Află din acest material 3 idei de afaceri în domeniul HoReCa. Învaţă cum să ieşi în profit, dar şi cum să creşti şi să îţi menţii afacerea inclusiv în timpul unei pandemii. Trucurile şi sfaturile sunt adunate de la persoane care activează în industria HoReCa.
Bineînţeles, nu orice ideea poate fi profitabilă. Unele, din start, sunt destinate să eşueze. Acest lucru însă nu trebuie să te descurajeze. Din greşeli se învaţă, important e ca greşeala să nu te coste mult. Pune în aplicare trucurile de mai jos.
Idei de afaceri, bune indiferent de perioadă
Vezi care ți se potrivește.
1. Cofetărie cu produse raw vegane
E un trend acum de a comanda deserturi care să nu fie făcute prin coacere. În spate se afla ideea de a consuma produse ce nu conţin gluten, zahăr ori alte substanţe mai puţin benefice. Prăjiturile tradiţionale vor fi întotdeauna o amintire plăcută din copilărie, dar generaţiile mai tinere prefera acum dulciurile raw vegane.
2. Pizzerie cu livrare la domiciliu
Indiferent de timpurile pe care le trăim şi pe care le vom trăi, omul va avea întotdeauna nevoie de mâncare. Iată, spre exemplu, anul 2020. Pandemia ne-a ţinut în locuinţe, dar am avut la dispoziţie numerele de telefon ale localurilor care furnizau mâncare la domiciliu. Dacă nu îţi doreşti pizzerie, îndreaptă-ţi atenţia către o firmă de catering. Aceasta poate furniza mâncare pentru multe tipuri de evenimente, dar şi pentru cineva care nu vrea să gătească într-o după-amiază de vineri.
3. Glamping
Este o altă idee care se potriveşte inclusiv pandemiei de coronavirus. Îmbina turismul cu respectarea distanţării fizice. Cere sfatul unui arhitect pentru amenajarea corespunzătoare a spaţiului. De ce tocmai glamping şi nu pensiune? Întrucât exista o tendinţă în rândul clienţilor de a căuta liniştea, intimitatea şi confortul. Toate acestea, împreună, nu pot fi asigurate de o pensiune ori un hotel. În plus, clienţii pot avea acces la trasee de drumeţie, pot sta liniştiţi afară, se pot gospodări singuri.
Te poți asocia cu cel mai bun prieten, dar ai grijă totuși. Pot apărea nemulțumiri, schimbări, lucruri neprevăzute, care să influențeze relația voastră. Poate de aceea este și vorba conform căreia să nu faci afaceri cu rudele și prietenii și să nu ieși la băut cu șefii.
3 sfaturi să începi o afacere
Ca să ai succes, nu este importantă doar ideea. Poate fi de milioane. Dacă nu ştii să o pui în aplicare, ai eşuat chiar dinainte de a începe. Ţine cont şi de următoarele sfaturi pentru a începe o afacere de succes şi pentru a o menţine în câştig.
1. Intră în contact cu oameni din sfera ta de interes
Participă la conferinţe şi festivaluri. Observă cum se prezintă participanţii. Încearcă să vorbeşti cu ei. Prezintă-ţi serviciile. Workshop-urile sunt ideale pentru a-ţi face contacte în domeniu. De asemenea, înainte de a merge la aceste prezentări, pune-ţi la punct strategia, site-ul şi conturile pe reţelele de socializare.
2. Urmăreşte trendul
Nu sta blocat într-o idee. Spre exemplu, cofetăria cu produse tradiţionale are mai mereu succes. Dacă însă ai sediul în apropierea unor clădiri de birouri, îndreaptă-ţi atenţia şi înspre produsele raw vegane. Persoanele de până în 35 de ani, care lucrează în corporaţii, au o altă perspectivă asupra vieţii şi cauta şi alte lucruri care să le bucure zilele. Spre exemplu, ei vor prefera dulciurile raw vegane, spre deosebire de cei de 60 de ani.
3. Gândeşte în perspectivă
Începe de la ceva micuţ. Pe parcurs măreşte proiectul, dar ai grijă să ai o strategie bine pusă la punct. Cu alte cuvinte, gândeşte-te de unde începi, unde vrei să ajungi şi ce obiective ai de parcurs ca să îţi atingi ţelul final.
4. Regândeşte strategia de câte ori e necesar
Pandemia de coronavirus a fost un test pentru antreprenori. Cei care au găsit diverse soluţii, au rămas pe piaţă. Cei în pană de idei, şi-au închis afacerile. Cofetăria, spre exemplu, poate funcţiona şi pe timp de pandemie, atât timp cât faci livrare la domiciliu. Magazinul cu scule şi unelte poate fi pus pe diverse site-uri mari, gen platforme, prin intermediul cărora să ajungă mai uşor şi mai repede la client.
Nici atelierul de croitorie nu trebuie închis dacă e pandemie. Dacă înainte, spre exemplu, făceai ţinute de ocazie, în pandemie te poţi axa pe măşti textile reutilizabile, lenjerii de pat, pijamale şi ţinute de purtat prin casă.
5. Preţuieşte-ţi angajaţii
Degeaba ai o afacere bună, dacă în firma ta ae un du-te-vino la capitolul angajaţi. Când faci angajări des ori anunţul tău e postat constant pe internet, e un semn clar că ceva nu funcţionează bine la tine. Este imposibil ca din 100 de angajaţi, să presupunem, nici unul să nu fie potrivit jobului. Mai degrabă, ei pleacă din cauza mediului ostil, a salariului mic ori a condiţiilor de muncă.