Vasile Dîncu explică de ce s-a ales suspendarea zborurilor cu avioane MIG 21 LanceR
Ministrul Apărării Naţionale, Vasile Dîncu, a declarat vineri, în cadrul unei conferinţe de presă susţinute la Bistriţa, că decizia privind suspendarea activităţilor de zbor cu aeronavele MiG-21 LanceR a avut la bază siguranţa piloţilor şi a susţinut că acest lucru nu afectează capacitatea aeriană de apărare a României.
„În ultima vreme au fost accidente, avem mici semne de defecţiuni care nu au produs accidente, dar sunt semne care au apărut destul de des. (…) Vreau să vă spun că nu este vorba, sigur, nu le trecem la fier vechi, MiG-urile trec în conservare, piloţii pe care îi avem, o parte din ei, sigur că vor fi reprofesionalizaţi pentru zona F16 sau alte misiuni în zona aceasta, a aviaţiei. MiG-urile pe care le avem funcţionale o să rămână în dotarea Armatei, dar în acest moment consideră comandamentul Armatei că este necesar să fie oprite de la zbor, să nu avem accidente în viitor. Aceasta este hotărârea cea mai importantă. Vreau să spun că acest lucru nu afectează capacitatea noastră de apărare aeriană în acest moment (…). Ne-am gândit în primul rând la siguranţa piloţilor”, a spus Dîncu.
Potrivit ministrului, ar fi vorba despre 26 de aparate de zbor de acest tip, care vor trece în conservare.
Ciucă: Suspendarea zborurilor cu avioane MIG 21 LanceR este temporară
Reacția premierului vine după ce MApN a decis, vineri, să suspende toate zborurile cu avioanele MiG-21 LanceR din cauza accidentelor în care au fost implicate aceste aeronave.
Activitățile de zbor cu aeronavele MiG-21 LanceR din dotarea Forțelor Aeriene Române au fost suspendate, începând de vineri, 15 aprilie, prin ordinul șefului Statului Major al Apărării, Daniel Petrescu.
„Măsura a fost luată având în vedere incidența considerabilă a evenimentelor și accidentelor de aviație înregistrate pe timpul exploatării aeronavelor MiG-21 LanceR, soldate cu mai multe victime și aeronave avariate sau distruse, în scopul îmbunătățirii siguranței aeronautice și pentru prevenirea producerii evenimentelor și accidentelor de aviație prin reducerea riscurilor asociate defecțiunilor tehnice”, a anunțat MApN.
Forțele Aeriene Române vor continua să execute Serviciul de luptă Poliţie Aeriană cu aeronavele F-16 din dotare, sprijinite de aeronavele aliate dislocate în România, în cadrul misiunii de Poliție Aeriană Întărită (enhanced Air Policing) sub comandă NATO. De asemenea, sistemele de apărare cu baza la sol vor executa misiunile de Poliţie Aeriană sub comandă națională, precum și în cadrul Sistemului NATO, scrie Mediafax.