Criticii de film care au avut ocazia să vadă producția de război 1917, la Festivalul de Film de la New York, și-au exprimat primele opinii cu privire la filmul lui Sam Mendes. După primele impresii, filmul are șanse să fie un competitor important la Oscaruri. Cu acțiunea plasată în timpul Primului Război Mondial, imaginea filmului poartă semnătura lui Roger Deakins, care reușește într-un singur cadru să recreeze infernul de pe câmpul de luptă.
Data premierei filmului va fi în România 24 ianuarie. În producția semnată DreamWorks și Universal Pictures, doi soldați britanici din tranșeele Primului Război Mondial (George MacKay și Dean-Charles Chapman) duc o cursă contracronometru, peste liniile inamice, pentru a transmite un mesaj extrem de important. Filmul are scenariul semnat de către Mendes și de Krysty Wilson-Cairns.
„1917 este memorabil. Cu un ritm intens, adeseori înspăimântător (uneori pare că urmărim de fapt un horror). Am fost sceptic cu ideea ‘unui singur cadru’ – ceva în care nu am avut încredere – însă procedura funcționează pentru film, și aruncă spectatorul în mijlocul acestui infern”, scrie Mike Ryan de la publicația Uproxx.
1917 – „Cel mai bun film de război de la Saving Private Ryan încoace”
„1917 = Extraordinar. O poveste din Primul Război Mondial plină de profunzime emoțională fără precedent în cadrul genului. Secvențe surprinzătoare una după alta. Mckay este remarcabil. Atât de profund încât uităm că tot filmul este un singur cadru. Un film îndrăzneț care ne permite să încheiem anul 2019 pe o notă pozitivă”, scrie Jason Osia de la FantasticFilmFans.com
„1917 este realizare tehnică cea mai distinsă a anului 2019. Suntem alături de acești oameni la fiecare pas și filmul este deosebit față de orice alt film de război pe care l-ați mai văzut. Regia care pune accentul pe acțiune și pe suspans este semnată de Sam Mendes, muzică emoționantă de la Thomas Newman și imaginea semnată de căte directorul de imagine Roger Deakins”, scrie Matt Neglia de la NextBestPicture.
„1917 este un film excepțional. Cu o poveste îndrăzneață, realizat cu măiestrie , filmul este alert, emoționant astfel încât nu mi-am luat ochii de pe ecran din clipa în care a început și până când s-a terminat. Însăși definiția unui fim care TREBUIE văzut la cinema. Uau”, scrie Erik Davis de la Fandango.
1917 – „Cel mai bun film de război de la Saving Private Ryan încoace”
„Iată și favoritul. 1917 este cel mai bun film de război de la Saving Private Ryan încoace. Imaginea anului. Imaginea deceniului. Muzica orchestrată de Thomas Newman. Talentul cinematografic al lui Sam Mendes dedicat cinematografului… și familiei lui. Fiecare gram din film are impact”, e de părere Clayton Davis de a AwardsCircuit.
„1917: Cel mai bun exemplu a unui film prezentat cu totul într-un singur cadru (indiferent ce trucuri de montaj au făcut acest lucru posibil) de la … Rope încoace. Convingător din punct de vedere emoțional prin aceleași procedee care nu au reușit la Gravity și Birdman” (Christian Blauvelt de la publicația IndieWire)
1917 – „Cel mai bun film de război de la Saving Private Ryan încoace”
„Sam Mendes a inventat o nouă formulă de a face filme cu producția sa despre Primul Război Mondial care, printr-o poveste simplă, spune o poveste despre violență fizică plasată într-un război pe care cinematograful aproape că l-a uitat. Al doilea Oscar este aproape garantat pentru Deakins”, spune J Don Birnam, critic de film pentru thesplashreport.com
„1917 este uimitor! Camera urmărește permanent personajele, alcătuind o senzație viscerală. Jocul lui George MacKay și al lui Dean-Charles Chapman este unul excelent, iar coloana sonoră este una dintre cele mai bune realizări ale lui Thomas Newman. Merită văzut în cel mai mare cinematograf în care puteți ajunge” (Ezra Cubero, letterboxd.com)
„1917: Mă simt de parcă două ore am primit pumni în piept. Procedeele sunt nemaivăzute, jocul este puternic, iar regia lui Mendes pare să fie cea mai bună pe care am văzut-o vreodată. Coloana sonoră semnată Thomas Newman plus imaginea lui Roger Deakins sunt împreună o experiență de neuitat” (dancindanonfilm)