Suspensii de lemn descoperite la un Mercedes Vito găsite la inspecția RAR. Incidentul a stârnit un val de reacții pe internet: „Unde poţi să legi cu sârmă, e păcat să pui şurub“ – FOTO
Autoritățile de la Registrul Auto Român din Caraș-Severin au avut parte de surprize uriașe în urma unui control. Un șofer al unei mașini marca Mercedes – Benz modelul Vito și-a făcut programare la RAR din Caraș-Severin pentru a merge să-și facă inspecția tehnică a mașinii.
În momentul verificării mașinii, mecanicii au avut parte de un șoc. În locul unei piese care aparține sistemului de suspensie a microbuzului, era o bucată de lemn.
Surprize la RAR. Suspensiile unui autovehicul erau din lemn
La un moment dat, când mașina a fost ridicată pe platformă, inginerii de la Registrul Auto Român din Caraș-Severin au găsit o improvizație deosebit de periculoasă la puntea din spatele autovehiculului. Aceasta avea o bucată de lemn care era pusă în locul unui arc.
Luat la întrebări de către inginerii RAR, proprietarul mașinii a explicat inginerilor faptul că știa de bucățile de lemn de la suspensie, însă a motivat că nu a avut timp să rezolve problema la un service pentru reparație.
Având în vedere aceste condiții, șoferului nu i s-a eliberat cartea de identitate pentru autovehicul.
Fotografiile cu suspensiile de lemn au ajuns pe internet
La scurt timp, inginerii au urcat pe rețelele de socializare fotografiile în care se vede în mod explicit bucățile de lemn. Motivul acestora a fost acela de a atrage atenția asupra problemelor tehnice pe care le pot întâmpina cumpărătorii auto atunci când se decid să cumpere mașini din afara țării
„Astfel de deficienţe tehnice au identificat colegii noştri de la RAR Caraş-Severin în timpul verificării unui autovehicul care a venit la reprezentanţă“, au scris aceştia în descrierea postării.
Glume ale internauților pe seama incidentului de la RAR
Internauţii au devenit extrem de creativi în ceea ce privește situația, întrecâdu-se în glume pe seama proprietarului maşinii.
„Unde poţi să legi cu sârmă, e păcat să pui şurub.“
„De-aia dispar pădurile în Caraş.. “
„Cred ca în loc de mecanic a dus mașina la pădurar“
„Bucșa este buna dar nu este lacuită“
„Pachet de drumuri grele aka arcuri moarte. Nu bate, nu troncăne. “
„Suspensie adaptată la jafurile de drumuri din Romanesia..“
„Având în vedere că un compresor e cam 4500 lei şi o pernă aer 1200 lei, îl înţeleg pe om“.
„Nu înțeleg unde e problema… Omul și-a pus lemne pt iarnă, să nu-i fie frig”
„Sunt bucșe Lemnförder.”
Suspiciuni la RAR. Zeci de percheziții efectuate
Amintim faptul că în luna aprilie, procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Serviciul Teritorial Iași au efectuat cercetări ce au avut la bază suspiciuni privind săvârșirea unor infracțiuni de corupție, fals intelectual și constituirea unui grup infracțional organizat, în perioada 2020-2021. Au fost avute în vedere aproximativ 30 de percheziţii, vizate fiind anumite fapte de corupţie din cadrul RAR.
În urma cercetărilor, în luna mai 2021, Cristian Adomniței a fost reținut de procurorii anticorupție ieșeni. Dragoș Mandache, coordonator zonal al Departamentului Inspecții Tehnice Periodice și Supraveghere Parc Național de Vehicule din cadrul RAR, este cercetat pentru 3 infracțiuni de luare de mită. În acest caz, se spune că angajatul RAR este suspectat că ar fi primit sume peste 10.000 de lei pe a trece cu vederea anumite probleme tehnice de la mașinile inspectate.
„Prezenta cauză are ca obiect modalitatea în care mai mulți inspectori tehnici atestați RAR ar fi dezvoltat și perfectat o practică de a pretinde și primi sume de bani, pentru a atesta în mod nereal efectuarea inspecției tehnice periodice a vehiculelor, fără ca acestea să fie efectiv prezente.
În acest context, în perioada 2019 – 2021, inculpatul Dragoș Mandache, în calitatea amintită, ar fi cerut și primit, de la un inspector tehnic de la o stație autorizată RAR, sumele de 12.000 de euro și 10.000 de lei, pentru a soluționa într-o manieră favorabilă o sesizare referitoare la încălcarea reglementărilor privind inspecția tehnică periodică a vehiculelor în stația în care acesta își desfășura activitatea, a declara admiși la programul de reatestare ca inspector tehnic, pe el și pe o altă persoană, a desemna ca inspector la monitorizarea de fond o anumită persoană, precum și pentru a nu sancționa stația în care inspectorul își desfășura activitatea pentru nefuncționarea camerelor video”, au spus anchetatorii ieșeni.