Stare de alertă. Reguli pentru angajatori: Cum se va desfășura activitate în birourile open space

de: BZI.ro
10:15, 14 mai 2020

Stare de alertă. Reguli pentru angajatori se vor impune de vineri. După 15 mai, ar putea reîncepe și activitatea clădirilor de birouri. Dar asta se va face cu îndeplinirea unor condiții. Intrarea în starea de urgență presupune aplicarea unor reguli.

Astfel, se instituie obligativitatea purtării măștii în spații comerciale, locul de muncă, spații publice închise și mijloacele de transport în comun.

O parte dintre operatorii economici din centrele comerciale își vor relua activitatea. Este vorba despre cei care au accesul asigurat direct din exteriorul incintei. Iar comunicarea cu restul complexului este întreruptă. Sunt prevăzute și câteva excepții. Este vorba despre activitățile de tip curățătorie, cabinete stomatologice, optică medicală și altele.

Reguli sunt și pentru activitățile de muncă pentru personalul angajat în instituțiile publice centrale și locale. Acestea se aplică și la companiile naționale la care capitalul social este deținut integral sau majoritar de stat. Acestea trebuie să aibă un număr mai mare de 50 de salariați. La acestea se vor organiza programe individualizate de muncă. Astfel să se asigure existența unui interval de o oră la începerea și la terminarea programului de muncă.

Stare de alertă. Reguli pentru angajatori

Pentru prevenirea îmbolnăvirilor, trebuie respectate mai multe reguli:

– Portul obligatoriu al măştii, care trebuie să acopere atât gura, cât şi nasul.

– Spălatul pe mâini ori de cîte ori este nevoie. Evitarea atingerii feţei cu mâinile neigienizate.

– Programul de lucru decalat. Pentru a evita aglomerările la intrare/ieşire din incintă. Și pentru a limita numărul de angajaţi prezenţi în acelaşi timp în aceeaşi incintă;

– Triajul angajaţilor. Nu se va permite prezenţa la locul de muncă al persoanelor care prezintă simptomatologie de infecţie respiratorie;

– Termometrizarea zilnică, la intrarea în tură. Angajaţii cu temperatura peste 37 de grade vor fi trimişi acasă cu indicaţie de consultare a medicului de familie;

– Asigurarea distanțării sociale. Se va asigura o distanţă de minimum 1,5 m între angajaţii. Birourile trebuie orientate faţă-spate şi spate-spate. La birourile orientate faţă-faţă se vor asigura separarea acestora cu paravane;

– Dezinfecţia suprafeţelor de lucru la începerea serviciului. Și apoi o dată la patru ore;

– Acordarea pauzelor de masă eşalonat. Și aici trebuie respectată distanţa fizică de minimum 2 m;

– Aerisirea periodică a încăperilor.

Ce spune dr. Alexandru Rafila despre starea de urgență

Dr. Alexandru Rafila susține că reluarea activității în clădirile de birouri  presupune mai multe măsuri de prevenire a răspândirii virusului.

„Trebuie să se lucreze în ture. Angajatul să stea mai puțin la serviciu. Ideal e să ai jumătate din efectiv și separatoare. Asta nu înseamnă să faci neaparăt pereți, dar nilte separatoare. Acestea pot fi și transparente, care trebuie șterse periodic“, a declarat Alexandru Rafila.

Igiena și curățenia trebuie făcute temeinici, mai spune medicul.

„Trebuie suplimentat personalul pentru curățenie. Să angajeze persoane care să țină un nivel important de curățenie. Să reglementeze accesul în spațiile comune, în toalete, în bucătării”, adaugă Rafila.