@ Mai multi administratori de firme din zona Moldovei s-au imbogatit peste noapte prin import de motorina de tip Euro 2 din Belarus @ Dupa ce o inregistrau fictiv prin firmele
tiganilor de la Grajduri, motorina era vanduta catre benzinarii ca fiind de tip Euro 5
Procurorii de la Directia de Investigare a Infractiunilor de Crima Organizata si Terorism Iasi (DIICOT) au anihilat o grupare de crima organizata care se ocupa cu traficul de motorina din Belarus. Membrii retelei au inchiriat vagoane de tren pentru a introduce motorina in tara. Acestia o cumparau din Belarus de la doua societati care au sediile in Elvetia si in Marea Britanie, sub forma de motorina tip Euro 2 si o vindeau la benzinariile din zona Moldovei ca motorina de tip Euro 5. Prejudiciul total ar fi de aproximativ un milion de euro. Procurorii au pus sub acuzare pana in prezent 35 de invinuiti. Printre acestia se numara: Eugen Matei, administrator la Demetra SRL Bacau, Cristinel Cretu, administrator la SC Tiseco SRL Bacau, Viorel Irimia, administrator la SC Tiseco SRL Bacau, Iurie Paladiciuc, Lashko Gennadiy, administratori la SC Oil Trading & Transport SRL Bucuresti, Nicusor Damian, SC Transport Bistrita SA, Laura Botezatu, Daniel Munteanu, Mihai Anghel, Gheorghe Neagu, Gabriel Florin Neagu, Vitalie Munteanu, Pavel Aghirculesei, Ruslan Ostapal, Gheorghe Sorici, Adrian Gheorghe Jipa, Mihaela Radulescu etc. Reteaua ar fi fost initiata si coordonata de catre Eugen Matei, administrator la SC Demetra SRL Bacau, incepand cu luna decembrie 2010 pana in mai 2011. „Din declaratiile date de invinuiti si de martorii din dosar reiese ca era de fapt motorina de tip Euro 2 sau Euro 3, care era adusa din Belarus si era bagata intr-un circuit comercial fictiv cu mai multe societati, multe dintre ele fiind ale unor cetateni de etnie rroma sau prin societati de tip fantoma, care de fapt nu exista, dupa care reintroduceau respectivul combustibil ca motorina de tip Euro 5 pe care o vindeau catre autogara Bacau si alte societati comerciale”, a precizat procurorul Daniel Horodniceanu, seful DIICOT Iasi. Vom verifica si ce anume se aducea prin vagoanele de marfa in tara. Au fost introduse cel putin zece vagoane cu combustibil. Vom verifica si daca exista angajati de la Vama implicati in aceasta poveste”, a mai completat procurorul. Reteaua avea ramificatii serioase si in Iasi, pentru ca motorina era inregistrata fictiv pe societatile unor tigani din Grajduri. „Circuitele comerciale sunt foarte adanci si ating societati din diferite zone. S-au verificat documente de la firme din Comanesti, Onesti, Constanta, Prahova, Botosani”, a mai spus Daniel Horodniceanu.