Un brand polonez a dat lovitura pe piața din România! Se vor deschide 4.000 de locații la nivel național

de: Mirela Gabriela Todosi
11:20, 09 apr. 2025
brand-polonez-pe-piata-din-romania

Un brand polonez a dat lovitura pe piața din România! Este vorba despre grupul polonez Zabka, cel mai mare lanț de magazine de proximitate din Europa. După doar un an de la intrarea în România, grupul a ajuns la o rețea de 89 de magazine. În 2025, se vor deschide 4.000 de locații la nivel național.

Un brand polonez a dat lovitura pe piața din România!

Grupul polonez Zabka se extinde rapid în România. După doar un an de la intrarea pe piața românească, au fost deschise 89 de magazine, iar gigantul are de când să deschidă anul acesta nu mai puțin de 4.000 de locații. Zabka își consolidează prezența pe piața națională sub brandul Froo și anunță un plan ambițios de expansiune.

„La data de 31 decembrie 2024, Grupul Żabka opera 11.069 de magazine, menținându-și poziția de cea mai mare rețea de magazine de proximitate din Europa, după deschiderea a 1.166 de locații noi în decursul anului. În 2024, Grupul a intrat pe piața din România, lansând 60 de magazine până la sfârșitul anului. În 2025, Zabka își va consolida în continuare prezența în România sub brandul dedicat Froo, adaptând formatul dovedit al magazinelor Zabka la preferințele consumatorilor locali. În conformitate cu estimările comunicate cu ocazia IPO-ului, Grupul estimează un potențial total de piață de aproximativ 19.500 de magazine în Polonia și în jur de 4.000 de magazine în România, ceea ce oferă perspective considerabile de creștere viitoare în ambele zone.”, au precizat reprezentanții Zabka într-un comunicat de presă.

În prezent, polonezii au deschis 89 de magazine Froo în România. Zabka a deschis până acum 68 de magazine în București, 11 în județul Ilfov și 4 magazine în Pitești, Argeș.

,,Ambiția noastră pe termen mediu este de a dubla vânzările către clientul final între 2023 și 2028. Vizăm atingerea acestui obiectiv prin deschiderea constantă a peste 1.000 de magazine noi anual, stimulând în același timp creșterea atât în locațiile existente, cât și prin canalele noastre digitale.”, a declarat Tomasz Blicharski, Director General pentru Strategie și Dezvoltare al Grupului.

Nou lanț de magazine în țară

HalfPrice deschide noi locații în Ploiești, Iași și Suceava. Aceste magazine vin cu produse de marcă, la prețuri reduse, la îmbrăcăminte, încălțăminte, dar și accesorii și articole pentru casă. Vestea bună este că românii care caută un job vor avea la dispoziție noi locuri de muncă. Pentru magazinele care se vor deschide se caută personal care să lucreze pe posturile de asistent de vânzări, store manager și deputy store manager. HalfPrice are mai multe unități deschise în București, Tîrgu-Mureș, Turda, Sibiu, Brașov, Pitești, Baia Mare și Arad. Conducerea companiei a anunțat că are de gând să deschidă noi magazine îl alte mari orașe din țară. Recent, se vor deschide locații în Iași, Suceava și Ploiești. Clienții sunt atrași cu oferte avantajoase la articole de îmbrăcăminte și încălțăminte.

Un alt lanț de magazine a dat lovitura în țară și a înregistrat profituri record. Retailerul german de textile și produse nealimentare Kik a dat lovitura în România. KiK a intrat pe piața din țară în anul 2018, atunci când a deschis primul magazin la Oradea. La nivel global, compania are o rețea de peste 4.000 de magazine în Europa, iar în România a depășit 150 de magazine. În 2023 retailerul a trecut pe profit, peste 2,5 milioane de lei în România, cu un număr mediu de angajați de 680. Compania generează vânzări anuale nete de 1,9 miliarde de euro. Din magazinele Kik, românii pot cumpăra textile și produse nealimentare. Cel mai recent magazin al Kik a fost deschis pe 12 decembrie 2024, la Moinești.

Și grupul polonez Zabka se extinde cu succes în România. Au fost deschis într-un singur an 89 de magazine, iar în 2025 compania a anunțat că are de când să se extindă cu 4.000 de locații.