UMB câștigă încă un lot din A7 Autostrada Moldovei. Constructorul român ar putea lucra de la Buzău până la Pașcani, pe 10 dintre cele 13 loturi
UMB, cel mai puternic drumar din România, a câștigat contractul pentru construcția unui nou lot al A7 Autostrada Moldovei, respectiv Lotul 1 Săucești – Trifești cu o lungime de 30,3 kilometri de pe tronsonul Bacău – Pașcani.
„Contractul are o valoare de 1,63 miliarde lei, este finanțat din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), iar constructorul are la dispoziție 30 de luni, astfel că lotul ar trebui să fie gata în iunie 2025.
Contractul include constructia a 34 de poduri și pasaje dar și a unui viaduct de o complexitate tehnica ridicata (567 metri) și poate fi semnat după 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații”, au transmis președintele Companiei de Drumuri, Cristian Pistol, și ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.
Pentru Lotul 1 Săucești – Trifești au depus oferte 7 constructori și asocieri din Romania, Turcia și Ucraina.
Compania românească ar construi 10 dintre cele 13 loturi ale A7
Anterior, Asociația Pro Infrastructura spunea că, din informațiile sale, UMB a câștigat contractele pentru toate cele trei loturi ale Autostrăzii Bacău – Pașcani, ultima secțiune a Autostrăzii Moldovei A7. Este vorba despre Lotul 1 (Săucești – Trifești), Lotul 2 (Trifești – Gherăești) și Lotul 3 (Mircești – Pașcani).
Astfel, spunea Asociația, constructorul băcăuan are șanse mari să lucreze pe toate șantierele de la Buzău până la Pașcani, ceea ce ar însemna garanția respectării bornei PNRR, august 2026, și chiar șanse de a devansa termenele. Astfel, compania românească ar construi 10 dintre cele 13 loturi ale A7.
Evident, toate acestea depind de mulți factori, printre care contestațiile, răspunsurile comisiei de evaluare din CNAIR și viteza cu care statul își face treaba la exproprieri, avize și autorizații.
Așadar, CNAIR trebuie să anunțe acum și câștigătorii pentru Loturile 2 și 3.
Pentru Lotul 2 (Trifești – Gherăești) – cu o lungime de 18,99 km și o valoare estimată de 1,60 miliarde de lei (fără TVA) – au depus oferte 8 constructori și asocieri din România, Turcia și Ucraina.
Pentru Lotul 3 (Mircești – Pașcani) – cu o lungime de 28.09 km și o valoare estimată de 2,21 miliarde de lei (fără TVA) – au depus oferte 8 constructori și Asocieri din România, Turcia și Ucraina. Construcția acestei autostrăzi este finanțată prin PNRR și are o valoare totală estimată la 5,85 miliarde de lei (fără TVA). Perioada de execuție prevăzută în contract este de 30 de luni.
Pentru secțiunea Bacău – Pașcani (77 km), autostrada care include și nodul rutier de la intersecția cu Autostrada Unirii, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a transmis anterior, la Bacău, la semnarea contractelor Focșani – Bacău, că a trasat CNAIR sarcina de a desemna câștigătorul până la sfârșitul lunii. CNAIR a primit în septembrie 23 de oferte.
Pe secțiunea Bacău – Pașcani, la intersecția cu Autostrada Unirii A8, este proiectat un nod rutier de tip turbion, adică o intersecție cu bretele de viteză pentru toate direcțiile. Pe traseu vor fi construite peste 100 de poduri, pasaje și structuri casetate, 9 noduri rutiere și 50 de spații de servicii prevăzute cu stații de încărcare pentru mașini electrice.
UMB construiește și Autostrada Focșani – Bacău
Pe 15 decembrie, Compania de Drumuri a semnat cu UMB contractele de execuție pentru cele trei loturi ale Autostrăzii Focșani – Bacău, cea mai lungă secțiune a Autostrăzii Moldovei A7 Ploiești – Pașcani. Autostrada Bacău – Focșani are o lungime de 96 de kilometri, cuprinde trei loturi, iar durata de execuție este de 30 de luni. Contractele au o valoare de 6,5 miliarde lei și sunt parțial finanțate prin PNRR.
Constructorul român UMB a câștigat după reevaluare și loturile de mijloc ale Autostrăzii Buzău – Focșani, dar contractele de execuție nu au fost semnate încă. Loturile 2 și 3 au o lungime de 67 de kilometri și au fost câștigate încă din toamnă de firmele omului de afaceri Dorinel Umbrărescu, însă Tekfen a depus contestație și a fost admisă la CNSC.
Tronsonul 2 (Vadu Pașii – Râmnicu Sărat), are o lungime de 30,8 km și o valoare de 1,31 miliarde de lei (fără TVA), iar contractul include construcția a 12 poduri printre care se numără Podul peste Râmnicu Sărat și DN22.
Tronsonul 3 (Râmnicu Sărat-Mândrești Munteni) are o lungime de 36,1 km și o valoare de 1,46 miliarde de lei (fără TVA), iar pe acest tronson vor fi construite 18 poduri și un pasaj, printre care se numără Podul peste DJ 205R și peste pârâul Ramna.