Traficul din centrul Iașului este dat peste cap! Sens unic pe una dintre cele mai aglomerate artere din oraș- GALERIE FOTO

de: Vlad Rotaru
02:00, 02 mai 2022

Surpriză în traficul rutier din municipiul Iași. Primăria are în plan o modificare majoră de trafic pe strada Lascăr Catargi din zona centrală. Proiectul noii piste de biciclete pe traseul Agronomie-Tudor va cuprinde și modificarea sensului de trafic pe strada Lascăr Catargi, o arteră unde se parchează extrem de greu. Proiectul final va fi dezbătut în Comisia de Circulație din cadrul municipalității

Una dintre străzile din centrul Iașului va fi transformată în arteră cu sens unic în perioada următoare. Noul proiect legat de masterplanul pentru pistele de biciclete din municipiul Iași va cuprinde și o modificare majoră de trafic pe o stradă care leagă zona Copou de centrul orașului. Proiectul celor aproape 12 kilometri de piste pentru biciclete va include și transformarea străzii Lascăr Catargi în stradă cu sens unic, cu circulația spre Spitalul Sfântul „Spiridon” din municipiu. Proiectul va fi analizat în aceste zile în Comisia de Circulație de la Primăria Iași.

Surpriză în traficul rutier din Iași. Sens unic pe Lascăr Catargi

Proiectul noii piste de biciclete va include însă o măsură ce poate stârni nemulțumirea conducătorilor auto din oraș. Circulația pe strada Lascăr Catargi se desfășoară pe două benzi, câte una pe fiecare sens, iar locurile de parcare sunt aproape inexistente. În condițiile în care în zonă sunt și Institutul Regional de Oncologie, Școala ”Varlaam Mitropolitul”, dar și mai multe imobile de locuit, transformarea acestei străzi într-una cu sens unic ar duce la îngreunarea circulației. Pe Lascăr Catargi este și sediul Inspectoratului pentru Situații de Urgență (ISU) Iași. Însă, pompierii nu ar fi afectați de măsura instituirii sensului unic, legislația permițând și circulația pe contrasens în caz de urgență.

Primăria vrea să extindă strada Lascăr Catargi până pe Independenței

Un alt proiect al Primăriei, avansat încă de anul trecut, prevede extinderea străzii până la bulevardul Independenței. În urmă cu câteva zeci de ani, cele două străzi erau legate între ele. Un plan din 1959 arată cum erau dispuse la vremea respectivă străzile și cum fosta Karl Marx se intersecta cu Friedrich Engels (actuala Vasile Conta), înainte de a da în Gheorghi Dimitrov (actualul Bulevardul Independenței). Totuși, în condițiile în care strada rămâne sens unic, până la bulevardul Independenței ar fi extinsă doar pista de biciclete.

Traseu de aproape 12 kilometri pe ruta Agronomie-Tudor

Traseul noii piste de biciclete va începe din rond Agronomie și va coborî până la intersecția bulevardului Carol I – strada Gheorghe Asachi. Ulterior, bicicliștii vor circula pe această stradă cu sens unic până pe Lascăr Catargi, pe sens de coborâre până în parcul Independenței, pe lângă statuie, până pe bulevardul Independenței. Traseul va continua pe ruta Independenței-strada Elena Doamna-coborâre pe la Stația Pădurii până în Tudor Vladimirescu, unde se va face joncțiunea cu pista actuală existentă.

”Varianta finală a proiectului tehnic pentru pistele de biciclete, care va fi pe axa Rond Agronomie–Tudor Vladimirescu, va cuprinde 11.56 kilometri pe ambele sensuri. Prima provocare a fost să identificăm un traseu potrivit pentru bicicliștii ieșeni. Urmează analiza variantei propuse în comisia de circulație și ne putem apuca de munca propriu-zisă”, a spus Daniel Juravle, viceprimarul municipiului Iași.

Zeci de mii de euro pentru studiul privind pistele de biciclete

Pentru realizarea masterplanului pentru biciclete, municipalitatea a plătit 82 de mii de euro, studiul fiind făcut de firma Geoartis din Iași.

”Pista de biciclete va fi făcută pe carosabil, urmând a fi delimitată de popici și pioni reflectorizanți. Va cuprinde o porțiune de trotuar în Copou în zona străzii Asachi. Decizia finală va fi luată în aceste zile, în cadrul comisiei de circulație”, a mai spus viceprimarul Daniel Juravle.

În aceste condiții, traficul rutier din municipiul Iași ar urma să se schimbe radical.