Umilit in ultimul hal de angajatii Dedeman! Poti s-o iei razna daca patesti asa ceva – FOTO

de: Raluca Zamisnicu
20:14, 20 feb. 2014

@ Ieseanul este si acum in stare de soc, dupa cele intamplate @ A vrut sa aiba confort in locuinta, insa a avut parte de cea mai neplacuta experienta din viata lui @ Cei aproximativ 50.000 de lei cheltuiti pentru achizitionarea unei centrale termice si montarea unui sistem de incalzire au fost incasati cu ambele maini de angajatii magazinului, dar ieseanul a dormit in frig toata iarna @ Reprezentantii magazinului de unde a cumparat centrala ridica din umeri

Nu a crezut ca va fi pus in aceasta situatie, desi este o persoana cu experienta si a trecut prin multe dificultati in viata. A sperat ca totul se va rezolva cu rapiditate, insa de cateva luni nu stie ce sa mai faca pentru a gasi o solutie. Totul a inceput in momentul in care si-a achizitionat o centrala termica de la firma Dedeman. De atunci, Gheorghe Lespezeanu, din comuna Probota, nu mai are liniste. A facut zeci de drumuri in Iasi si a avut multe convorbiri telefonice cu reprezentantii magazinului, dar a primit doar multe promisiuni. Situatia e aceeasi din luna noiembrie anul trecut.

Paguba de 50.000 de lei

Totul a inceput anul trecut, cand Gheorghe Lespezeanu s-a decis sa se mute la casa si sa isi asigure confortul necesar pentru un trai linistit. A hotarat sa-si cumpere o centrala pe lemne pentru a-si incalzi locuinta. A inceput cautarile pentru a gasi ceea ce isi dorea, iar in cele din urma, a decis ca promotia oferita de magazinul Dedeman este cea mai avantajoasa. A cumparat cu 9.000 de lei pe o centrala termica pe lemne, marca Ferolli, platind la fata locului factura emisa. Pe langa aceasta achizitie, a mai cheltuit aproximativ 40.000 de lei pentru celelalte componente ale instalatiei de incalzire (pompe, vas de presiune sau termostate, tevi, calorifere). Si aceste componente au fost achizitionate tot de la Dedeman. Dupa ce a achitat factura la Dedeman, s-a dus acasa si a asteptat sa vina reprezentantii magazinului cu produsul achizitionat. Insa, cand acestia au aparut, nu-i venea sa creada ochilor ce primeste.

Citeste si: Iesean omorat de un utilaj in hipermarketul Dedeman – FOTO, VIDEO

„Baietii pe care i-au trimis de la magazin mi-au adus centrala invelita in niste cartoane care se vedea ca erau de la alt produs, nu avea nimic pe ele care sa arate ca centrala era fabricata in Italia, asa cum trebuia sa fie. Nu mai spun de mantale. Cand m-am uitat mai bine, am vazut ca erau indoite. L-am intrebat pe baiat de ce sunt asa si mi-a spus ca nu stie, nu e treaba lui. Asta nu e tot. Cand m-am uitat la anul de fabricatie, scria ca e din 2010, iar eu trebuia sa primesc centrala noua din 2013, ca doar tehnologia a avansat si aici. Bineinteles ca centrala nici macar nu functiona”, a spus ieseanul.

Ba mai mult, ieseanul sustine ca nu au fost respectate toate conditiile privind regulile pe care trebuiau sa le indeplineasca reprezentantii magazinului in momentul in care i-au vandut produsul. „De exemplu, nu am semnat procesul verbal de receptie a lucrarii in momentul in care a fost facuta proba la centrala. Nici macar nu mi-au dat cartea tehnica a centralei in original, ci mi-au xeroxat-o. Nici piese de schimb pentru centrala nu am primit”, a mai spus pagubitul.

„Am stat toata iarna in frig”

Ieseanul sustine ca a fost nevoit sa cumpere lemne ca sa se incalzeasca toata iarna. „Am centrala, cu garantie de 2 ani, dar nu o pot folosi. E de tot rasul. Am stat toata iarna in frig si m-am incalzit cum am putut cu lemne. Voiam sa imi termin parterul, sa fac restul camerelor, dar nu pot din cauza centralei. Camera unde am facut focul e afumata, trebuie sa zugravesc din nou. Am bagat multi bani cand am cumparat centrala si nu cer decat sa mi-o inlocuiasca, sa-mi dea una noua. Am platit pentru o centrala noua care sa functioneze, nu o vechitura second hand, reconditionata, care nici macar nu porneste”, a mai spus Gheorghe Lespezeanu.

Citeste si: Un iesean a fost umilit in ultimul hal de angajatii de la Altex. Vezi motivul

Acesta a incercat sa discute cu reprezentantii magazinului, dar a primit doar promisiuni. „Le-am zis ca nu vreau decat sa schimbe centrala, nu-mi trebuie altceva. Le-am dat atatia bani, iar acum imi fac asta? Au zis ca pot doar sa-mi schimbe mantalele, dar cand au venit cu alea noi, nu se potriveau. Se cunoaste ca e o centrala mai veche, reconditionata. Cred ca am fost de 20 de ori la magazin sa vorbesc cu ei, iar ultima data, cand am vorbit la telefon, acum trei saptamani, mi-au zis ca nu pot sa faca nimic, decat sa imi schimbe mantalele”, a mai spus ieseanul.

„Nu cunosc acest caz”

In cazul in care reprezentantii magazinului vor fi gasiti vinovati pentru aceasta situatie, risca sa fie drastic amendati de autoritatile din Iasi. „Cu siguranta vom solutiona reclamatia in conformitate cu prevederile legale privind protectia consumatorilor, daca se aplica in aceasta situatie. Legislatia specifica obliga vanzatorii sa remedieze deficientele aparute in perioada de garantie prin reparare sau inlocuire. Daca, dupa aplicarea acestor masuri nu se rezolva problema, consumatorul are dreptul la restituirea pretului. Vorbim insa despre defecte care tin de produs si nu despre cele care pot fi imputate consumatorului, aparute in urma utilizarii necorespunzatoare sau alte situatii similare, cazuri in care nu mai raspunde vanzatorul”, a declarat Marian Grigoras, comisar sef in cadrul Comisariatului Regional pentru Protectia Consumatorilor Regiunea Nord-Est.

Citeste si: Dedeman arunca vina pe angajatul mort in accidentul de la Valea Lupului

In anul 2013, au fost aplicate mai multe sanctiuni operatorilor economici pentru deficiente legate de garantia bunurilor de folosinta indelungata, mai ales telefoane mobile si aparate electrocasnice, cel mai des intalnita abatere fiind depasirea termenului de 15 zile de aplicare a masurii reparatorii. Contactati telefonic pentru a oferi un punct de vedere in legatura cu aceasta situatie, reprezentantii magazinului ridica din umeri. „Nu cunosc acest caz. O sa discutam cu aceasta persoana, sa vedem unde este problema. Momentan, nu pot sa va spun mai multe pana nu aflu despre ce este vorba”, a declarat Florin Artene, directorul Dedeman Iasi.