Vizita clientului misterios te poate lăsa fără loc de muncă! Andrei Popa: „Unii angajați sunt sancționați, iar alții pot fi concediați!“
Andrei Popa este client misterios în Iași. Deși remunerația este destul de mică, experiențele trăite în calitate de „client sub acoperire“ sunt foarte hazlii. Majoritatea firmelor din Iași ce se respectă apelează la astfel de servicii pentru a le oferi oamenilor o experiență mai bună în propriul magazin. Angajații riscă să fie sancționați sau chiar să își piardă job-ul, dacă nu respectă procedurile și regulile companiei
Andrei Popa este client misterios în Iași de aproximativ 20 de ani. La început, practica această meserie din nevoia de bani, însă acum a devenit mai mult un hobby și o sursă de venit suplimentară. Job-ul lui stabil este de director de vânzări la o companie din Iași, însă, în paralel, merge la numeroase firme din Iași drept „client sub acoperire“. În portofoliul acestuia intră majoritatea reprezentanțelor auto din Iași, dar și firme de îmbrăcăminte, încălțăminte, supermarketuri, bănci, benzinării, cafenele, restaurante și firme de bricolaj.
Clientul misterios evaluează atitudinea și comportamentul angajaților
Munca acestui client misterios este una palpitantă. Trebuie să fie foarte comunicativ și interesat să facă o achiziție din magazinul în care evaluează personalul. Vizitele „sub acoperire“ pe care le realizează Andrei Popa au rolul de a evalua serviciile oferite de anumite magazine, dacă angajații respectă regulile procedurile și atribuțiile impuse de angajator.
„Am fost client misterios într-un magazin de haine. Trebuia să cumpăr un tricou. Doamna respectivă nu mi-a prezentat întreaga ofertă din magazin, ba mai mult decât atât, mă obliga să cumpăr unul foarte ieftin pe motiv că celelalte «sunt pentru bogați». M-a făcut să mă simt puțin prost, dar știam că, după o astfel de interacțiune, doamna va fi cel puțin sancționată“, precizează Andrei Popa.
Activitatea unui client misterios se desfășoară în baza unui scenariu bine stabilit. Companiile sunt cele ce doresc testarea angajaților pentru a oferi servicii de cea mai bună calitate clienților.
„Trebuia să evaluez activitatea unui vânzător auto. Cum am intrat pe ușa reprezentanței, un domn m-a și luat în primire. «Ce faci boss, îți dau o mașină? Am pe alese, bani să ai». Recunosc, am rămas puțin surprins. I-am explicat ce anume doresc și cam în câți bani mă pot încadra, pentru că acesta era scenariul, iar replica domnului m-a lăsat fără cuvinte. «Boss, te întorci când ai bani, pe sărăcie nu am ce să îți dau!», declară Andrei Popa printre hohote de râs.
Andrei Popa: „Am și avantaje de pe urma acestui job. Îmi fac gratis cumpărăturile la anumite magazine“
Andrei Popa precizează că remunerația pe care o primește un client misterios nu este foarte mare. Plata se face pe proiect sau pe oră. Ceea ce înseamnă că după câteva ore pierdute la un magazin acesta primește în jur de 20 sau 30 de lei. Cu toate acestea, nu se plânge. Reușește să strângă în fiecare lună cam 800 de lei, bani cu care plătește o rată și mai face câteva cumpărături.
Vizitele în supermarket îi aduc și avantaje clientului misterios. Andrei Popa declară că, deși urmărește scenariul impus, poate să aleagă ce anume să cumpere.
„Am și avantaje de pe urma acestui job. Îmi fac cumpărăturile gratis, iar ei îmi decontează. Practic, sunt plătit să îmi fac cumpărăturile“, declară Andrei, foarte mândru de el.
Andrei Popa mărturisește că au fost momente în care angajații și-au dat seama că el este clientul misterios. De obicei, aceste experiențe se termină cu rugăminți din partea angajaților de a nu le face un raport sever. Dacă interacțiunea dintre clientul misterios și personal nu este la nivelul așteptărilor, se impun măsuri de sancționare a salariatului. În cazul în care un angajat are numeroase sancțiuni, se poate recurge chiar și la încheierea colaborării cu acesta.
Andrei Popa a mai precizat că activitatea de client misterios îi aduce numeroase momente hazlii și prea puține sunt cazurile în care simte că a depus o muncă titanică în mod inutil.