Un avion ultra ușor s-a prăbușit în Brașov. Pilotul, în vârstă de 56 ani, a murit – FOTO

de: BZI.ro
11:17, 22 iul. 2023

Un avion ultra uşor s-a prăbușit în această dimineaţă în județul Brașov, între localitățile Râșnov și Tohan. Pilotul, care era singur în aparat în momentul accidentului, a fost găsit inconștient, iar medicii au încercat să îi salveze viața. Din păcate, bărbatul nu a răspuns manevrelor de resuscitare.

”Aparat de zbor prăbuşit între localităţile Râşnov şi Tohan. În urma producerii evenimementului a rezultat o victimă de sex masculin, inconştientă. În acest moment i se aplică manevre de resuscitare de către personalul medical”, a transmis ISU Brașov.

Un avion de mici dimensiuni s-a prăbuşit în Brașov, pe un câmp dintre Râșnov și Tohan. Pilotul a murit

La faţa locului s-au deplasat elicopterul SMURD, un echipaj SMURD, o ambulanţă SAJ, 2 autospeciale de stingere, 1 echipaj de descarcerare.

Din păcate, bărbatul de 56 de ani nu a răspuns manevrelor de resuscitare, fiind declarat decedat.

„Cu puțin timp în urmă, Poliția Orașului Zărnești a fost sesizată cu privire la faptul că un avion de mici dimensiuni, ultra ușor, s-ar fi prăbușit în apropierea DN 73, km 115 + 400, între localitățile Râșnov și Tohanu Nou, din județul Brașov. Din nefericire, pilotul, un bărbat de 66 de ani, din localitatea Râșnov, ce se afla singur în avion, a suferit leziuni incompatibile cu viața”, a informat IPJ Braşov.

Polițiștii efectuează cercetări în vederea stabilirii cauzelor și împrejurărilor producerii evenimentului.

28 de ani de la cea mai mare catastrofă aviatică din România

60 de oameni îşi pierdeau viaţa pe 31 martie 1995, lângă Bucureşti, după ce Airbusul care decolase de pe Otopeni și care trebuia să îi ducă în Belgia se prăbuşea după nici două minute de zbor.

O aeronavă Airbus de tip A310-324, operată de TAROM şi înmatriculată YR-LCC, care executa zborul RO 371 pe ruta Bucureşti-Bruxelles, s-a prăbuşit în apropierea Aeroportului Internaţional Otopeni, pe un câmp din raza localităţii Baloteşti.

La bord s-au aflat 60 de persoane. Dintre acestea, 11 au fost membri ai echipajului şi 49 au fost pasageri. Toţi cei 11 au fost români. Dintre pasageri, 32 au fost belgieni, 9 români, 3 cetăţeni ai SUA, doi spanioli, un francez, un olandez şi un thailandez. Nu au existat supravieţuitori, scrie Agerpres.

Comandantul zborului a fost Liviu Bătănoiu, în vârstă de 48 de ani, absolvent al Şcolii Militare de Aviaţie Aurel Vlaicu, promoţia 1969. În total, Liviu Bătănoiu avea la activ 14.312 ore de zbor, dintre care 1.735 de ore la bordul unei aeronave Airbus A310.

Copilot a fost Ionel Stoi, în vârstă de 51 de ani. Îşi efectuase pregătirea la aceeaşi şcoală de aviaţie, absolvită în 1968. Experienţa sa de zbor cuprindea 8.988 de ore, dintre care 650 la bordul unui aparat Airbus A310.

Până la 31 martie 1995, niciunul dintre cei doi nu fusese diagnosticat cu o problemă de sănătate care ar fi putut să le ridice dificultăţi în îndeplinirea sarcinilor de serviciu.

Cum s-a produs accidentul de la Balotești

Condiţiile meteorologice din dimineaţa de 31 martie 1995 au fost nefireşti de grele pentru o zi de primăvară: ninsoare abundentă şi ceaţă densă, ambele cu impact major asupra vizibilităţii, la care s-a adăugat vântul puternic.

La ora 9:00:00, echipajul a primit aprobarea de decolare. După şase minute de întârziere, mai exact la 09:06:44 ora locală, avionul a început procedurile ridicării de la sol, pe pista 08R a Aeroportului Internaţional Otopeni. La 09:07:53, avionul s-a aflat la 1.396 metri altitudine şi a retras flapsurile, volete situate în partea dinapoi a planurilor unui avion pentru a-i mări portanţa.

Aeronava a ajuns în dreptul comunei Baloteşti şi a virat spre Ploieşti. Motorul stâng, din interiorul virajului, a început să dezvolte o asimetrie, şi-a redus capacitatea, provocând creşterea tracţiunii motorului drept şi devierea de la traiectul de zbor. La momentul 09:08:18, asimetria de tracţiune a ajuns la valoarea maximă şi aeronava s-a înclinat puternic spre stânga.

La ora 09:08:34, avionul a lovit pământul, într-un unghi de picaj de 80 de grade, cu o viteză de 324 de noduri (puţin peste 600 kilometri pe oră). S-a prăbuşit aproape vertical, la o distanţă de câteva sute de metri de gara Baloteşti şi la mai puţin de 3 kilometri de Aeroportul Otopeni. La locul impactului s-a format un crater de şase metri adâncime.

A doua zi, în jurul orei 14, au fost descoperite cele două cutii negre şi înregistratorul de voce ale avionului.