Un angajat din Iași al Tazz by eMag dezvăluie mai multe nereguli din cadrul firmei. Taximetristul susține că i s-a cerut demisia fără un motiv întemeiat. „Aveau o foaie pregătită pentru demisie când le-am spus ce mă nemulțumește”
Florin Zapodeanu, taximetrist din Iași care s-a angajat la Tazz by eMag luna trecută, susține că a sesizat mai multe nereguli din cadrul companiei și, când le-a comunicat conducerii din Iași, i s-a cerut demisia. Acesta spune că are contract de muncă pe o oră, deși lucrează zilnic 10 ore, și nu a fost plătit pentru câteva zile de muncă
Ieșeanul povestește că s-a angajat la această firmă care face livrări la domiciliu ca agent curier, pentru a câștiga un venit în plus. Când a descoperit mai multe nereguli și le-a transmis reprezentanților din Iași, din cadrul companiei, au început problemele.
„Eu sunt taximetrist și m-am dus să mă angajez la Tazz by eMag pentru că se căutau curieri care să facă livrări la domiciliu. E deschisă de puțin timp firma, la Iași cel puțin, și de asta caută angajați, sunt anunțuri de angajare peste tot. Eu am vrut să mai câștig un venit în plus, de asta m-am dus la sediul firmei, în clădirea Zenmed, la fostul Bazar, să discut despre angajare. Au fost de acord să mă angajeze. Eu am început munca pe data de 13 martie 2021 și lucram, în medie, 8-10 ore pe zi.
Când mi-au dat contractul de muncă să-l semnez eu eram trecut cu o oră pe contract, dar muncesc 10, și de pe data de 19 martie, nu 13 martie. Păi cum vine asta? Eu nu am mai auzit asta până acum, să ai contract de muncă pe oră? Am fost la ITM să depun reclamație, dar se terminase programul cu publicul când m-am dus eu. O să mă duc din nou să depun reclamație, pentru că nu mi se pare normal ce se întâmplă”, susține Florin Zapodeanu.
Florin Zapodeanu: „Mi-au băgat în față o foaie completată de ei, deci pregătită din timp, să-mi semnez demisia”
Taximetristul mai spune că imediat ce a discutat cu reprezentanții firmei și le-a transmis ce îl nemulțumește, i s-a cerut demisia.
„Când m-am dus să le spun că eu nu semnez contractul pentru o oră mi-au băgat în față o foaie completată de ei, deci pregătită din timp, să-mi semnez demisia. Păi de ce să demisionez dacă nu am greșit cu nimic? Pentru că am sesizat neregulile vor să mă dea afară? Așa se întâmplă acum în România? Aveau foaia pregătită, deci așa acționează în astfel de situații. Dacă nu le convine de angajat, caută variante să îl dea afară.
Eu nu vreau decât să mi se respecte drepturile și de asta vreau să se ia măsuri cât mai repede, să vină cineva din instituțiile statului și să verifice ce spun eu, că nu vorbesc degeaba, ci cu dovezi. Trebuie să îmi plătească vreo 500 de lei pentru că am lucrat câteva zile înainte de a-mi pune foaia de demisie în față. Vreau să-mi plătească ce am lucrat”, mai spune Florin Zapodeanu.
Taximetristul spune că în situația lui mai sunt angajați de la Tazz by eMAG care vor să-și dea demisia
Acesta susține că este remunerat cu 16 lei, brut, pentru fiecare comandă efectuată, iar 5 la sută din banii care revin curierului îi reține firma, acesta fiind profitul lor. De aceea trebuie să muncească câteva ore, cel puțin, pentru a avea o zi bună, astfel încât să-și scoată banii pentru combustibil.
„Nu se plătește extraordinar de bine pentru că, bineînțeles, firma vrea să facă profit pe spinarea curierilor, sclavilor, cum le spun eu. Vin o groază de tineri care habar nu au de legislația muncii, care pot fi păcăliți ușor, și lucrează la firma asta. Nu mai spun că o grămadă s-au revoltat pe faza asta, cu contractele, și vor să plece, să nu mai muncească aici. Noi suntem vinovați dacă întârziem comanda la client. Deși le spunem că nu le putem prelua, dar ei vor să fie cât mai multe comenzi, ca să facă profit. Stau curierii de la Tazz ca sardinele, în restaurante, fără măști, nu păstrează distanța, și așteaptă și jumătate de oră să preia comanda”, mai spune Florin Zapodeanu.
O altă companie de curierat care a fost reclamată la Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Iași este Pandora’s Courier, amendată pentru că avea 9 angajați care munceau la negru. Un fost angajat din cadrul firmei dă compania în judecată pentru că nu a primit salariile restante pentru două luni de muncă și a sesizat mai multe nereguli.
Au început să apară la OPC reclamațiile din partea ieșenilor nemulțumiți de firmele care fac livrări la domiciliu
Tazz by eMAG este una dintre firmele de curierat care au apărut în anul 2020, pe fondul pandemiei COVID-19, când a crescut numărul comenzilor din partea clienților care comandă la domiciliu. Aplicația de livrări Tazz by eMAG a atras investiții de peste 25 de milioane lei în ultimele 6 luni. Numărul partenerilor a crescut în această perioadă de 4 ori față de începutul acestui an, ajungând la 2.000. Totodată, compania estimează o creștere de zece ori a vânzărilor realizate prin intermediul platformei, până la finalul anului. Firma care face livrări la domiciliu este prezentă în orașele mari, precum București, Timișoara, Cluj, Brașov, Sibiu, Arad, Iași, Constanța.
Aplicația cuprinde peste 2.000 de restaurante și retaileri, firma fiind unul dintre principalii concurenți ai Glovo, a altă firmă de curierat care s-a dezvoltat datorită pandemiei COVID-19. Odată cu dezvoltarea acestor companii au apărut și reclamațiile din partea clienților nemulțumiți, una dintre acestea vizând o notă de plată umflată. Reprezentanții Tazz by eMAG nu au răspuns apelurilor reporterilor „BZI”, deși au fost contactați pe toate numerele afișate.