Un japonez are jobul visat de mulţi: Este plătit să nu facă nimic
Un japonez este plătit să nu facă nimic. Shoji Morimoto, un locuitor din Tokyo, în vârstă de 38 de ani, încasează 10.000 de yeni, aproximativ 71 de dolari, pe oră pentru a însoți clienții, ceea ce reprezintă o slujbă visată de mulţi.
„Practic, mă închiriez. Treaba mea este să fiu acolo unde vor clienții mei să fiu și să nu fac ceva anume”, a declarat Morimoto pentru Reuters, adăugând că s-a ocupat de aproximativ 4.000 de persoane în ultimii patru ani.
Un japonez este plătit să nu facă nimic
Morimoto este plătit să nu facă nimic, şi se mândrește cu aproape un sfert de milion de urmăritori pe Twitter, unde își găsește majoritatea clienților. Aproximativ un sfert dintre clienţii săi sunt deja obişnuiţi cu serviciile pe care le oferă, de vreme ce unul dintre aceştia l-a angajat de 270 de ori.
Până acum, meseria sa l-a dus într-un parc cu o persoană care dorea să se joace pe un balansoar, şi, cu altă ocazie, a făcut cu mâna și a salutat prin fereastra unui tren un străin care își dorea o despărțire. Faptul că nu face nimic nu înseamnă că bărbatul va face ceva. Spre exemplu, a refuzat oferte de a muta un frigider și de a merge în Cambodgia și nu acceptă nici o cerere de natură sexuală.
De altfel, săptămâna trecută, Morimoto stătea vizavi de Aruna Chida, un analist de date în vârstă de 27 de ani îmbrăcat într-un sari, purtând o conversație la un ceai și prăjituri. Se pare că Chida a vrut să poarte acest veșmânt indian în public, dar era îngrijorată că și-ar putea stânjeni prietenii, așa că a apelat la Morimoto pentru a fi însoțită.
„Cu prietenii mei simt că trebuie să îi distrez, dar cu tipul de la închirieri (Morimoto) nu simt nevoia să fiu vorbăreață”, a spus ea.
Înainte de a-și găsi adevărata vocație, Morimoto a povestit că a lucrat la o editură și a fost adesea criticat pentru că „nu făcea nimic”.
„Am început să mă întreb ce s-ar întâmpla dacă aș oferi abilitatea mea de a „nu face nimic” ca un serviciu pentru clienți”, a spus el.
Această mică afacere de însoțire este singura sursă de venit a lui Morimoto, cu care reuşeşte să își întreţină soția și copilul. Cu toate că a refuzat să dezvăluie cât câștigă, el a spus că are unul sau doi clienți pe zi, dar înainte de pandemie, erau trei sau patru pe zi.
Campanie în Japonia pentru încurajarea consumului de alcool în rândul tinerilor
Într-o altă ordine de idei, amintim că agenția fiscală națională din Japonia a intervenit cu o competiție națională și a investit în reclame pentru consumul de alcool în rândul tinerilor. Ideea pare a fi una destul de bizară de vreme ce la nivel național, România are campanii în ceea ce privește reducerea consumului de alcool. Numită ”Sake Viva!” , campania japonezilor speră să vină cu un plan pentru a face băutura mai atractivă și pentru a stimula industria.
Practic, concursul le cere tinerilor cu vârste cuprinse între 20 și 39 de ani să-și împărtășească ideile de afaceri pentru a declanșa cererea în rândul colegilor lor, fie că este vorba de tradiţionalul japonez, shochu, sau whisky, bere și vin. Grupul care conduce competiția pentru autoritatea fiscală spune că noile obiceiuri – formate parțial în timpul pandemiei de Covid – și o populație îmbătrânită au dus la o scădere considerabilă a vânzărilor de alcool și își dorește ca tinerii să vină cu promoții, branding și chiar planuri de ultimă oră care implică inteligență artificială.
Fenomenul acesta de a consuma alcool puțin poate fi influențat și de faptul că Japonia are printre cele mai performante sisteme educaționale din lume. În acest proiect, prin solicitarea tinerilor să-și propună propriile planuri de afaceri, se încearcă promovarea și dezvoltarea băuturilor alcoolice japoneze către tineri și, în același timp, se propune revitalizarea industriei prin anunțarea unor planuri excelente.
În ciuda acestor lucruri, vine și faptul că un japonez are slujba de vis, fiind plătit să nu facă nimic.