Un nou program Erasmus, derulat de Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” din Iași
Preocuparea Liceului Teoretic de Informatică “Grigore Moisil”, Iași de a oferi oportunități de învățare adecvate nevoilor de învățare ale elevilor și, implicit, cerințelor pieței internaționale a muncii s-a concretizat în implementarea constantă a 4 – 6 proiecte europene anual.
“Calitatea implementării proiectelor europene a influențat mobilizarea de politici educaționale și a inovat proiectarea didactică, prin crearea de curriculum-suport, resurse educaționale deschise (rezultate/produse intelectuale oferite gratuit comunităților educaționale din întreaga lume).
Avem dorința de a contribui la crearea de oportunități de dezvoltare a elevilor și cadrelor didactice. Se simte nevoia acută de a interacționa cu sisteme educaționale europene, de a tranfera bune practici din acestea în sistemul nostru de educație, dar și de a duce practicile noastre de învățare către alte sisteme de educație”, precizează prof. dr. Adina Romanescu, directorul Liceului Teoretic de Informatică “Grigore Moisil” Iași.
Un nou program Erasmus, derulat de Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” din Iași
În perioada perioada 2 – 6 octombrie 2023, s-a derulat în Grecia training-ul de dezvoltare a competențelor pentru identificarea soluțiilor educaționale care conduc la o viziune circulară asupra economiei, în cadrul proiectului Erasmus+ nr. 2021-1-RO01-KA220-SCH-000032516, intitulat Embracing uncertAinty wHile fighting for sustainable development (EaRTH).
EarTH („Embrace Uncertainty”) este un proiect care militează pentru dezvoltarea durabilă și s-a născut din necesitatea de a sprijini școlile din Europa pentru a face față Tranziției Verde, promovând în același timp materiile STEM și pedagogiile active.
Coordonatorul proiectului Erasmus+ nr. 2021-1-RO01-KA220-SCH-000032516 este Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” – România, dar parteneriatul de la nivelul proiectului include și alte instituții: Consorzio Comunita’ Brianza (Italia), Formative Footprint (Spania), The Rediscovery Centre Ltd (Irlanda), E-SCHOOL EDUCATIONAL GROUP (Grecia) și Sogutlu Esentepe Anadolu Lisesi (Turcia).
Proiectul și-a propus ca rezultate tangibile, crearea si implementarea unui sistem de învățare bazat pe economia circulară și dezvoltarea durabilă (curriculum), care va fi accesat prin intermediul unei platforme de învățare. Elevii au testat materialele postate pe platformă, precum și parcurgerea acestora, oferind feedback profesorilor/specialiștilor autori. Creșterea gradului de conștientizare a elevilor cu privire la provocările legate de economia circulară și modul în care pot oferi soluții durabile pentru reducerea emisiilor de CO2, proiectarea circulară a produselor și biodiversitatea au fost câteva dintre temele abordate la training.
Liceul Teoretic de Informatică “Grigore Moisil”, Iași a fost reprezentat la training de 3 profesori din echipa de proiect – Lăcrămioara Popa, Monica Trupină, Violeta Țuțui și 5 elevi admiși în urma unui proces de selecție – Shaan Salian (clasa a X-a A), Ghibu Răzvan (clasa a X-a F), Burescu Bogdan (clasa a X-a B), Marian Alin Ilieș (clasa a X-a C), Teodora Măriuca Luca (clasa a X-a C).
„Am lansat în cadrul proiectului Concursul Internațional EArTH CHALLENGE, cu scopul de a sensibiliza elevii de liceu cu privire la importanța economiei circulare și pentru a le încuraja creativitatea prin furnizarea de soluții pentru patru provocări legate de utilizarea mai bună a resurselor:
- Tehnologie durabilă: Cum să reutilizăm produsele electrice și electronice?
- Modă Durabilă: Cum să valorificăm vestimentația demodată?
- Design Circular: Cum să prelungim viața produselor casnice?
- Energie Durabilă: Cum să reducem consumul de energie într-o localitate/locuință?
Concursul se adresează elevilor de liceu de pretutindeni, iar înscrierile au început astăzi și continuă până pe 18 octombrie 2023. Mai multe informații despre concurs sunt disponibile prin formularul de înscriere care poate fi accesat la link-ul https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfCX0pj3jhgnSqs_qRpkAiSa2E_JA-vFPKlbgeJ4uViZfo7qQ/viewform, dar și pe site-ul școlii https://liis.ro/Pages/view/news/1036.
Toate proiectele finanțate de Comisia Europeană prin programul Erasmus+ inovează învățarea și dovedesc, în plus, dorința profesorilor de la Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil”, Iași de a-și alinia demersul didactic la tendințele actuale ale educației, oferind soluții inedite, care s-au materializat în resurse educaționale deschise ce vor putea fi accesate și utilizate de beneficiarii educației din toate țările partenere”, au transmis reprezentanții unității de învățământ.