Prima pagină » Titlurile zilei » A vândut ulei, în Italia, ce era folosit ca biodiesel! Produsele Zorian sunt folosite în industria energetică, cosmetică, alimentară și nu numai

A vândut ulei, în Italia, ce era folosit ca biodiesel! Produsele Zorian sunt folosite în industria energetică, cosmetică, alimentară și nu numai

13 iul. 2022, 02:00,
Emanuela Băluță în Titlurile zilei

Produsele Zorian sunt folosite în industria energetică, cosmetică, alimentară și nu numai. Compania deținută de Genoveva Cojocaru a participat la Târgul „Iașul în bucate tradiționale, ecologice, montane”.

Inițial, aceasta și-a comercializat produsele pe piața italiană, pentru ca, mai apoi, să se reorienteze către mediul autohton în care își desfășoară activitatea, în prezent. Uleiurile ei sunt extrem de apreciate de clienți, atât datorită raportului calitate-preț, cât și al beneficiilor pe care le au asupra sănătății.

În perioada 9–10 iulie 2022, în Parcul Expoziției, a avut loc Târgul „Iașul în bucate tradiționale, ecologice, montane” care avea drept scop promovarea producătorilor din zona de Nord–Est a țării. La eveniment au venit nenumărați pasionați ai bucătăriei tradiționale, dornici să vadă ce au de oferit producătorii prezenți.

Produsele Zorian sunt folosite în industria energetică, cosmetică, alimentară și nu numai

Deoarece relația producător-consumator reprezintă o prioritate pentru ea, Genoveva Cojocaru, fondatoarea afacerii cu ulei –  Zorian, a fost prezentă la Târgul „Iașul în bucate tradiționale, ecologice, montane”. Aceasta a început să-și croiască drum pe piață încă din 2007, deși intențiile ei erau cu totul altele, ea dorindu-și ca produsul să fie folosit pentru biodiesel. În acest sens, în primii ani, Zorian s-a ocupat de aprovizionarea consumatorilor italieni. Ulterior, la cererea clienților, aceasta a început să-și îndrepte privirea și către industria alimentară.

„Inițial, când am început noi, în 2007, ne-am gândit că vrem să facem un ulei ecologic. Pe vremea aceea, aveam alte gânduri, alte planuri, mai mari, cu biodiesel-ul. Între timp, lucrurile s-au dus în altă direcție. Am ajuns la uleiul de floarea-soarelui presat la rece. Pentru câțiva ani, la început, noi livram uleiul de floarea-soarelui către consumatori, pentru energia verde, în special, în Italia. Ei primeau o subvenție și, astfel, era foarte folosit uleiul ăsta. Era un ulei pe care eu îl foloseam acasă, dar nu părea că publicul ar fi doritor de așa ceva. Ulterior, în 2015, au fost câțiva clienți ce au devenit interesați. Datorită dorinței consumatorilor, am ieșit pe piață”, a spus Genoveva Cojocaru.

Uleiul este unul de cea mai înaltă calitate, presat la rece și certificat ecologic. Fondatoarea companiei consideră că persoanele care consumă uleiul ei au de câștigat atât din punct de vedere financiar, deoarece, folosind un ulei calitativ, se utilizează o cantitate mai mică, cât și din perspectiva sănătății, fiind vorba de un ulei presat la o temperatură mai mică de 40°C.

„Ținând cont că noi facem o presare la rece, că nu se ridică temperatura mai sus de 40°C, chiar dacă este mai scump, este folosit într-o cantitate mai mică. Atunci, consumatorul are de câștigat mai multe. Dacă trage linie la final de lună, va vedea că el consumă mai puțini bani. Câștigă din punct de vedere financiar și din punctul de vedere al sănătății. În ultimii ani, ne-am certificat ecologic, deoarece către acest țel tinde toată agricultura. Și, cumva, noi, respectând procedeul de presare la rece, nelucrând cu produse chimice, ne-am certificat ecologic ca să avem această trasabilitate de la început până la sfârșit”, a mai spus Genoveva Cojocaru.

Ce sortimente de ulei pot alege consumatorii

La eveniment au fost prezenți mulți producători locali, creându-se, astfel, o varietate foarte mare de produse. În afară de Zorian, au mai fost producători de carne, lactate, borș etc.

Deși Zorian producea, inițial, doar ulei de floarea-soarelui presat la rece, acesta și-a lărgit orizonturile, punând acum la dispoziția clientului o gamă largă de produse. În afară de uleiurile ecologice de floarea-soarelui presate la rece, sunt propuse și alte variante aromate cu busuioc, salvie, anason, cătină sau usturoi. Totodată, mai comercializează și ulei de semințe de cânepă, semințe de in, armurariu sau rapiță, toate uleiuri fiind presate la rece. Acestea au mai multe beneficii pentru sănătate. De exemplu, uleiul de in are un conținut ridicat de omega-3.

„După uleiul de floarea-soarelui au venit, ușor, celelalte uleiuri, uleiul de in care conține omega-3 și care este foarte terapeutic, pe urmă, uleiul de rapiță, cel de cânepă care este fantastic de bun pentru diverse, atât în mâncare, cât și în terapie. Ulterior, am făcut aceste combinații de uleiuri. Tot de la clienți a venit această idee, pentru că spuneau «Nu am eu timp să stau să pun usturoiul la macerat». Aceste lucruri sunt deja macerate, usturoiul cu ardeiul iute. Folosim semințele de floarea-soarelui prin agricultura ecologică”, a explicat Genoveva Cojocaru.

Cel mai recent ulei scos de Zorian este uleiul de cătină și, pentru a demonstra că le pasă de mediu, aceștia păstrează șrotul, ceea ce rămâne în urma extracției, și îl transformă într-o pulbere bogată în vitamina C, care poate fi adăugată în diverse rețete.

„Ultimul ulei pe care l-am scos a fost uleiul de cătină presat la rece care este extraordinar de bun, din punctul meu de vedere, păstrând și făina din ce rămâne de la uleiul din cătină, șrotul, cum îi spunem noi. După extracție, practic, am măcinat-o încât am ajuns la o pulbere ca făina, cu un conținut foarte mare de vitamina C, care poate fi folosită în mâncare. Îl adaugi în farfurie, oriunde ai vrea să pui tu o lămâie, atunci pui puțină pulbere de cătină”, a adăugat fondatoarea Zorian.

De unde pot fi cumpărate produsele Zorian

Produsele Genovevei Cojocaru pot fi găsite în mai multe magazine din Iași, Bacău și București, dar și pe site-ul acestora, magazin.zorian.ro.

„Ne puteți găsi în magazinele din Iași, dar nu în supermarket-uri. Avem magazine care sunt strict pentru produse românești, pe produse de băcănie, produse terapeutice naturiste, magazinele fiind în Iași, Bacău și București. Avem și magazinul nostru online, magazin.zorian.ro. Avem și ceilalți clienți care vor să cumpere în cantități mai mari, folosindu-le în industria cosmetică, alimentară sau pentru alte ramuri industriale. Uleiul fiind unul vegetal, este folosit în diferite industrii, chiar și în industria energetică. Este un ulei bun la toate”, a zis fondatoarea companiei care produce uleiul Zorian.

Totodată, pentru că ea consideră relația dintre producător și consumator vitală, încearcă să fie prezentă la cât mai multe evenimente cu degustare, unde poate interacționa cu clienții.

„De fiecare dată, există o reticență, dar, dacă avem răbdare să stăm, să explicăm și să mergem la evenimente de tipul târgului de astăzi, clientul îți va oferi feedback. Sunt și alte târguri la care participăm împreună cu ai noștri colegii de la Taină Vie, de la Bârnova, unde organizăm, periodic, degustări cu clienții. Vin, în general, oameni, cu vârste cuprinse între 30 și 50 de ani, care sunt deschiși tot timpul la ceva nou, sănătos, care să nu fie complicat. Mulți nu știu încă ce să aleagă și așteaptă explicații. Nu este despre vânzare, ci despre a interacționa. Una e să îi explic eu și alta e să mă vadă pe un afiș online. Este o mare, mare diferență. Sunt clienți care vin și cumpără de la târguri tocmai pentru că ne-au întâlnit. Sau am avut târguri în care oamenii au venit doar ca să ne vadă, pentru că ei consumă uleiul nostru și voiau să știe cine e în spatele brand-ului”, a spus Genoveva Cojocaru, în legătură cu produsele Zorian care sunt folosite în industria energetică, cosmetică, alimentară și nu numai.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`