Taximetriștii cu licențe de la Aeroport se plâng de lipsa clienților. Ceilalți amenință cu proteste!
Taximetriștii cu licențe de la Aeroportul Internațional Iași se plâng de veniturile obținute în primele zile de când a fost impusă autorizația obligatorie pe care aceștia trebuie să o aibă. Prețul nejustificat pe care aceștia trebuie să îl achite trezește controverse. Taximetriștii care nu mai pot avea acces în fața Aeroportului amenință pe grupurile lor de pe WhatsApp că vor protesta împotriva conducerii aerogării ieșene
Taximetriștii care au acces la Aeroportul Național Iași de marți, 8 martie, după ce au plătit licența, au declarat pentru reporterii BZI că prețul pe care îl percepe aerogara, în schimbul staționării și oferirii serviciilor pasagerilor, este unul care nu îi ajută să își mărească veniturile. În perioada în care creșterea combustibilului și implementarea condițiilor de confort le scot mult prea mulți bani din buzunare, șoferii nu înțeleg care este necesitatea unei astfel de licențe, în condițiile în care aceștia dețin toate actele în regulă.
Taximetrist: ”E greu să mai rămâi cu ceva!”
După schimbarea regulilor de la Aeroportul Internațional Iași care vizau accesul taximetriștilor, aceștia încep să se revolte, costurile actuale depășind câștigurile pe care ei le percep în urma oferirii serviciilor de taximetrie. În condițiile în care taxa pentru aerogară poate scoate din buzunarul unui șofer aproximativ 360 de lei lunar, taximetriștii ieșeni s-au revoltat, în următoarele zile fiind anunțate proteste atât ale firmelor independente, cât și ale celor care au dispecerat.
”Taxa care se cere acum va fi foarte greu să o plătească cineva. O să fie greu să ieși și pe plus, doar dacă faci doar Aeroport și ăia sunt puțini”, ne-a spus un taximetrist.
În momentul de față există 15 locuri speciale pentru mașinile taximetriștilor de la Aeroportul Iași, accesul șoferilor ieșeni care prestează servicii prin intermediul companiilor Uber și Bolt fiind nepermise în momentul de față.
”Consider că taxa percepută este nejustificată în condițiile în care benzina s-a scumpit și toate taxele sunt mai mari. Măcar cu 50 de bani dacă am schimba prețul, ar fi altceva. Când va fi trecerea la programul de vară, poate va fi mai bine, însă, în momentul de față, când cerințele sunt foarte mari, e greu să mai și rămâi cu ceva. Regulile impun să oferi clientului aer condiționat, să ai POS, dar, în cazul nostru, cheltuielile sunt mai mari decât profitul”, ne-a precizat sub protecția anonimatului un alt taximetrist de la Aeroportul Iași.
Taximetriștii cu licență de la Aeroport, condiții speciale de funcționare
La începutul lunii ianuarie, Romeo Vatră, directorul general al Aeroportului, susținea că schimbările care vor fi aduse la aerogara ieșeană sunt benefice pentru ieșeni, prin impunerea regulamentului care prevedea accesul taximetriștilor care au depus un dosar de acreditare pentru a presta servicii.
Ulterior, dintre cele înscrise, în funcție de volumul portbagajului, deținerea unui POS și funcționalitatea aparatului de aer condiționat, făcându-se o selecție. Astfel, acesta era convins că doar șoferii care îndeplinesc anumite condiții vor putea oferi cele mai bune servicii celor care ajungeau în incinta aerogării. În acel moment doar nouă dosare de acreditare erau depuse la Aeroportul Iași.
”În urma examinării dosarelor am realizat că nu s-a înscris nicio firmă de taximetrie care are dispecerat, fiind depuse dosare doar din partea taximetriștilor independenți. Cum numărul de nouă dosare este unul foarte mic și cererile sunt foarte mari, am decis să acceptăm dosare de acreditare pe tot timpul anului. Nu favorizăm pe nimeni, suntem transparenți și încercăm să găsim soluțiile cele mai bune”, a declarat Romeo Vatră.
Din acel moment s-a dublat numărul taximetriștilor cu licență de la Aeroport, aceste reguli fiind o lovitură pentru restul șoferilor care vânează clienți de la Aeroportul Iași.