Supremația Dacia este în pericol după ce gigantul chinez Leapmotor investește miliarde de euro

de: cristian.george
11:06, 03 mai 2024

Într-o mișcare strategică pentru a face față dificultăților în segmentul mașinilor cu prețuri reduse din Europa și pentru a consolida poziția competitivă a mărcilor Citroen și Fiat, Dacia, grupul Stellantis, a decis să caute un parteneriat avantajos din punct de vedere al costurilor de producție. Acest lucru a dus la preluarea unei participații de 20% din Leapmotor, o companie chineză cu ambiții globale.

Vă aducem aminte faptul că Dacia este una dintre companiile care are o cotă mare pe acest segment de autoturisme în Europa. Recent, producătorul românesc deținut de o companie franceză a decis să lansezie Duster Renault în Turcia, mutând producția din Moscova în orașul turcesc Bursa.

Gigantul chinez Leapmotor investește enorm pe piața europeană a mașinilor accesibile punând în pericol supremația Dacia

Noul joint-venture format între Stellantis și Leapmotor, denumit Leapmotor Internaţional, are drepturi exclusiviste pentru export și vânzare, precum și pentru producția produselor Leapmotor în afara Chinei. Încă de la început, scopul clar al acestei colaborări a fost de a penetra mai ușor piața chineză și de a obține o poziție competitivă pe piața europeană a mașinilor cu prețuri accesibile, piață care pe care Dacia are un segment mare.

Anunțând planurile lor la expoziția Auto China de la Beijing, oficialii Stellantis au indicat că noul joint-venture va aduce produsele Leapmotor pe piața europeană, începând cu minicar-ul complet electric T03, care va fi produs în Polonia din acest an. Această inițiativă face parte dintr-un plan mai amplu al Leapmotor Internaţional, care vizează și alte piețe, cum ar fi Orientul Mijlociu, Asia de Sud-Est și America Latină. Nu este singurul gigant chinez care are ambiții mare. Vă aducem aminte faptul că Huawei Technologies a avut o creștere a profitului net de peste 500%, luând fața Samsung sau Apple.

Două modele de mașini chineze vor intra în piața din Europa

Carlos Tavares, directorul general al Stellantis, a subliniat importanța acestei colaborări pentru a transforma ofensiva chineză într-o oportunitate pentru grup, în loc să fie văzută ca o amenințare. Totodată, oficialii au menționat că Leapmotor este văzut ca „al 15-lea brand” al grupului, iar primele venituri din vânzări sunt așteptate în a doua jumătate a anului 2024.

Planurile detaliate ale Leapmotor Internaţional includ obținerea certificărilor UE pentru modelele T03 și C10 până în vara acestui an, lansarea altor modele adaptate pentru piața europeană și extinderea activității pe termen mediu. Aceste eforturi vor fi susținute de canalele de vânzare existente ale Stellantis, dar și de spații dedicate de vânzare pentru noile produse.

În ciuda unei echipe inițiale de doar 20 de angajați, Leapmotor Internaţional își propune să vândă până la 500.000 de unități până în 2030. Deși detalii privind asamblarea în Polonia nu sunt încă clare, acest lucru este o posibilitate, dat fiind avantajele construirii mașinilor în fabrici europene.

Prin această colaborare, Stellantis și Leapmotor demonstrează angajamentul lor față de inovație și expansiune pe piețele globale, deschizând noi orizonturi pentru industria auto. În concluzie, supremația Dacia ar putea fi pusă în pericol dacă chinezii vor reuși ce și-au propus.