoriei”, a subliniat Veronica Baker în cererea adresată instanței.

În edițiile anterioare, reporterii cotidianului BZI au prezentat un caz similar.

Veronica Baker, deranjată de pierderea zborului de legătură

Ieșeanca Veronica Baker a mai susținut că a fost nevoită să rămână o noapte în Bucureşti, iar fiica ei să facă eforturi pentru a găsi un alt zbor spre destinație pentru a două zi.

”Din cauza întârzierii, am fost nevoită să cumpăr un nou bilet de avion de la Bucureşti, în valoare de 985,91 euro, doar dus, deși aveam rezervare dus-întors, și să rămân cazată la un hotel din Bucureşti până a două zi, contravaloarea cazării fiind de 231,71 lei”, a mai afirmat Veronica Baker în fața judecătorilor.

Ieșeanca a adăugat că Tarom SA nu a dat curs notificării trimise şi nu a făcut dovada că ar fi intervenit unele circumstanţe extraordinare care să nu fi putut fi evitate în pofida adoptării tuturor măsurilor posibile şi care să fi cauzat întârzierea de peste 3 ore. De cealaltă parte, reprezentanții companiei aeriene Tarom SA au cerut respingerea acţiunii ca neîntemeiată. Conform acestora, ieșeanca avea 2 bilete de călătorie diferite: unul pentru zborul Tarom RO702 Iaşi-Bucureşti din data de 5 iulie 2021 şi un bilet separat pentru zborurile operate de KLM, respectiv zborurile KL1374 Bucureşti-Amsterdam şi KL 621 Amsterdam-Atlanta cu data de călătorie 5 iulie 2021.

 

”Zborul Tarom RO702 Iași-București din data de 5 iulie 2021 a avut o întârziere de 3 ore și 20 de minute. Suntem de acord cu compensarea reclamantei cu suma de 250 de euro, conform prevederilor Regulamentului CE 261/2004, aspect comunicat reclamantei, care a refuzat propunerea de compensare oferită. Pretenţiile reclamantei cu privire la plata sumei de 600 de euro sunt nefondate întrucât, în relaţia cu pârâta, destinaţia finală a fost Bucureşti”, au subliniat reprezentanții Tarom.

Totuși, judecătorii au admis în parte cererea formulată de femeia care a vrut să plece în SUA, la fiica ei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`