Vești importante pentru dezvoltatorii imobiliari! Autorizațiile de construire vor fi eliberate on-line. Patru firme se bat pentru contractul de 100.000 de euro pus la dispoziție de Primăria Iași
Primăria Iași digitalizează serviciile oferite cetățenilor. Un aspect important este că autorizațiile de construire vor fi eliberate on-line, dar nu se știe în cât timp. Patru firme vor să transforme site-ul municipalității și să creeze un portal cu servicii publice
Municipalitatea ieșeană intenționează să schimbe modalitatea de lucru cu cetățenii. Astfel, o serie de servicii se vor desfășura on-line. Recent, a fost lansată licitația pentru digitalizarea serviciilor publice. La procedură au fost depuse patru oferte din partea următoarelor societăți: D-Soft-Ro SRL, Vcatalog SRL, Gosocial Development și MBm Software & Partners SRL. Oferta cu prețul cel mai mic va fi declarată câștigătoare. Valoarea estimată a contractului este de 420.168 de lei, fără TVA, aproape 100.000 de euro.
„Transformarea digitală este un instrument al viitorului ce oferă eficiență și predictibilitate, inclusiv în cazul Municipiului Iași. Astfel, dezvoltarea și implementarea de servicii on-line presupun scăderea numărului de interacțiuni cu funcționarii și optimizarea cetățeanului cu reprezentanții instituției publice. Transformarea digitală a instituțiilor publice aduce cu sine un nivel sporit de eficiență și transparență și ar trebui să fie unul dintre pilonii de dezvoltare ai oricărei comunități inteligente. Prin intermediul transformării digitale este eficientizată întreaga activitate a instituțiilor publice, pe toate cele trei planuri: la nivel intern, intrainstituțional și la nivel extern, în relația cu cetățenii și restul instituțiilor”, se arată în caietul de sarcini.
Site-ul Primăriei Iași va fi schimbat de firma care va câștiga contractul
Societatea care se va ocupa de digitalizarea serviciilor trebuie să intervină pentru actualizarea site-ului www.primaria-iasi.ro. Asta face obiectul lotului 1 al licitației, în valoare de 170.000 de lei, fără TVA, adică 34.000 de euro.
„Se vor respecta toate recomandările de realizare ale unui website impuse de motoarele de căutare și se va realiza o bună optimizare, astfel încât să apară cât mai bine cotat în rezultatele pe care acestea le dau interogărilor specifice. Optimizarea timpului de încărcare a website-ului, asigurarea unui timp de răspuns de maximum 3 secunde în condiții optime. Numărul mediu de utilizatori concurenți suportați să fie de 1.000”, sunt câteva dintre sarcinile pe care le va primi societatea câștigătoare.
Primăria Iași a alocat 400.000 de euro și pentru arhivarea documentelor.
Primăria Iași vrea să înființeze un portal
Al doilea lot al procedurii se referă la înființarea unui portal de servicii publice.
„Soluția informatică implementată prin proiect (portalul de servicii către cetățeni) va acoperi funcționalitățile oferite în mod normal de o activitate la ghișeu, de ex: informare/asistență, formulare, primire solicitări și eliberare documente cu o valoare juridică”, sunt condițiile cerute de autoritatea contractantă.
Mai precis, cererile pentru eliberarea autorizațiilor de construire se vor depune on-line, eliberarea acestora urmând să se realizeze în aceeași manieră ca autorizarea activității de transport, autorizarea activității de comerț, depunerea cererilor ANL, depunerea cererilor de închiriere etc. Valoarea lotului este de 250.168 de lei, fără TVA, aproape 66.000 de euro. Însă reprezentanții Primăriei au anulat licitația pentru acest lot până la realizarea unor modificări de corectare a caietului de sarcini. În acest moment, proiectele imobiliare din Iași sunt blocate la Comisia de Urbanism.