E vorba de secțiunea 3 a Autostrăzii Sibiu-Pitești, în valoare de 5,3 miliarde lei fără TVA. Vorbim de 37,4 kilometri între Cornetu și Tigveni. De ce este acest tronson atât de costisitor? Practic străbate Carpații.
Va fi compus dintr-un tunel cu două galerii independente, în lungime de 1,7 km/galerie, 48 de poduri și 6 pasaje.
Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a declarat, la semnarea contractului, că se închide tot acest traseu cu lotul 3, cea mai dificilă secțiune.
„Sper ca traversarea Carpaților cu autostradă, prima, să nu fie un vis foarte, foarte îndepărtat”, a declarat Grindeanu.
„Este cel mai mare contract semnat de CNAIR vreodată. Într-un final, cu foarte mare întârziere avem aceste contracte semnate, urmând ca cei care au câştigat licitaţiile să se ţină de termenii contractului şi să avem după zeci de ani o autostradă care traversează Carpaţii.
Sper ca traversarea Carpaţilor cu autostradă, prima, să nu fie un vis foarte, foarte îndepărtat”, a declarat Sorin Grindeanu, luni după semnarea contractului pentru pentru proiectarea şi execuţia Secţiunii 3 a Autostrăzii Sibiu-Piteşti la sediul MTI.
Au fost lansate în licitație contractele pentru cele 3 loturi ale Autostrăzii Bacău-Pașcani
Anunțul de participare pentru cele 3 loturi va fi vizibil în SICAP imediat după publicarea în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
Data limită pentru depunerea ofertelor este 15.09.2022.
Lotul 1: (Săucești -Trifești), va avea o lungime de 30,3 km și o valoare estimată de 2,041 miliarde de lei (fără TVA)
Lotul 2: (Trifești-Gherăești), va avea o lungime de 18,99 km și o valoare estimată de 1,601 miliarde de lei (fără TVA)
Lotul 3: (Mircești-Pașcani), va avea o lungime de 28,09 km și o valoare estimata de 2,215 miliarde de lei (fără TVA)
Execuția fiecărui lot va dura 30 de luni, iar valoarea totală de 5,858 de miliarde de lei (fără TVA), necesară lucrărilor, va fi asigurată prin PNRR.