Ministrul Mediului, Diana Buzoianu, a declarat luni seară la Antena 3 CNN că ministerul analizează extinderea Sistemului SGR Garanţie-Returnare la alte tipuri de ambalaje, cum ar fi borcane sau cartoane de lapte.
„Ne uităm să extindem acest sistem, cu alte tipuri de ambalaje. Cu același tip de echipament, pentru că operatorii au făcut deja investiții”, a declarat Diana Buzoianu la Antena 3 CNN.
„Trebuie să analizăm exact pentru a ne asigura că nu facem mai mult rău decât bine. Suntem în discuții cu RetuRO tocmai pentru a identifica mai multe tipuri de ambalaje care astăzi nu pot fi puse în aceste echipamente,” a spus ministrul Mediului, Diana Buzoianu.
Ministerul vrea să aducă Sistemul SGR Garanţie-Returnare și la sat
Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor a anunțat în aprilie că vrea să aducă Sistemul SGR Garanţie-Returnare și la sat, prin extinderea colectării şi în comunităţile rurale.
Sistemul de Garanție – Returnare presupune ca la achiziția unei băuturi, consumatorul să plătească pe lângă prețul produsului o garanție pe care o va revendica de la aparatele de colectat în momentul în care returnează ambalajul gol.
Media cantităţii de ambalaje cu simbolul SGR, returnate de către fiecare român de la lansarea Sistemului de Garanţie-Returnare până în aprilie 2025, este de 17 kilograme, reiese dintr-o analiză întocmită de Asociaţia Ecoteca, în parteneriat cu RetuRO, şi publicată pe platforma CumStăm.ro.
Tot mai mulți cetățeni aleg să colecteze ambalajele separat și să le returneze
Tot mai mulți cetățeni aleg să colecteze ambalajele separat și să le returneze, iar acest comportament este susținut activ de inițiative antreprenoriale dedicate reciclării.
„Rezultatele sunt remarcabile și demonstrează că reciclarea devine o practică frecventă în viața de zi cu zi a românilor”, a mai transmis ministrul.
Ministerul Mediului monitorizează constant și partea de gestionare a garanțiilor financiare. Aproximativ 60% dintre comercianții înregistrați – dintr-un total de peste 67.000 – sunt activi în sistem. Eficiența funcționării SGR depinde inclusiv de promptitudinea plăților către comercianți, iar Ministerul susține un dialog constant pentru remedierea rapidă a eventualelor întârzieri sau disfuncționalități.