Tunelul feroviar care va lega două orașe turistice! Este o construcție unică în România
Tunelul feroviar care va lega două orașe turistice este Predeal – Brașov. Studiul de fezabilitate pentru modernizarea liniei CF Predeal – Brașov este în curs de elaborare. Finalizarea sa este estimată pentru prima parte a anului 2025, au transmis reprezentanții CFR Infrastructură. Tunelul feroviar Predeal – Brașov va fi o construcție unică în țară.
Tunelul feroviar care va lega două orașe turistice!
În România va apărea tunelul feroviar de 10 km care va lega două orașe turistice, Predeal și Brașov. În 2025, va fi lansată procedura de achiziție pentru proiectarea și execuția lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Modernizarea secțiunii feroviare Predeal – Brașov.” Calea ferată va permite circulația trenurilor cu viteza de 160 km/h.
,,În conformitate cu solicitările JASPERS/BEI, și ținând cont de decizia Comisiei Europene, s-a decis proiectarea tunelului nou de cale ferată la standardele necesare, pentru a putea fi ulterior înglobat într-o linie de mare viteză, în eventualitatea în care aceasta s-ar construi în zonă.
Traficul feroviar se va desfășura în două galerii separate (fiecare cu cale simplă), astfel încât, din motive de siguranță, în caz de incendiu, să poată fi asigurată evacuarea folosind galeria paralelă. Secțiunea tunelului este circulară și se va realiza cu utilaje tip Tunnel Boring Machine (TBM).”, a precizat compania de infrastructură.
Schimbări la călătoria cu trenul București – Brașov
După ce tunelul feroviar Predeal – Brașov va fi gata, călătoria cu trenul de la București la Brașov se va scurta cu aproximativ 18 minute. În prezent, cel mai rapid tren parcurge distanța dintre cele două orașe în circa două ore. Costul estimat al investiției din zona montană este 963 de milioane de euro. Banii vin din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Transport (PT) 2021 – 2027, de la Bugetul de Stat și din veniturile proprii ale Companiei Naţionale de Căi Ferate.
De asemenea, au început săpăturile pentru cel mai mare tunel feroviar din România, aflat pe ruta Brașov – Sighișoara. Este cel mai complex proiect de infrastructură din România din ultimii 30 de ani. Tunelul va avea la final 6,9 kilometri și va fi cel mai lung din țară. Lucrările ar fi trebuit să fie gata anul acesta. Reabilitarea căii ferate Brașov-Sighișoara costă peste un miliard de euro. Lucrările au început în 2020, după trei ani de licitații și sunt în mare întârziere. La finalizarea proiectului, trenul va parcurge distanța Brașov – Sighișoara într-o oră. Autoritățile au anunțat că se modernizează și calea ferată Predeal – București – Constanța. Modernizarea secţiunii de cale ferată Predeal – Bucureşti – Constanţa, proiect de 500 de milioane de euro, care va permite călătoria cu trenul din Bucureşti la munte şi la mare cu o viteză apropiată de cea cu care se merge în restul ţărilor europene.
Dincolo de lucrările de modernizare, românii se pot mândri cu cea mai frumoasă cale ferată din România. Calea ferată Oravița-Anina este o perlă ascunsă a țării, adorată de turiștii pasionați de natură și de trasee spectaculoase. Traseul feroviar este spectaculos și străbate păduri dese, râuri sălbatice, stânci masive și panorame de basm. Cea mai frumoasă cale ferată din România străbate nu mai puțin de 14 tuneluri și 10 viaducte.
Conform declarațiilor secretarului de stat din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, Ionel Scrioșteanu, România intenționează să aloce sume uriașe pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere și feroviare în anul 2024. Mai multe șantiere pentru infrastructura rutieră au fost inaugurate, iar în prezent se lucrează la aproximativ 800 de kilometri de autostradă și drumuri expres.