Veste bună pentru șoferi! S-a deschis cea mai importantă autostradă din această vară
Veste bună pentru șoferi! A fost dat în circulație un nou segment de drum al autostrăzii A0 – Autostrada de Centură a Capitalei, între DN 4 şi autostrada A2 Bucureşti – Constanţa. Iată că s-a deschis cea mai importantă autostradă din această vară.
Veste bună pentru șoferi!
Pe 31 iulie 2024 a fost inaugurat și dat în circulație un segment de drum al autostrăzii A0. Anunțul a fost făcut de autorități.
,,Practic, din această după-amiază, (31 iulie 2024) se circulă continuu între DN 6 (Bragadiru) şi autostrada A2, pe un tronson de aproximativ 33 de kilometri.”, a precizat Centrul Infotrafic, într-un comunicat de presă.
Pentru creşterea gradului de siguranţă în trafic, poliţiştii le recomandă şoferilor atenţie în efectuarea manevrelor, schimbarea benzii doar după semnalizarea intenţiei, rularea cu viteza adaptată condiţiilor de trafic şi foarte importantă pentru arterele de viteză este mărirea distanţei de siguranţă între vehicule.
În ce stadiu se află autostrada cu tuneluri din vestul țării
Constructorii au termen de finalizare al celor 9,13 kilometri ai autostrăzii din vestul României anul 2026. Cea mai dificilă parte a investițiilor vizează construcția ecoductelor. Ele sunt necesare pentru a crea un culoar „verde” de traversare a zonei, pentru carnivorele mari (lupi, urși, râși), între Munții Poiana Ruscă și Munții Apuseni, dar și pentru a evita problemele de stabilitate şi impactul negativ cu implicaţii asupra mediului pe care îl poate avea autostrada, în lipsa lor.
„Obiectivul proiectului este reprezentat de construirea a construirea a 9,13 km de autostradă, două tuneluri, două pasaje, trei viaducte și un centru de întreținere și coordonare. Valoarea totală a proiectului este de 2.205.014.636 lei, din care valoarea fondurilor europene aferente Planului Național de Redresare și Reziliență este 909.885.900 lei, contribuția publică națională este de 943.079.870 lei, iar TVA aferent reprezintă 352.048.866 lei.”, a precizat Ministerul Transporturilor.
Cel mai aglomerat loc de pe șantierul autostrăzii cu tuneluri din vestul României este zona nodului rutier Holdea, din Hunedoara, aflat la limita cu județul Timiș. Până în prezent, au avut loc lucrări de defrișare a pădurii de pe traseu, de decopertare și pregătire a construcțiilor, au fost amenajate drumuri tehnologice, s-au făcut foraje pentru unele structuri mari ale autostrăzii, însă forarea tunelurilor va începe în lunile următoare. În zilele de lucru, intrarea pe viitorul tronson de 9,13 kilometri Holdea – Margina este ocupată de utilaje de mare tonaj, folosite la încărcarea și transportul pietrei pe șantier. Constructorii folosesc materialul la drumul tehnologic de piatră care va putea fi folosit în timpul lucrărilor și în cazul inundațiilor cauzate de precipitații. Localnicii din Holdea, Nemeșești și Coșteiu, câteva sate mici de la limita județelor Hunedoara și Timiș, au precizat că sunt afectați de disconfortul cauzat de lucrările la autostradă, însă cea mai mare parte a traseului străbate o zonă împădurită, îndepărtată de așezările oamenilor.
Cert este că lucrările pe acest tronson, singurul rămas nefinalizat din Autostrada A1 Lugoj – Deva (100 de kilometri) au fost suspendate din 2017, iar statul român a trebuit să reia licitația pentru proiectarea și construcția sa. Abia în 2022, contractul de proiectare și lucrări la autostrada cu tuneluri, câștigat de o asociere de firme condusă de UMB, a fost semnat, iar finalizarea lucrărilor este estimată pentru anul 2026.