Valuri de reclamații sunt făcute de ieșenii care trimit sau primesc pachete din străinătate în pragul Sărbătorilor de Iarnă. Un ieșean care a apelat la serviciile unei firme de transport internațional s-a trezit că, din cele cinci colete trimise, doar patru au ajuns la destinație. Deși valoarea coletului rătăcit era de aproape 1.000 de euro, ieșeanul a fost despăgubit cu o sumă de doar 59,48 euro. În numeroase cazuri, clienții firmelor de transport se plâng de faptul că pachetele ajung deteriorate, desfăcute sau chiar cu bunuri lipsă
Reclamațiile curg pe bandă rulantă la adresa firmelor de transport internațional în această perioadă a anului. Numeroase persoane trimit sau primesc pachete din străinătate prin intermediul firmelor specializate, iar de multe ori se întâmplă ca bunurile livrate să fie deteriorate sau chiar să lipsească.
Este și cazul unui bărbat din Iași care a trimis cinci colete pe ruta Iași-Valencia la începutul lunii decembrie. Din cele cinci colete trimise prin intermediul firmei TabitaTour, doar patru au ajuns la destinație, adică la Autogara Iași-Vest. Nemulțumirea clientului a fost și mai mare când a descoperit faptul că exact coletul cel mai valoros lipsea. Deși valoarea acestuia era de aproape 1.000 de euro, clientul a fost despăgubit doar cu 60 de euro.
„Cei de la TabitaTour iau coletele și te despăgubesc cu 59,48 euro pentru un colet în valoare de peste 4.000 lei. Am pus cinci colete cu destinația Iași-Valencia și au ajuns numai patru. Culmea este că cel mai valoros a lipsit. Nu le-am citit termenii și condițiile și am semnat ca «primarul» și nici nu am văzut că băiatul din agenție a trecut valoare colet 50 euro”, a povestit ieșeanul Victor Tărcan.
I-au returnat banii plătiți pe transportul coletului dispărut
În încercarea de a recupera coletul dispărut, ieșeanul a luat legătura cu reprezentanții TabitaTour, oferind detalii despre pachet. În acest caz, la preluarea coletului pentru expediere, la conținut s-a trecut «haine».
„În momentul predării către TabitaTour SRL a trimiterii și a coletelor poștale, clientul (expeditor sau destinatar) acceptă termenele și condițiile TabitaTour și își asumă informațiile comunicate în vederea expedierii coletului, indiferent dacă a semnat sau nu AWB-ul. În situația existentă, pentru prejudiciul suportat, compania noastră vă poate oferi ca despăgubire suma de 50 de euro reprezentând valoarea declarată a coletului + suma achitată la emitere în valoare de 9,48 euro. Total sumă 59.48 euro”, se arată în răspunsul celor de la TabitaTour SRL.
Val de reclamații pe rețelele de socializare
În condițiile legii, utilizatorul de servicii poștale în calitatea sa de expeditor este responsabil ca toate datele transmise să fie reale. În majoritatea situațiilor, în caz de pierdere, furt sau distrugere a expedierilor, compania răspunde cu întreaga valoare declarată a coletului.
Un val lung de reclamații a curs în ultimele zile și la adresa RomFour. Firma de transport care are curse în țări precum Italia, Spania sau Germania este intens reclamată inclusiv pe rețelele de socializare după ce mai mulți ieșeni au primit colete deteriorate sau desfăcute.
„S-a făcut un dezastru de data asta cu pachetele. Au spart, au desfăcut cutii, au aruncat produse. Înainte funcționa bine, dar de ceva vreme sunt multe colete deteriorate”, a spus Cristian Liviu.
Într-o altă reclamație, un ieșean povestește cum pachetele erau aruncate de șoferi prin fața călătorilor.
„Am văzut cu ochii mei cum la Fălticeni, șoferii cei noi aruncau pachetele fără să le pese. Au spart, au vorbit urât în fața călătorilor”, a spus un alt client al firmei de transport.
Clienții sunt obligați să împacheteze corespunzător bunurile
Reprezentanții firmei de transport susțin că există mulți clienți care nu împachetează corespunzător coletele și se întâmplă ca de multe ori acestea să fie desfăcute la controalele vamale făcute în țările din Uniunea Europeană. Oficialii RomFour explică faptul că este de datoria clienților să asigure mai ales obiectele fragile.
„Există unele situații în care sunt puse încărcături grele în genți mai puțin rezistente care cedează la transport. Este obligația fiecărui client să împacheteze corespunzător coletul, mai ales dacă este vorba despre un produs fragil sau electronic, se folosesc inclusiv folii cu bule de aer. Nu există situații să se fure din colete. Se fac însă controale și verificări ale bagajelor, iar ele pot fi desfăcute de oamenii legii în diverse situații”, au explicat reprezentanții companiei RomFour.