Virgil Popescu, despre emiterea facturilor uriașe la energie: „Românii au avut facturi mari şi noi sperăm să nu se mai întâmple”
Virgil Popescu, ministrul Energiei, a explicat că românii au avut facturi mai mari la energie pe lunile noiembrie şi decembrie din cauza furnizorilor care fie nu şi-au actualizat aplicaţiile informatice, fie s-au grăbit să dea drumul la facturi.
Acesta a mai menţionat că începând de săptămâna viitoare, vor avea loc discuţii cu aceşti furnizori pentru a se afla în ce stadiu se află refacerea facturilor emise greşit.
Virgil Popescu: „Emiterea facturilor uriașe la energie se datorează în totalitate furnizorilor”
Românii au primit o lovitură extrem de dură la începutul anului din partea furnizorilor de energie electrică. Majorările de preț ce s-au înregistrat în ultima perioadă au adus românilor facturi duble, însă consumatorii susțin că la mijloc trebuie să fie vorba despre creșteri ilegale. Autoritățile s-au mobilizat și încearcă să vină în ajutorul cetățenilor, luând o serie de măsuri.
Astfel, duminică seara, 6 februarie 2022, ministrul Energiei, Virgil Popescu a declarat în cadrul unui interviu televizat ca singurii vinovaţi pentru emiterea facturilor uriaşe la energie pe lunile noiembrie şi decembrie sunt furnizorii.
„Cu adevărat, românii au avut facturi mari, au avut facturi mari şi noi sperăm să nu se mai întâmple ce s-a întâmplat în luna noiembrie şi în luna decembrie, pentru că o mare parte dintre români au avut facturi mari din cauza faptului că anumiţi furnizori, nu toţi, că nu trebuie să aruncăm anatema pe toţi, nu au aplicat legea, din diverse motive. Ba că nu au avut timp să îşi actualizeze aplicaţiile informatice, ba că s-au grăbit să dea drumul la facturi ca să nu intre într-o contabilitate, să nu factureze”, a spus Virgil Popescu.
Ministrul Energiei, demersuri pentru refacerea facturilor greşite
În urmă cu două săptămâni, Virgil Popescu preciza faptul că ANRE a început deja să efectueze controale la marii furnizori pentru a descoperi neregulile din facturile românilor. Acum, în urma investigaţiilor, Ministrul Energiei precizează că unii furnizori le-au spus oamenilor că facturile sunt emise corect, deşi ele erau greşite.
„Legea îi obligă să aplice pentru consumul aferent lunilor noiembrie, decembrie, ianuarie, februarie şi martie, o plafonare pentru absolut toţi consumatorii casnici şi aici mă refer la 1 lei/kW la energie electrică şi 0,37 lei/kW pe gaze naturale şi pentru cei care consumă în plus, un discount suplimentar. Au venit facturi către oameni şi către firme şi ONG fără să se aplice acest lucru, ba chiar au fost furnizori care le-au spus oamenilor că ei au facturat corect”, a adăugat Virgil Popescu, Ministrul Energiei.
Acesta a mai spus că urmează să aibă loc discuţii cu furnizorii pentru a se afla în ce stadiu se află refacerea acestor facturi greşite și că se vor lua măsuri ferme şi faţă de furnizorii care nu au întocmit facturile corespunzător, urmând apoi să se introducă neperceperea de penalităţi cât şi imposibilitatea debranşării.
„Vreau de săptămâna viitoare să am discuţii cu furnizorii, să vedem în ce stadiu este refacerea facturilor pentru că a trebuit să intervenim şi în coaliţie”, a declarat Virgil Popescu.
Deși nu de mult timp a fost acuzat că nu face nimic în cadrul ministerului pe care îl conduce, ministrul Energiei promite acum introducerea unui pachet de măsuri care va ajuta românii să treacă peste această perioadă de scumpiri.
Virgil Popescu a mai adăugat că toți furnizorii care au emis facturi greșite vor primi amenzi, însă vor fi și obligați să le storneze.