Taximetriștii pirați, la vânătoare de clienți în Zona Metropolitană Iași. Călătorii sunt racolați de șoferii puși pe câștiguri ilegale în dauna Uber, Bolt sau Yango
Taximetriștii pirați provoacă probleme tot mai mari în rândul transportatorilor autorizați din Iași. Așezați în noduri rutiere importante din Zona Metropolitană Iași, transportatorii neautorizați racolează mai ales clienții care doresc să ajungă la distanțe lungi, pentru a scoate profit cât mai mare. Șoferii pirați profită de lipsa mijloacelor de transport în comun la intrările în municipiul Iași, iar de cele mai multe ori practică tarife mai mici decât taxiurile sau firmele de ridesharing Uber, Bolt și Yango
Taximetriștii pirați din Iași provoacă probleme tot mai mari transportatorilor autorizați. Așezați în puncte-cheie în nodurile rutiere din Zona Metropolitană Iași, transportatorii pirați racolează călătorii care sunt în așteptarea unor mijloace de transport regulate sau a unor mașini autorizate să facă transport de persoane, precum sunt autovehiculele echipate taxi sau cele care colaborează cu firme de ridesharing precum Uber, Bolt sau Yango.
Transportatorii pirați sunt așezați mai ales în zone precum rond Dancu, C.A. Rosetti, CUG-Belvedere sau Piața Nicolina, acolo unde circulă și curse regulate intra și interjudețene. Profitând de situația locuitorilor din mediul rural, șoferii care practică pirateria racolează potențialii clienți ai companiilor autorizate de transport. Cei mai afectați sunt mai ales taximetriștii de la nivelul Zonei Metropolitane Iași, care se plâng de faptul că rămân fără clienți din cauza piraților.
„Este un număr mai mare de pirați decât erau înainte și majoritatea stau la intrarea în oraș sau în stațiile unde opresc autobuzele care vin de la țară din județ, spre exemplu din Osoi, Voinești și așa mai departe. Ei urmăresc cursele lungi. La rond Dancu sunt de la primele ore ale dimineții 6-7 mașini care transportă oameni în oraș și înapoi. Linia de tramvai e în lucru și pentru că transportul public merge mai rar, mulți se grăbesc să meargă cu mașina.
În Podul de Fier, pe C.A. Rosetii sau în capăt CUG este aceeași situație, sunt mereu 3-4 mașini care așteaptă oamenii. Spre exemplu, dacă eu stau în stația amenajată taxi și clientul se îndreaptă spre mine, vine piratul repede și îl trage de mână să îl ducă el cu bani mai puțini. În felul acesta, majoritatea clienților se duc după pirat”, a explicat Maricel Butnaru, taximetrist din Iași.
Călătorii care ajung în Zona Metropolitană Iași sunt racolați de taximetriștii pirați
Nu doar transportatorii autorizați în regim de taxi sunt afectați de șoferii pirați din Zona Metropolitană Iași. În această situație sunt și șoferii care oferă servicii de transport alternativ la companii precum Uber, Bolt sau Yango. Aceștia din urmă se confruntă și ei cu probleme asemănătoare taximetriștilor tradiționali având în vedere că cursele din care taximetriștii scoteau înainte profit substanțial au ajuns să fie practicate prin platforme digitale precum BlaBlaCar. Cu toate acestea, majoritatea curselor lungi ajung să fie practicate de pirați în așa fel încât costurile suportate de călător să fie cât mai mici.
Șoferii Uber, Bolt și Yango au ajuns să se plângă, de asemenea, de costurile din ce în ce mai ridicate pe care le percepe compania-mamă imediat după relaxarea măsurilor în perioada Stării de alertă cauzată de COVID-19.
„Pentru a sprijini aceste eforturi, începând de luni, 15 iunie, vom reveni la comisionul Bolt de 20%, în continuare cel mai competitiv dintre cele percepute de marile companii de ride-hailing din România. Veniturile suplimentare generate ne vor permite să investim semnificativ în creșterea numărului de curse, pentru ca timpul tău de lucru să fie încărcat la maximum, iar tu să poți conta pe venituri mai mari. Mulțumim că ești unul dintre șoferii noștri parteneri”, a transmis compania de ridesharing Bolt șoferilor parteneri.