Țeapă de zile mari în Copou, la restaurantul „La Conac”! Familii umilite de patroana localului. Nesimțire crasă și note umflate cu sute de euro

de: Ciprian Boaru
04:00, 12 mart. 2020

Seara de 8 Martie a fost distrusă de conducerea restaurantului „La Conac”. Mai multe familii s-au trezit cu notele umflate. Le-au băgat platouri pe gât, care au costat și 175 lei/bucata. „Când ne-am ridicat de la masă, a venit nota de 814 lei. Erau trecute platourile a câte 175 de lei. Noi nu am cerut acele platouri, nu ne-a spus nimeni nimic”, spune U.R. „Oribil. Comportament de toată jena”, spune alt client. „Au fost și de la Protecția Consumatorului. Le-am dat banii înapoi, ca să fie liniște. Am dat de la mine. Dacă întrebau de la început despre platouri, le scoteam de la plată”, se scuză reprezentanții restaurantului

Bătaie de joc la restaurantul „La Conac”, de pe strada Nicolae Gane, nr. 27. În seara de 8 martie, mai multe familii au petrecut în localul amintit. Distracția a fost stricată în momentul în care a venit nota de plată. Un ieșean s-a trezit cu trei platouri în plus, în valoare de 525 de lei.

„Am făcut o rezervare pentru șase adulți și doi copii. Au cerut consumație minimă de 100 de lei pentru adulți. La rezervare nu au venit toți adulții. Am fost primiți cu platouri. Ni s-a părut că e din partea casei. Când ne-am ridicat de la masă, a venit nota de 814 lei. Erau trecute platourile a câte 175 de lei. Noi nu am cerut acele platouri, nu ne-a spus nimeni nimic. Ni s-a spus că platourile erau pentru cele două persoane care nu au mai ajuns. Chiar și așa, de ce erau trei platouri în loc de două? Dacă nu venea niciunul, plăteam pentru toți? Mi-a spus doamna din local că, dacă nu am bani, de ce mai ies în oraș? A formulat tot felul de jigniri”, a precizat U.R., client nemulțumit.

La cealaltă masă, la fel

În aceeași seară, prin momente jenante a trecut și Iulian Avel, care a fost mult mai vehement.

„Am făcut rezervare pentru 8 Martie. Imi zice la telefon că este obligatoriu consumație de minimum 100 de lei de persoană. Îi zic OK. Când ajungem la restaurant îmi aduce două platouri de aperitive. Zic ce sunt cu astea? Răspunsul lor: «Ne-am gândit că nu o să facă toată lumea consumație de 100 lei de persoană, așa că am pus niste platouri obligatorii că», citez «Să vă ajute să faceți consumație de 100 ron».

Trecem peste asta, peste servirea de 2 lei, trecem peste mâncarea adusă rece. Vita pe care am cerut-o bine făcută a venit în sânge. Îi spun să ia farfuria și să o mai gătească. O aduce înapoi, o ia din nou că nu trebuia adusă, o aduce a treia oară. Tot în sânge. La final plătim. Pe bon, 3 platouri de aperitive, deși aduseseră două. Explicații de 2 lei, că de fapt sunt trei de nu știu ce gramaj, dar adusese în două platouri pe care nu le comandasem oricum. Când discutam cu ei, mai vine un domn cu aceeași problemă. Și pe el îl prostiseră cu nu știu ce platouri. Vine o șefă de pe acolo și începe să țipe la client că cică ăla a venit să mănânce pe degeaba deși, din ce am văzut, a venit bine intenționat să plătească, dar voia să știe și el pe ce dă banii. Oribil. Comportament de toată jena”, povestește Avel.

Păreri proaste și de la alți clienți

Și alți clienți ai localului au postat recenzii pe pagina de socializare a restaurantului.

„N-ar strica mai multă politețe din partea personalului, dar probabil erau preocupați încă de la începutul serii să găsească modalități de a ne face să plecăm cât mai repede. Am zis că data trecută când am primit răspunsuri în doi peri a fost o excepție, dar când același comportament s-a repetat și miercurea trecută, n-am altă opțiune decât să trag concluzia că așa e în general. Deși locația arată foarte bine, gustul preparatelor servite a fost mult sub așteptări”, arată Raluca Alexandra Mardari.

Restaurantul produce profit de 10.000 de euro/lună

Contactați telefonic, reprezentanții restaurantului au spus că au înapoiat banii reclamantului U.R.

„Au fost și de la Protecția Consumatorului. Le-am dat banii înapoi, ca să fie liniște. Am dat de la mine. Dacă întrebau de la început despre platouri, le scoteam de la plată. Un kilogram pentru platouri îl cumpăr cu 80 de lei. Platoul costă 35 de lei, probabil a fost o eroare în casa de marcat (despre prețul mare de 175 de lei). Domnul a fost amenințător. Am vrut să chem intervenția, dar nu era conectat firul de la butonul de panică. M-am obișnuit să se scuipe, să mi se spună că sunt parvenit. Nu înțeleg nimic din țara asta”, a precizat Daniel Gorbănescu.

Localul este administrat de societatea Konac Allessdar SRL. Dan Gorbănescu conduce afacerea din umbră. În acte apare soția acestuia, Ramona Manuela, care are calitatea de administrator și asociat unic. Din 2016 până în 2018, profitul restaurantului a fost de aproape 300.000 de euro. Cifra de afaceri anuală a fost cuprinsă între 1,2 și 1,5 milioane de lei.