Conform datelor oferite de Institutul Naţional de Sănătate Publică, până astăzi, 04 decembrie 2021, pe teritoriul judeţului Iaşi au fost confirmate 71274 cazuri cu persoane infectate cu Covid-19 (cu 55 cazuri în plus faţă de ziua precedentă).
Dintre cazurile confirmate pozitiv și internate, în ultimele 24 de ore s-au efectuat 26 externări și 15 internări.
În judeţul Iaşi, în ultimele 24 de ore s-au înregistrat 6 decese în rândul persoanelor confirmate pozitiv, numărul total de decese fiind 1853.
În ceea ce privește solicitările de testare ale pacienţilor care prezintă simptomatologie specifică noului coronavirus, încărcate de medicii de familie pe platforma CAPESARO, menționăm că în ultimele 24 de ore echipajele mobile au realizat 85 de recoltări la domiciliu, după cum urmează: 72 realizate de DSP Iași și 13 de SAJ Iași.
Pe data de 04 decembrie 2021 au fost vaccinate 1941 de persoane. Mentionam că 491 persoane au primit doza I și 620 persoane au primit doza a II-a. Cu doza a III-a s-au vaccinat 846 persoane. Cu privire la administrarea vaccinului Johnson & Johnson, 316 doze au fost administrate în ultimele 24 de ore. De la începutul campaniei de vaccinare s-au înregistrat 473 de reacții adverse ușoare.
Referitor la gradul de ocupare al paturilor (inclusiv paturi ATI) din spitalele suport COVID-19, conform raportărilor, astăzi, 03 decembrie 2021, sunt ocupate 185 paturi din care 28 sunt paturi ATI (din care 2 paturi ATI este ocupat la Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii “Sfânta Maria” Iași).
Situaţia cu privire la gradul de ocupare pentru paturile ATI este următoarea:
- 3 paturi ATI la Spitalul Clinic de Boli Infecţioase
- 9 paturi ATI la Spitalul Modular Lețcani
- 1 pat ATI la Spitalul de Recuperare Iași
- 2 paturi ATI la Spitalul Clinic de Pneumoftiziologie Iași
- 1 pat ATI la Spitalul Municipal Paşcani
- 6 paturi ATI la Spitalul de Neurochirurgie
- 4 paturi ATI la Spitalul “Sf. Spiridon”
În momentul de faţă sunt libere 34 paturi ATI:
- 12 paturi ATI la Spitalul de Neurochirurgie
- 4 paturi ATI la Spitalul de Recuperare Iași
- 5 paturi ATI la Spitalul Clinic de Boli Infecţioase
- 5 paturi ATI la Spitalul Modular Lețcani
- 5 paturi ATI la Spitalul Municipal Paşcani
- 2 paturi ATI la Spitalul “Sf. Spiridon”
- 1 pat ATI la Spitalul Clinic de Pneumoftiziologie Iași
Pentru persoanele depistate pozitiv cu noul coronavirus, în momentul de față, în unitățile sanitare sunt puse la dispoziție paturi la mai multe unități sanitare: CF Pascani – 35 paturi, CF Iasi – 85 paturi, Spitalul de Pneumoftiziologie – 69 paturi, Spitalul de Boli Infectioase – 186 de paturi, 4 paturi la Spitalul Municipal Paşcani, 21 paturi la Spitalul “Sf. Spiridon”, 12 paturi la Spitalul Orășenesc Hîrlău, 17 la Spitalul de Recuperare și 15 paturi la Spitalul Clinic Militar de Urgență „Dr. Iacob Czihac”. La Spitalul Mobil Letcani sunt ocupate 5 paturi pentru forme usoare si medii.
La Spitalul Clinic „Dr. C.I. Parhon”, centru suport COVID-19 pentru bolnavii care au nevoie de asistenţă medicală de specialitate, nu sunt ocupate paturile ATI.
In momentul de față o persoana confirmata pozitiv cu noul coronavirus urmează tratamentul prin dializă în staţia de dializă de la Spitalul Clinic „Dr. C.I. Parhon” Iaşi.
La Spitalul Clinic de Obstetrica și Ginecologie “Elena Doamna” Iasi, centru suport COVID-19 pentru gravidele care au nevoie de asistenţă medicală de specialitate, nu sunt ocupate paturile ATI. În ceea ce privește zona medicală, menționăm ca nu sunt paturi ocupate.
In zona ATI Covid de la Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii “Sfânta Maria” Iași, sunt ocupate 2 paturi ATI. În ceea ce privește zona medicală Covid de la Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii “Sfânta Maria” Iași, sunt ocupate 4 paturi.
Conform datelor centralizate la nivelul Direcţiei de Sănătate Publică Iaşi, astăzi, 04 decembrie 2021, un număr de 6768 de persoane se află în izolare, iar 3960 persoane sunt carantinate la domiciliu.
Până în prezent, Direcţia de Sănătate Publică Iaşi a emis în total 72072 de decizii pentru persoanele aflate în izolare şi 57817 de decizii pentru persoanele aflate în carantină.
***
Instituţia Prefectului Judeţului Iaşi şi Direcţia de Sănătate Publică Iaşi recomandă tuturor cetăţenilor să trateze cu maximă seriozitate pericolul determinat de infectarea cu noul coronavirus, să semnaleze către autorităţi cazurile în care sunt încălcate normele sanitare şi să îndemne celelalte persoane să respecte toate măsurile de protecţie.
***
Pentru suspendarea temporară a măsurii de carantină, cei interesați vor transmite pe adresa de e-mail derogari@dspiasi.ro următoarele acte necesare pentru obținerea derogării:
Acte obligatorii la orice derogare:
1. Cerere de suspendare a carantinei în care se expune motivul solicitării – CERERE DEROGARE CARANTINA
2. Dovada carantinării care se eliberează în punctul de trecere a frontierei.
3. Copii ale cărților de identitate ale persoanelor pentru care se solicită suspendarea carantinei.
4. Date de contact ale solicitantului (adresa de mail, nr. de contact).
Acte în plus, în funcție de motivul solicitării derogării de la carantinare:
A. Pentru părăsirea țării: data și după caz intervalul orar la care se intenționează trecerea prin punctul de frontieră, punctul de frontieră tranzitat, mijlocul de transport folosit (auto personal: nr.de înmatriculare; transport comun rutier sau feroviar, transport aerian:bilet de transport).
B. Pentru urgențe medicale: documente medicale justificative, dovada programării cu dată și oră, eventual interval orar la medic pentru investigații/tratamente sau proceduri medicale care nu pot fi amanate.
C. Pentru efectuare test RT-PCR COVID-19: dovada programării la unul din laboratoarele autorizate (pentru cei din zona roșie: a-8-a zi de carantină; pentru cei din zona galbenă: în oricare dintre zilele perioadei de carantinare).
D. Pentru alte evenimente: documente care să dovedească celeritatea derogării de la măsura carantinei (certificat de deces – pentru înmormântări; dovada programării la SPCLEP – pentru preschimbare documente de identitate, permise auto).
Actele se trimit numai online pe adresa de mail derogari@dspiasi.ro. Analiza și soluționarea cererii se efectuează în decurs de 24 ore de la depunere pentru zilele de luni-vineri și in decurs de 48 ore în timpul week-end-ului.
Vă informăm că solicitarea nu va fi analizată până când nu se trimit toate documentele solicitate.
În urma analizei dosarului, suspendarea temporară se poate face doar de la măsura carantinei, nu şi de la măsura izolării.
Pentru cetăţenii din Republica Moldova,vă informăm că puteti solicita eliberarea/schimbarea certificatelor de naştere/căsătorie,paşapoarte,cărţi de identitate eliberate de autorităţile din România şi pe teritoriul Republicii Moldova la consulatele României din Chişinău, Cahul sau Bălţi.
Pentru informații suplimentare (altele de cele menționate mai sus) puteți apela numărul 0755 222 120, de luni până vineri, în intervalul orar 8-16.
***
Recomandarea pentru cetăţeni este să ia în considerare doar informaţiile verificate prin sursele oficiale şi să apeleze pentru recomandări şi alte informaţii la linia TELVERDE –0800.800.358. Numărul TELVERDE nu este un număr de urgenţă, este o linie telefonică alocată strict pentru informarea cetăţenilor. De asemenea, românii aflaţi în străinătate pot solicita informaţii despre prevenirea şi combaterea virusului la linia special dedicată lor, +4021.320.20.20.
În acelaşi timp, începând cu 4 iulie 2020 cetăţenii au la dispoziţie şi linia telefonică TELVERDE 0800.800.165 dedicată special sesizării neregulilor în context COVID-19.
La nivelul Judeţului Iaşi, numărul de telefon la care se poate apela CJCCI Iaşi, 24/24 ore, este: 0232.256.265.