Prima pagină » Local » 33 de trenuri vor ajunge la Iași din Israel! Distanța București-Iași va fi făcută într-un timp record

33 de trenuri vor ajunge la Iași din Israel! Distanța București-Iași va fi făcută într-un timp record

19 iul. 2024, 09:05, 20 ,
George Cristian în Local

Sunt 33 de trenuri care vor ajunge la Iași, investiția fiind una privată. Conforma datelor existente, trenurile vor ajunge din Israel și vor intra în funcțiune pe mai multe rute. De exemplu, distanța dintre București și Iași va fi făcută într-un timp record, comparativ cu CFR-ul, companie de stat.

Investiția este făcută de omul de afaceri Dumitru Anchidin, prin intermediul firmei Ferotrans Iași. Trenurile sunt SH dar vor oferi condiții mai bune decât cele de stat. Prețurile biletelor va fi inferior celor practicate de operatorul român.

33 de trenuri vor ajunge la Iași din Israel!

O companie privată va introduce în circulație 33 de trenuri achiziționate din Israel. Firmă din Iași a achiziționat trenuri de tip IC3, similare celor utilizate în Danemarca, cu intenția de a deservi rute de lung parcurs din România la sfârșitul acestui an.

Trenuri asemănătoare cu cele cumpărate de Ferotrans Iași, deținută de Dumitru Anchidin, sunt folosite în prezent în Danemarca. În această țară, peste 90 de trenuri IC3 vor rămâne în funcțiune pentru încă 10 ani. Aceste trenuri au fost produse de filială scandinavă a ABB în colaborare cu operatorul național DSB.

Trenurile vor fi transportate în România în vara acestui an pe cale maritimă, Ferotrans planificând în prezent acest transport, conform lui Anchidin. Transportul maritim este preferat din cauza riscurilor ridicate ale rutei terestre prin Orientul Mijlociu. Aceste trenuri sunt vândute de israelieni datorită electrificării complete a rețelei lor. Materialul rulant dispune de cuplare automată, facilitând astfel conectarea trenurilor. Modelul IC3 urmează să fie autorizat de AFER pentru utilizare în România. O parte semnificativă a trenurilor, respectiv 14, au fost fabricate după anul 2000 și sunt dotate cu sistemul PZB 90 (induşi), ceea ce le face compatibile cu rețeaua noastră.

IC3 este un tren larg articulat din aliaj ușor cu boghiuri Jacobs împărțite între vagoane. Există două motoare de 298 kW (400 CP) la fiecare capăt al vagoanelor față și spate, mașina centrală nu are niciunul, oferind un total de 1.192 kW (1.598 CP).

Transmisiile mecanice eficiente cu rapoarte multiple de transmisie și putere mare pentru greutatea de 97 t (95 tone lungi; 107 tone scurte) oferă IC3 capacități bune de accelerare. Distanțele scurte dintre stații de pe rutele inter-orașe din Danemarca fac ca accelerația să fie mai importantă decât viteza maximă mare, astfel încât unitățile IC3 sunt adaptate pentru o viteză maximă de serviciu de numai 180 km/h (112 mph).

Distanța București-Iași va fi făcută într-un timp record

În plus, durata călătoriei de la Iași la București va fi considerabil redusă, ajungând la aproximativ 5 ore și jumătate, iar prețul biletelor va fi mult mai accesibil comparativ cu cel oferit de CFR Călători. Operarea va fi realizată de firma Ferotrafic TFI SRL, deținută de același om de afaceri din Iași, care a obținut licența de transport feroviar de călători în mai 2024.

România are nevoie de material rulant suplimentar, conform declarațiilor oficialilor din domeniu. „Intenționăm să obținem trasee de la CFR SA și ulterior să încheiem contracte de servicii publice cu ARF”, a declarat Anchidin. Inițial, trenurile vor deservi rute intercity, conectând orașele Iași, Suceava, București, și Constanța.

Detalii oficiale despre prețul trenurilor nu sunt disponibile din cauza clauzelor de confidențialitate.

Surse neoficiale sugerează că tranzacția a fost în valoare de 15 milioane de euro, pornind de la un preț inițial de 509 mii euro per unitate (peste 16 milioane de euro în total). Așadar, în Iași vor ajunge 33 de trenuri care sunt operate de o companie privată. Distanța de la Iași va fi făcută într-un timp record.

Comentarii
  • de parca nu circula pe aceleasi linii si aceleasi restrictii de viteza aceste garnituri ca si cele de la CFR. de exemplu pe caldurile astea aceste trenuri nu aveau intarzieri de 50-70 min de la Bucuresti la Iasi si retur ca si cele de la CFR? sa fim seriosi. Romania are nevoie de infrastructura, linii, poduri, podete, tuneluri, s.a. ca sa poti circula cu viteza de peste 100 km. infrastructura e la pamant, se desfac suruburi de terasamente sau terasamente de lemn crapate, s.a. deabia cu dupa 34 ani se incearca o modernizare a cailor ferate prin lucrări Quick Wins de ridicare a restricțiilor printre care si ruta Iasi-Barlad.

  • Or fi trenurile mai bune, dar infrastructura (liniile si instalatiile) e veche, sunt reparatii pe distante mari, cu restrictii de viteza, intreruperi de circulatie… Deci tot greu se va circula si va dura mult pana se va ajunge la destinatie. Garniturile noi nu rezolva problema CFR ului… Infrastructura trebuie rezolvata/reparata/inlocuita prima. Este veche de peste 50 de ani…

  • Dar pentru ce legătura asta de atâtea trenuri cu jidanii??
    Să stea acolo la ei ucigașii lui Hristos.

  • Degeaba! Fără infrastructură, vor avea aceeaşi soartă ca CFR-ul. Gândiţi cu cap!

  • dar in poza arata o vechitura de tren…
    chiar va bateti joc de noi dati le-napoi nu umblati cu pacalela sa va imbogatiti pe schinrile noastre

  • afaceri cu jidani ?????? fereasca asa ceva…

  • Este o prostie sa cumperi vagoane fabricate de unii care nu au iarna.

  • Nmmai sa nu fie pline cu jidani !

    In Tel Aviv a inceput DERATIZAREA cu drone !

    Acesta este inceputul DERATIZARII !

    Urmeaza curatarea pana la pamant viu si nivelarea locului cu buldozerul!

    Shobolanii paduchiosi, spurcati, satanisti talmudisti, sionisti si TERORISTI vor fi EXTERMINATI de pe toata planeta !

    Dumnezeu s-a saturat de GENOCIDUL spurcatilor paduchiosi !

    Acum este randul lor sa fie evaporati !

  • „Distanța București-Iași va fi făcută într-un timp record”, de parca nu circula pe aceeasi linie ca si alea de al CFR. ca si locomotivele si vagoanele CFR pot atinge viteze de pana la 180-200 km/h, dar nu le permite infrastructura. ca sa ajungi in 5 ore si 30 minute de la Iasi la Bucuresti ar trebui sa ai infrastructura de dinainte de 1989. unde CFR era a 5-a putere in stat, liniile si garile erau in permanent reabilitate, nu exista vegetatie in perimetrul cailor ferate, nu-ti venea craca de copac in ochi cand scoteai capul pe geam, peroanele nu erau invadate de baladai, s.a. rusine CFR 2024!

  • Sunt trenuri second doar nu sunt noi. Iarna sigur nu vor circula in Romania.

  • daca in ele vara temperatura e de 40-50C si nu au aer conditionat sa te pisi pe tine de frig atunci sa le duca direct la REMAT

  • RUGINITURI DE LA JIDANI.In aceste trenuri de la jidani eu nu voi urca. Nu costa atat, este o afacere mizerabila , nu costa atat ruginiturile astea. Romania cumpara tramvaie second care spalate par noi, trenuri second care la fel spalate par functionale si tot numai second , cu alte cuvinte suntem O TARA GROAPA DE GUNOI SECOND IN CARE SE ARUNCA VECHITURILE DAR…. PE BANII ROMANILOR SI SE INVART AFACERI CA RAMAN IN BUZUNARUL ESCROCILOR ROMANI AFACERISTI CATEVA MILIOANE DE EURO DIN ORICE ACHIZITIE SECOND

  • Stiti cum se dezmembreaza o masina incepand cu scaunele ? Cine intelege intrebarea asta? /confort , testare , suppliers bundles/ calitate / materiale / piese / alte aspecte / bundles again

  • Comparatii , vorba buna , argumente , matematica , asigurari pentru perioade de 20,30,40 de ani sau mai mult , analize ale necesitatilor (daca sunt necesare sau nu, daca erau necesare alte lucruri si nu asa ceva) etc (anlfbt)

  • Era un refren care suna cam asa “Banii vorbesc , banii vorbesc” , precizare la care ma gandeam sa folosesc doar un i pentru cuvantul bani / (cu 11500 de ron daca imi cumpar televizor de 1700 de ron.. , nu cred ca e mare comb avand in vedere mai multe aspecte decat cumva..)/ jargon

  • Minimul de decenta pentru persoane fizice este de la 5mii in sus sau chiar mai mult lunar, si partea asta nu are legatura cu calcularea bugetelor pentru achizitii , analizarea tipurilor de materiale din care sunt facute , aspecte care tin de confort , design , calitate , eficienta etc , la nivel national , la nivel european sau la nivel international si asa mai dep +tot ce ins conspiratii care au leg cu aspectul oamenilor , sabotarea lor etc(asta fiind o cu totul alta mancare de peste cu abstractii)

  • Sumele precizate fiind tot infirme , fara sai futa pe unii grija cum nu trebuie , fiind de grija altora cum trebuie, alti factori gen

  • Trenuri si fabrici sunt in toate tarile , mai multe tari fabrica trenuri in alte tari , trebuie doar analizate trenurile din fiecare tara pentru a se constata care si cum sunt , asta in cazul trenurilor /testari , analize , experimente , “brevetizari”, constatari definite , nici nu stiu daca e un cuv potrivit sau daca exista , anwy , glma desi nu e de glm

  • Jîdanii sunt plăcuți doar de cei care ar face orice pentru bani. Cum ar fi cei ca Iuda 🙃🥲

    Restul lumii 🤮 când aude de rasa asta spurcată.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *