Un nou departament special în Guvern pentru monitorizarea programelor de investiții

de: BZI.ro
19:02, 24 ian. 2022

În aparatul de lucru al Guvernului va fi creat un departament special în scopul monitorizării programelor de investiții finanțate din fonduri publice, potrivit unui act normativ pregătit de Executiv.

„Departamentul pentru evaluarea și monitorizarea programelor de finanțare și a politicilor publice” va avea 25 de angajați și este gândit ca o structură fără personalitate juridică care funcționează în subordinea prim-ministrului, potrivit actului normativ.

Noua structură va avea sediul în Guvern și ar urma să fie condusă de un secretar de stat, numit și eliberat din funcție prin decizie a premierului

Departamentul va avea ca atribuții principale monitorizarea și evaluarea „programelor cu finanțare din fonduri publice” și a „proiectelor majore de investiții publice”

În realizarea atribuțiilor sale, structura va putea cere autorităţilor administraţiei publice centrale, precum și entităților aflate în coordonarea, subordinea sau sub autoritatea acestora, date și informări care au relevanță în domeniul propriu de activitate.

Departamentul poate organiza întâlniri sau ședințe de lucru sau dezbateri cu reprezentanți ai unor instituții și organisme de drept public având responsabilități în domeniul de competență.

Departamentul prezintă prim-ministrului, lunar sau ori de câte ori este necesar, rapoarte, analize, sinteze sau informări, conform domeniului de competență.

Alte schimbări în Guvern. Premierul Nicolae Ciucă a numit noi șefi de agenții și secretari de stat

Premierul Nicolae Ciucă a semnat, vineri, 21 ianuarie 2022, decizii de numire în funcție a unor șefi de agenții și secretari de stat, deciziile fiind publicate în Monitorul Oficial.

Printre persoanele numite în funcție se numără Mihai Culeafă, Horia-Miron Contantinescu, fost președinte ANPC și Florina-Aurelia Stănculescu, care a fost numită preşedinte al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Copilului şi Adopţie.

Deciziile recente din Guvern privind activitatea economică în contextul COVID-19

Tot începând de vineri a intrat în vigoare și Ordonanța de Urgență pentru stabilirea unor măsuri de protecție socială a angajaților şi a altor categorii profesionale în contextul interzicerii, suspendării ori limitării activităților economice, determinate de situaţia epidemiologică generată de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum şi pentru modificarea și completarea unor acte normative.

În acest sens, Guvernul reintroduce acordarea șomajului tehnic și reglementează noi măsuri de protecție socială pentru angajați, de păstrare a locurilor de muncă și de susținere a unor sectoare economice. Această măsură se aplică în contextul interzicerii, suspendării ori limitării activităților economice din cauza epidemiei de COVID-19.

Măsurile Guvernului privind criza facturilor

Ordonanța de Urgență a fost completată, în cadrul ședinței, cu unele măsuri pentru protejarea consumatorilor casnici și instituțiilor publice, în contextul crizei din domeniul energetic.

Astfel, debranșarea de la rețea sau sistarea prestării serviciilor de energie electrică și/sau de gaze naturale corespunzătoare neachitării debitelor restante înregistrate de clienții finali nu se poate realiza mai devreme de 90 de zile de la data încetării aplicării schemei de sprijin.

Pe perioada aplicării prevederilor actului normativ, emitenții facturilor de energie și/sau gaze naturale întocmite cu încălcarea mecanismele de compensare, sunt obligați să le refacă în maximum 15 zile de la intrarea în vigoare a ordonanței de urgență. Facturile refăcute vor fi recalculate și emise fără penalități. De asemenea, se suspendă plata facturilor în curs de recalculare până la emiterea noilor facturi.