Val de concedieri în industria auto! Mii de oameni rămân fără job
Va fi un val de concedieri în industria auto din Germania unde mii de oameni vor rămâne fără job. Anunțul a fost făcut de Audi care a analizat datele financiare care sunt în scădere.
Pe de altă parte au fost concedieri și în industria auto românească unde mii de oameni au rămas fără locuri de muncă în ultimii ani.
Audi a anunțat un nou val de concedieri în industria auto
Există un val de concedieri în industria auto din Germania care trece prin momente dificile. Audi a publicat rezultatele financiare pentru prima pare a anului 2024, iar datele nu sunt deloc îmbucurătoare.
Deși Audi este considerat un brand premium, profitabilitatea sa operațională a ajuns la un nivel asemănător cu cel al Volkswagen, o marcă de masă. Având un randament de doar 2,5%, Audi nu reușește să-și mențină statutul de brand de lux dintr-o perspectivă financiară. Veniturile aduse de Lamborghini și Bentley reprezintă singurele elemente care mai susțin profitabilitatea grupului.
Odată cu anunțul închiderii fabricii din Bruxelles, care va afecta circa 3.000 de angajați prin concedieri, se preconizează și alte restructurări în Germania. Primele ajustări vor fi în zonele considerate neproductive.
Astfel, în faza inițială, aproximativ 2.000 de persoane din departamentele de dezvoltare, dintr-un total de 10.000, vor fi disponibilizate.
Vor urma și alte departamente, iar reducerea de personal din zona neproductivă va atinge aproximativ 15%, adică circa 4.500 de locuri de muncă în Germania, dintr-un total de 30.000.
Referindu-se la departamentul de dezvoltare, CEO-ul grupului, Oliver Blume, a subliniat că acesta este supradimensionat și prea puțin eficient, datorită dependenței ridicate de furnizori externi. Informațiile furnizate de Audi și de reprezentanți ai companiei sugerează că marca are costuri ridicate pentru dezvoltare și producție. În general, atunci când companiile își propun să reducă din cheltuieli, primele măsuri se aplică asupra personalului.
Audi a avut un profit mai mic cu 2 miliarde de euro
Audi se confruntă cu restricții în privința concedierilor, din cauza contractelor colective de muncă, care limitează disponibilizările pentru următorii 4-5 ani. În acest context, este de așteptat ca primii vizați să fie angajații cu contracte temporare. Ulterior, ar putea avea loc discuții pentru plecări voluntare.
Totodată, este posibil să fie afectate și poziții din conducere, unde se estimează că aproximativ 100 de manageri de top ar putea fi în pericol, dar numărul ar putea fi mai ridicat. În plus, compania întâmpină întârzieri în lansarea anumitor modele. În unele cazuri, problemele sunt de ordin software, însă în alte situații CEO-ul Audi, Gernot Dollner, a decis să retrimită proiectele pentru ajustări.
Cererea pentru noile modele lansate anul acesta a fost mai scăzută decât așteptările, ceea ce ar putea avea un impact asupra producției. În primele trei trimestre ale acestui an, veniturile Audi AG au înregistrat o scădere de 8,1%, pe fondul unei reduceri de 10,9% în vânzări, ceea ce a dus la o pierdere de 4,1 miliarde de euro.
Profitul operațional a coborât la puțin peste 2 miliarde de euro, fiind cu circa 2,5 miliarde mai mic decât în 2023, iar profitul net pentru cele trei trimestre a ajuns la 2,4 miliarde de euro, aproape înjumătățindu-se comparativ cu anul precedent. Așadar, urmează un nou val de concedieri în industria auto, iar acest lucru bagă în impas industria de profil din Germania care traversează o perioadă nefastă.