Digitalizarea este deja o normalitate în administrația publică din mai multe orașe din țară. La Iași, încă se așteaptă posibilitatea de a plăti cu cardul la Plaja Nicolina. Deși este un serviciu banal și obligatoriu prin lege pentru toate instituțiile publice, continuă să lipsească la una dintre cele mai frecventate zone de relaxare din oraș.
La Plaja Nicolina din Iași nu se poate plăti cu cardul
Plaja Nicolina, administrată de Direcția Exploatare Patrimoniu din subordinea Primăriei Iași, funcționează fără sistem de plată electronică, și deși această problemă a fost sesizată de cetățeni, ea este în continuare nerezolvată.
Un ieșean care face, frecvent, tratamente la Plaja Nicolina, cunoscută drept Plaja Purcica, a trimis către Primăria Iași o solicitare cu privire la acest aspect, încă din luna august 2024.
„Eu fac tratamente la Plaja Nicolina a Primăriei Iași, cu sulf, cu împachetări. Anul trecut, în august, am vrut să plătesc cu cardul și nu s-a putut. Apoi, m-am interesat, și toate instituțiile statului, inclusiv la punctele de lucru, sunt obligate să aibă inclusiv plata cu cardul. Au spus de la plajă că nu le-au dat acest serviciu. Am zis că nu are sens să mă cert eu cu doamnele de acolo și am zis să fac o petiție la primărie. Am făcut în luna august 2024, când am transmis problema, alături de prevederile legale, precum că ei sunt obligați să aibă plata cu cardul. Am fost, la primărie, la Relații cu Publicul și am depus o solicitare, dar nu am primit răspuns”, a spus Nicolae Robu, bărbatul care a inițiat petiția.
Bărbatul mărturisește că din luna august 2024 nu a primit niciun răspuns concret din partea primăriei, cu privire la solicitarea lui.
„Vin de la primărie și mi s-a spus că sesizarea mea a fost dată spre rezolvare doamnei Monica Boca. M-au trimis pe mine la dumneaei. Dar cum să merg eu să o caut, să o întreb eu? Mi se pare că am fost de bună credință, în sensul să îi spun primăriei să reglementeze treaba aceasta, poate au o scăpare. Nu știu ce să fac și cum să o rezolv. Mi se pare o chestie elementară, de bun simț. Vreau să fie de bună credință această intenție a mea. Cred că e-mailul cu numărul de înregistrare a intrat în spam și cred că s-a pierdut”, a adăugat Nicolae Robu.
Plata cu cardul la Plaja Nicolina va fi disponibilă în curând
Această problemă a lipsei sistemului de plată electronic nu vizează doar Plaja Nicolina, ci și bazele de agrement, administrate de primărie. Reporterii BZI au contactat reprezentanții primăriei, iar aceștia au transmis că este posibil ca, săptămâna viitoare, această problemă să fie remediată.
„Acum este în implementare. Este contractul puțin blocat la Banca Transilvania, iar POS-urile sunt deja achiziționate. Cel mai probabil, săptămâna viitoare vor fi, nu doar la Plaja Nicolina, ci la toate bazele – nu este vorba doar de acolo, pentru că este un contract general. Este o procedură și a fost puțin anevoios, pentru că ne lipim de procedura de achiziție la plata cu cardul de la parcări. Ne lipim de acel contract deja existent, de aceea a fost o problemă la Banca Transilvania. Eu cred că i s-a răspuns domnului la petiție, voi verifica. Dar în general se răspunde la solicitări, indiferent dacă este un răspuns favorabil sau nefavorabil”, a spus Radu Grigoraș, director la Direcția Exploatare Patrimoniu.
Legea nr. 128/2022, care modifică și completează Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 193/2002, stabilește că instituțiile publice trebuie să accepte plăți cu cardul, inclusiv online. Această reglementare se aplică și furnizorilor de servicii de utilitate publică. Toată această întârziere este justificată printr-o legătură birocratică între sistemul de plată cu cardul pentru plajă și cel pentru parcările orașului, dar această problemă durează deja de prea mult timp.
Plaja Nicolina, administrată de Direcția Exploatare Patrimoniu din subordinea Primăriei Iași, funcționează fără sistem de plată electronică. Autoritățile locale au transmis că această situație va fi rezolvată în cel mai scurt timp.
De ce nu se eliberează abonament pentru persoanele fizice (zece intrări)