Prima pagină » Business în România » 1 milion de euro a investit BMW în rețeaua de service din România

1 milion de euro a investit BMW în rețeaua de service din România

02 sept. 2024, 09:09,
George Cristian în Business în România

BMW a investit 1 milion de euro în rețeau de service din România. Suma de bani este destinată digitalizării. Vor fi noi servicii precum programare online, recepție digitală sau informări video despre starea mașinilor aflate în reparații. Vor exista și posibilitatea unor plăți online.

1 milion de euro a investit BMW în rețeaua de service din România

La nivel de rețea, partenerii BMW Group România au investit peste un milion de euro pentru a introduce servicii precum programarea online, recepția digitală, actualizările video privind starea vehiculelor aflate în service și posibilitatea de a efectua plăți online.

Digitalizarea serviciilor de întreținere BMW a fost rezultatul unui proces continuu de dezvoltare și implementare desfășurat pe parcursul mai multor ani. Partenerii BMW Group România au investit mai mult de un milion de euro în rețea pentru a implementa și susține aceste servicii digitale, excluzând costurile de dezvoltare suportate de grup la nivel internațional. De asemenea, există o cheltuială anuală constantă, de câteva sute de mii de euro, necesară pentru menținerea funcționării acestor sisteme.

Experiențele digitale pentru clienții care accesează serviciile de întreținere auto încep cu programarea online. Aceștia pot utiliza un sistem de programare online pentru a vizualiza și alege intervalele disponibile pentru service, eliminând astfel necesitatea de a apela telefonic. Acest instrument poate fi accesat prin aplicația MyBMW sau direct pe site-urile fiecărei unități de service. În primele șase luni ale acestui an, aproximativ 15% dintre clienți au folosit această opțiune, aproape dublu față de procentajul de 8% înregistrat în 2023 și cu aproximativ 5 puncte procentuale peste media înregistrată în țările din Europa Centrală și de Est.

De asemenea, prin intermediul serviciului Digital Service Reception, clienții au posibilitatea de a lăsa sau ridica vehiculul oricând, indiferent de zi sau oră. Înainte de vizita programată la service, clienții primesc un link pentru preînregistrare, urmat de un cod care permite accesul la un seif personal pentru depunerea cheii. Astfel, clienții pot aduce vehiculul în orice moment, lăsând cheia în seiful securizat. După finalizarea lucrărilor de întreținere sau reparații, clienții pot ridica mașina fără a interacționa direct cu personalul, utilizând din nou seiful cu cod unic pentru a recupera cheia. Acest serviciu a fost introdus treptat începând cu anul 2020 și, în prima jumătate a acestui an, a fost utilizat de 18% dintre clienți.

Ce se intâmplă cu piața auto din România

În luna martie a acestui an, înmatriculările de autoturisme noi în România au înregistrat o scădere semnificativă, inclusiv în cazul mașinilor electrice, care au avut o reducere de 35,9% comparativ cu aceeași lună din 2023, conform datelor prezentate luni de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), citate de Agerpres.

În ceea ce privește cota de piață, segmentul SUV-urilor ocupă primul loc, cu o pondere de 52,2% din total, ceea ce reprezintă o creștere de 8,6% față de anul anterior. Acesta este urmat de segmentul Clasei C, cu o cotă de piață de 27,1%, în scădere cu 21,4%, și de segmentul Clasei B, cu o cotă de 10,7%, marcând o diminuare de 44,5%.

BMW a ocupat poziția de lider mondial în vânzările de mașini premium în prima jumătate a anului 2024. Între începutul anului și sfârșitul lunii iunie, producătorul german a comercializat aproape 1,1 milioane de vehicule la nivel global. Această performanță plasează BMW pe primul loc în clasamentul mărcilor premium la nivel mondial pentru numărul de vehicule vândute în primele șase luni ale anului 2024, cu un total de 1.096.486 unități, în creștere cu 2,3% față de aceeași perioadă din 2023. În România, BMW rămâne una dintre mărcile preferate de români și din aceste considerente există o creștere a cereri de service.

Din totalul vehiculelor vândute, aproape 180.000 au fost mașini electrice, segment care a înregistrat o creștere de 34% comparativ cu același interval din anul precedent. Pe locul doi în clasamentul mărcilor premium se află Mercedes-Benz, cu aproximativ 960.000 de vehicule vândute global și o scădere de 8%. Locul al treilea este ocupat de Audi, cu 833.000 de vehicule vândute, o diminuare de 8% față de aceeași perioadă din 2023.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`