SRCF Iași repară linia de tren spre Botoșani. Investiția ajunge la 675.000 de euro
O porțiune din linia de tren spre Botoșani va intra în reparație la finalul anului. SRCF Iași investește 675.000 de euro pentru a repara terasamentele de pe linia 509 Verești – Botoșani
Din cauza porțiunii respective exista riscul ca circulația să fie complet oprită pe acel tronson. Viteaza a fost restricționată la 30 km pe oră, deoarece terasamentul este instabil. Pentru a nu se întâmpla o tragedie, linia va fi înlocuită complet în urma licitației.
SCRF Iași înlocuiește linia de tren spre Botoșani
Valoarea totală a contractului este de 3.361.340 de lei, echivalentul a 675.000 de euro. Termenul pe care va fi semnat contractual este de 12 luni. Acesta include lucrări de proiectare și executare.
„Lucrări de reparații terasamente (inclusiv eliminare puncte periculoase): Linia 509 Verești – Botoșani, interval de stație Verești – Bucecea, km. 15+300 – km. 15+800, proiectare si execuție. Neconsolidarea terasamentului poate duce la accentuarea degradărilor existente, fapt ce ar putea pune în pericol siguranța circulației, putând duce chiar și la închiderea circulației trenurilor, se precizează în anunț. În Raportul de expertiză se menționează că zona este încadrată ca punct periculos de categoria I, din cauza terasamentului instabil, motiv pentru care viteza a fost restricționată la 30 km/oră”, este specificat în caietul de sarcini.
Vor fi înlocuite toate elementele
Pentru ca această investiție să fie sustenabilă, vor fi înlocuite toate elementele căii ferate. Traseul prin Verești, spre Botoșani, risca să fie închis din cauza problemelor infrastructurii.
„În conformitate cu prevederile caietului de sarcini, a expertizei tehnice și DALI, varianta I, principalele lucrări necesare a se executa sunt: decaparea în corpul terasamentului, pentru o scurgere eficientă a apelor meteorice și asigurarea compactării cu vibrocompactorul pe toată suprafața terenului de fundare; execuția drenurilor transversale, alcătuite din tuburi de drenaj perforate, din PVC, având diametrul interior de 100 mm învelit în geotextil țesut; după realizarea drenurilor transversale, pe suprafața terenului de fundare se va așterne un geotextil cu rol de filtrare și de separație și peste acesta se va realiza umplutura din material granular ranforsat cu două straturi de geogrile axiale; defrișarea vegetației și amenajarea pantelor taluzelor pentru asigurarea drenării corespunzătoare a apelor meteorice; curățarea, decolmatarea și profilarea șantului de pământ existent de pe partea stângă a liniei de cale ferată”, se mai arată în documentație.
Vor fi efectuate lucrări și lângă linie, fiind adus balastru.
„De asemenea, amenajarea, pe partea stângă a liniei, a unei platforme de balast cu rol de drum de acces și platformă tehnologică; completarea și profilarea corespunzătoare a terasamentului pe partea stângă, la partea superioară, astfel încât să se asigure semilățimea corespunzătoare a platformei căii; amenajarea, pe partea dreaptă a liniei, a unui drum acces local prin nivelare, așternere strat de balast de 25 cm și compactare”, este stipulat în caietul de sarcini.
Linia de tren spre Botoșani va intra în reparații după ce SCFR Iași a lansat o licitație de 675.000 de euro